V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Promo filmpje van Vattenfall dat ik nog niet eerder had gezien: http://www.youtube.com/watch?v=hvcs_f9mkw8 Interessant is dat op 1:32 duidelijk de Mennekes type 2 aansluiting is te zien. Ik heb moeite om de gebruikte stekker bevestigd te krijgen door Volvo, maar dit stelt me gerust.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41454
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvo V60 Plug-in Hybrid - Hoogste Euro NCAP-score ooit voor een elektrisch aangedreven auto
De filosofie van Volvo Car Group is dat een elektrisch aangedreven Volvo net zo veilig moet zijn als elke andere Volvo. Dit wordt onderstreept door de meest recente Euro NCAP-resultaten: de nieuwe Volvo V60 Plug-in Hybrid behaalde namelijk de hoogste veiligheidsscore ooit voor een plug-in hybrid. De score van vijf sterren in de Euro NCAP-tests, waarin onder meer een frontale botsing bij 64 km/uur plaatsvond, laat zien dat de V60 Plug-in Hybrid van hetzelfde hoge veiligheidsniveau is als de standaard V60.
‘We hanteren voor al onze producten dezelfde hoge standaard. De Euro NCAP-score van vijf sterren toont aan dat de ingenieuze V60 Plug-in Hybrid hetzelfde uitstekende veiligheidsniveau heeft als de standaard V60', zegt Jan Ivarsson, Senior Manager Veiligheidsstrategie & -eisen bij Volvo Car Group.
Het onafhankelijke Europese beoordelingsinstituut Euro NCAP presenteert een totaalbeoordeling van elk getest automodel. De tests worden uitgevoerd in vier subcategorieën; aan de hand van deze resultaten wordt voor elke auto een totaalcijfer vastgesteld. Gedetailleerde testinformatie en de testresultaten zijn te vinden op: www.euroncap.com.
Unieke veiligheidsbenadering
Het geïntegreerde accupakket, dat extra gewicht met zich meebrengt, vereiste een unieke veiligheidsbenadering tijdens de ontwikkeling van de V60 Plug-in Hybrid. De structuur is aangepast en versterkt om een gecontroleerde vervorming mogelijk te maken voor een zo hoog mogelijk niveau van veiligheid. De accu in de V60 Plug-in Hybrid is goed ingekapseld onder de laadvloer geplaatst.
‘De V60 Plug-in Hybrid is, net als onze andere nieuwe modellen, uitgebreid getest in de ontwikkelfase', aldus Jan Ivarsson. ‘Dit houdt in: complete crashtests met variërende beladingen per keer, zoals frontale botsingen, aanrijdingen van achter en zijdelingse aanrijdingen om te verzekeren dat de accutechnologie voldoet aan onze strikte veiligheidseisen. De V60 Plug-in Hybrid biedt daarnaast alle unieke actieve veiligheidssystemen van Volvo, waaronder City Safety, Collision Warning met Full Auto Brake en Pedestrian Detection.'
Vooraf al uitverkocht
De productie van de nieuwe V60 Plug-in Hybrid wordt opgevoerd; de eerste 1.000 ‘Pure Limited'-auto's werden al verkocht nog voordat ze in de showroom arriveerden. Na deze eerste productie voor modeljaar 2013, zal die voor modeljaar 2014 toenemen tot 4.000 tot 6.000 auto's - en de beschikbare productieplekken voor dat modeljaar vullen zich al snel.
De Volvo V60 Plug-in Hybrid is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Volvo Car Group en de Zweedse elektriciteitsleverancier Vattenfall. De twee bedrijven hebben de ontwikkeling samen gefinancierd.
Drie auto's in één
De bestuurder van de V60 Plug-in Hybrid hoeft geen compromissen te sluiten tijdens het autorijden, dankzij de keuze uit drie rijmodi: Pure, Hybrid en Power. Het brandstofverbruik in de Hybrid-modus bedraagt slechts 1,8 liter per 100 km (48 g/km CO2) (NEDC-rijcyclus).
Daarnaast kan de bestuurder kiezen tussen tot 50 kilometer geheel elektrisch aangedreven rijden zonder uitstoot en het gecombineerde vermogen van de dieselmotor en elektrische motor aanspreken voor krachtigere prestaties: 215+70 pk aan vermogen, 440+200 Nm aan trekkracht en een acceleratie van 0-100 km/uur in 6,1 seconden.
De filosofie van Volvo Car Group is dat een elektrisch aangedreven Volvo net zo veilig moet zijn als elke andere Volvo. Dit wordt onderstreept door de meest recente Euro NCAP-resultaten: de nieuwe Volvo V60 Plug-in Hybrid behaalde namelijk de hoogste veiligheidsscore ooit voor een plug-in hybrid. De score van vijf sterren in de Euro NCAP-tests, waarin onder meer een frontale botsing bij 64 km/uur plaatsvond, laat zien dat de V60 Plug-in Hybrid van hetzelfde hoge veiligheidsniveau is als de standaard V60.
‘We hanteren voor al onze producten dezelfde hoge standaard. De Euro NCAP-score van vijf sterren toont aan dat de ingenieuze V60 Plug-in Hybrid hetzelfde uitstekende veiligheidsniveau heeft als de standaard V60', zegt Jan Ivarsson, Senior Manager Veiligheidsstrategie & -eisen bij Volvo Car Group.
Het onafhankelijke Europese beoordelingsinstituut Euro NCAP presenteert een totaalbeoordeling van elk getest automodel. De tests worden uitgevoerd in vier subcategorieën; aan de hand van deze resultaten wordt voor elke auto een totaalcijfer vastgesteld. Gedetailleerde testinformatie en de testresultaten zijn te vinden op: www.euroncap.com.
Unieke veiligheidsbenadering
Het geïntegreerde accupakket, dat extra gewicht met zich meebrengt, vereiste een unieke veiligheidsbenadering tijdens de ontwikkeling van de V60 Plug-in Hybrid. De structuur is aangepast en versterkt om een gecontroleerde vervorming mogelijk te maken voor een zo hoog mogelijk niveau van veiligheid. De accu in de V60 Plug-in Hybrid is goed ingekapseld onder de laadvloer geplaatst.
‘De V60 Plug-in Hybrid is, net als onze andere nieuwe modellen, uitgebreid getest in de ontwikkelfase', aldus Jan Ivarsson. ‘Dit houdt in: complete crashtests met variërende beladingen per keer, zoals frontale botsingen, aanrijdingen van achter en zijdelingse aanrijdingen om te verzekeren dat de accutechnologie voldoet aan onze strikte veiligheidseisen. De V60 Plug-in Hybrid biedt daarnaast alle unieke actieve veiligheidssystemen van Volvo, waaronder City Safety, Collision Warning met Full Auto Brake en Pedestrian Detection.'
Vooraf al uitverkocht
De productie van de nieuwe V60 Plug-in Hybrid wordt opgevoerd; de eerste 1.000 ‘Pure Limited'-auto's werden al verkocht nog voordat ze in de showroom arriveerden. Na deze eerste productie voor modeljaar 2013, zal die voor modeljaar 2014 toenemen tot 4.000 tot 6.000 auto's - en de beschikbare productieplekken voor dat modeljaar vullen zich al snel.
De Volvo V60 Plug-in Hybrid is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Volvo Car Group en de Zweedse elektriciteitsleverancier Vattenfall. De twee bedrijven hebben de ontwikkeling samen gefinancierd.
Drie auto's in één
De bestuurder van de V60 Plug-in Hybrid hoeft geen compromissen te sluiten tijdens het autorijden, dankzij de keuze uit drie rijmodi: Pure, Hybrid en Power. Het brandstofverbruik in de Hybrid-modus bedraagt slechts 1,8 liter per 100 km (48 g/km CO2) (NEDC-rijcyclus).
Daarnaast kan de bestuurder kiezen tussen tot 50 kilometer geheel elektrisch aangedreven rijden zonder uitstoot en het gecombineerde vermogen van de dieselmotor en elektrische motor aanspreken voor krachtigere prestaties: 215+70 pk aan vermogen, 440+200 Nm aan trekkracht en een acceleratie van 0-100 km/uur in 6,1 seconden.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06
Die vloeistof die bijgevuld wordt is inderdaad een koel/verwarmingsysteem van de accu. Die werkt heet meest efficient zo rond de 20-25 graden. Op die temperatuur laad de accu het snelst en het volledigst. Ook bij het gebruikt is die temperatuur de streef temperatuur. Dit houdt in dat bijvoorbeeld in de winter de accu verwarmd wordt indien die te koud is en gekoeld indien die te warm wordt (snel laden of snelle afgifte van stroom onder zware belasting).
Hoe optimaler de temperatuur, hoe groter de actieradius.
De 'standkachel' werkt dus als de auto aan de paal staat. Als je dan gaat rijden is de auto op (zowel interieur als accu) al op temperatuur zodat dat geen stroom meer kost en dus de actieradius op 'pure' groter is.
Mooi systeem waar best veel techniek in zit dus.
Hoe optimaler de temperatuur, hoe groter de actieradius.
De 'standkachel' werkt dus als de auto aan de paal staat. Als je dan gaat rijden is de auto op (zowel interieur als accu) al op temperatuur zodat dat geen stroom meer kost en dus de actieradius op 'pure' groter is.
Mooi systeem waar best veel techniek in zit dus.
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Vanavond de primeur onder de Nederlandse Volvo dealers, Broekhuis Harderwijk presenteerde de eerste V60 Plugin-Hybrid op NL-bodem!
Leuk informatief event omlijst met muziek, culinair genot en een sommelier maar het belangrijkste voor de meeste bezoekers was natuurlijk de V60 live te kunnen zien, een echte Pure Limited.
Een paar foto's voor een eerste indruk...
Leuk informatief event omlijst met muziek, culinair genot en een sommelier maar het belangrijkste voor de meeste bezoekers was natuurlijk de V60 live te kunnen zien, een echte Pure Limited.
Een paar foto's voor een eerste indruk...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Maar dan na veel droge stof mocht het doek er af. Het geheel werd vlot aan elkaar gepraat door Barend van Deelen (3FM)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Tevens waren er gisteren nog extra productieplaatsen voor Broekhuis beschikbaar gekomen waarvan er vandaag voor dit event al weer meerdere zijn verzilverd. Enige haast is wel geboden.
En nog een paar plaatjes voor de liefhebbers...
En nog een paar plaatjes voor de liefhebbers...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Mennekes type 2 (mode 3) is zeker!RichieB schreef:Promo filmpje van Vattenfall dat ik nog niet eerder had gezien: http://www.youtube.com/watch?v=hvcs_f9mkw8 Interessant is dat op 1:32 duidelijk de Mennekes type 2 aansluiting is te zien. Ik heb moeite om de gebruikte stekker bevestigd te krijgen door Volvo, maar dit stelt me gerust.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dit was dus een echte productie?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Daar twijfel ik niet aan, gisteren binnen gekomen en alles werkt, voorzien van nieuwe informatie flyers over het laden etc. en ziet er 100% als productie-auto uit, gaat door naar Beesd waar al een laadpaal klaar staat.Paul schreef:Dit was dus een echte productie?
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 29.11.2012 - 22:47
Wat gaaf om te zien dat het nu eindelijk "echt" begonnen is, dank voor de fotootjes.
Volg nu al een tijdje het forum (heb zelf certificaat begin 200) en zie erg uit naar de V60. Sta tevens nog voor de model S ingeschreven, maar vanwege de praktische inzetbaarheid toch voor de V60 gekozen (ga nog wel even proefrijden in de Model S
).
Ik zag trouwens dat vanochtend ook de Volvo on call app voor de iPhone ook geschikt is gemaakt voor de V60 PIH. Ben benieuwd wanneer ik de eerste PIH "in het wild" zie....
Volg nu al een tijdje het forum (heb zelf certificaat begin 200) en zie erg uit naar de V60. Sta tevens nog voor de model S ingeschreven, maar vanwege de praktische inzetbaarheid toch voor de V60 gekozen (ga nog wel even proefrijden in de Model S

Ik zag trouwens dat vanochtend ook de Volvo on call app voor de iPhone ook geschikt is gemaakt voor de V60 PIH. Ben benieuwd wanneer ik de eerste PIH "in het wild" zie....
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Werd vandaag ook tijdens de technische presentatie getoond. Laadstatus, resterende energie etc. allemaal via Volvo on-call.Markdj schreef:Ik zag trouwens dat vanochtend ook de Volvo on call app voor de iPhone ook geschikt is gemaakt voor de V60 PIH. Ben benieuwd wanneer ik de eerste PIH "in het wild" zie....
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik ben ook wel benieuwd naar de iPhone app voor de PIH. Ik heb gelezen dat de (niet-PIH) app ook de standkachel aan kan zetten. Nu heeft de PIH een elektrische PTC (Positive Temperature Coefficient) verwarming. Die doet het alleen als de oplader in het stopcontact zit. Volgens Volvo België kan de app echter alleen de standkachel op diesel aanzetten, en niet de PTC verwarming. Dat zou wel jammer zijn: dan moet je alsnog een standkachel nemen, of vantevoren beslissen of je de verwarming aanzet (en de hele nacht laten draaien).
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ze moeten dan ook een app maken voor mijn Lumia 920!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Hmm, dat zou wel een teleurstelling zijn. Zal toch niet zo moeilijk zijn om een PIH app te maken zodat de elektrische kachel ook aangezet kan worden.RichieB schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar de iPhone app voor de PIH. Ik heb gelezen dat de (niet-PIH) app ook de standkachel aan kan zetten. Nu heeft de PIH een elektrische PTC (Positive Temperature Coefficient) verwarming. Die doet het alleen als de oplader in het stopcontact zit. Volgens Volvo België kan de app echter alleen de standkachel op diesel aanzetten, en niet de PTC verwarming. Dat zou wel jammer zijn: dan moet je alsnog een standkachel nemen, of vantevoren beslissen of je de verwarming aanzet (en de hele nacht laten draaien).
Dat de oplader dan aangesloten is lijkt me logisch.
Het was toch ook mogelijk om de auto te koelen als deze was aangesloten?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24671
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dit is een van de Pure Limiteds, is van Volvo NL. En die extra productieplaatsen gelden landelijk, heb al meerdere dealers gezien die claimen dat ze 'exclusief voor ons' zijn.EV70S schreef:Daar twijfel ik niet aan, gisteren binnen gekomen en alles werkt, voorzien van nieuwe informatie flyers over het laden etc. en ziet er 100% als productie-auto uit, gaat door naar Beesd waar al een laadpaal klaar staat.Paul schreef:Dit was dus een echte productie?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41454
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Leuke uitpakfilmpjes van de V60 zijn te vinden op de Volvoliefhebbers Facebookpagina: https://www.facebook.com/groups/395308417200905/
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het zou erg raar zijn wanneer de standkachel niet electrisch is wanneer de auto ingeplugd is aangezien men de electrische energie als groen beoordeeld. De aircocompressor is overigens electrisch aangedreven wat maakt dat je kan koelen zonder draaiende motor.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
In de BE folder van 07-05-12:
Motor en interieurverwarming, brandstofgestuurd.
Motor en interieurverwarming, brandstofgestuurd.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook