Hallo mede liefhebbers, ik heb een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn C70 T5 met 250000km op de teller wil op het moment niet starten.
de startmotor gaat wel rond alleen hij slaat niet aan. Na enkele seconden in de startpoging hoor je de startmotor ontkoppelen van het vliegwiel en hoor je hem loos draaien.
De problemen zijn gister begonnen toen ik op de snelweg ging invoegen en het leek of ik zonder benzine kwam te staan. Bij gasgeven viel hij bijna uit.
Hierna uit laten rollen, de motor bleef echter wel draaien, dat ging echter wel gepaard met een hevig schuddende motor. met de motorkap open zag je de motor schudden alsof er meerdere cillinders niet meededen.
Ik heb een keer met een slechte accu hetzelfde gehad dat de onsteking niet lekker meer liep, dus gistermiddag de accu aan de lader gehangen en s'avonds gaan proefrijden. hij reed toen prima niets aan de hand. En nu start tie niet. Uitlezen gaat niet omdat ik hem nu niet kan verplaatsen.
Zou het de luchtmassameter kunnen zijn? Ik heb de laatste tijd wel last gehad van het feit dat hij bij vollast boven de 4000RPM het vermogen soms wegviel(happeren) waarna die dan ineens weer terugkwam. Ik verlies geen vloeistoffen. De EGT, Boost, olie druk en olie temp zijn allemaal goed(meters geinstalleerd) ik had wel een labda symbool op het dashboard. Mijn dank is groot voor jullie effort in deze;-)
Motor problemen C70 T5 1998
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Ik zou het in eerste instantie zoeken in de accu, weer. Iets vergelijkbaars is ons vorig jaar ook gebeurd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
De motor liep erg beroerd, of het schokkend ging weet ik niet meer, ik weet nog wel dat de auto abnormaal liep en dat ik verbaasd was dat het aan de accuspanning lag omdat het veel ernstiger leek.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
Ik heb de massakabels helemaal vervangen. Ook de accupolen zijn nieuw.
Hij start echter niet, hij draait de motor wel rond voor ongeveer 4 rotaties.
Hierna laat de startmotor "los" en draait deze loos door totdat ik de sleutel loslaat.
Het geluid doet iets met de brandstof vermoeden, het vervelende is dat mijn auto geen diff lock heeft op de tranny dus ik kan niet slepen naar de dealer.
Luchtmassameter had ik nog liggen, dat is het ook niet.
Iemand nog suggesties??
Hij start echter niet, hij draait de motor wel rond voor ongeveer 4 rotaties.
Hierna laat de startmotor "los" en draait deze loos door totdat ik de sleutel loslaat.
Het geluid doet iets met de brandstof vermoeden, het vervelende is dat mijn auto geen diff lock heeft op de tranny dus ik kan niet slepen naar de dealer.
Luchtmassameter had ik nog liggen, dat is het ook niet.
Iemand nog suggesties??
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ja, gewoon de startmotor die kapot is?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Auto al uitgelezen kwa foutcodes ?
Antenne ring ? brandstof pomp ?
Heb je wel brandstof druk op de injector rail staan ?
Antenne ring ? brandstof pomp ?
Heb je wel brandstof druk op de injector rail staan ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Startmotor is kapot. maareh, diff lock?? Jij hebt toch geen AWD?Marco C70 schreef:Ik heb de massakabels helemaal vervangen. Ook de accupolen zijn nieuw.
Hij start echter niet, hij draait de motor wel rond voor ongeveer 4 rotaties.
Hierna laat de startmotor "los" en draait deze loos door totdat ik de sleutel loslaat.
Het geluid doet iets met de brandstof vermoeden, het vervelende is dat mijn auto geen diff lock heeft op de tranny dus ik kan niet slepen naar de dealer.
Luchtmassameter had ik nog liggen, dat is het ook niet.
Iemand nog suggesties??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
Nee geen AWD, maar de oude 850 automaat.
Op de nieuwe( MY 1999) kan je de versnellingsbak locken zodat de wielen niet onafhankelijk kunnen draaien. Dit om te slepen. De 850 bak heeft deze optie niet. Hierdoor draaien de internals mee met slepen en kan volgens de dealer de bak in elkaar draaien. Auto ambulance of slepen met de voorwielen vrij van de straat.
Op de nieuwe( MY 1999) kan je de versnellingsbak locken zodat de wielen niet onafhankelijk kunnen draaien. Dit om te slepen. De 850 bak heeft deze optie niet. Hierdoor draaien de internals mee met slepen en kan volgens de dealer de bak in elkaar draaien. Auto ambulance of slepen met de voorwielen vrij van de straat.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk, laat ik zeer waarschijnlijk eens gelijk hebben, met die kapotte startmotor dus.edraket schreef:Startmotor is kapot. maareh, diff lock?? Jij hebt toch geen AWD?Marco C70 schreef:Ik heb de massakabels helemaal vervangen. Ook de accupolen zijn nieuw.
Hij start echter niet, hij draait de motor wel rond voor ongeveer 4 rotaties.
Hierna laat de startmotor "los" en draait deze loos door totdat ik de sleutel loslaat.
Het geluid doet iets met de brandstof vermoeden, het vervelende is dat mijn auto geen diff lock heeft op de tranny dus ik kan niet slepen naar de dealer.
Luchtmassameter had ik nog liggen, dat is het ook niet.
Iemand nog suggesties??
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
Dat is een lastige klus om op straat uit te voeren. Als jullie overtuigd zijn dat dat het is dan zal ik op zoek moeten naar een nieuwe. Ik vind het alleen wel raar dat een startmotor ervoor zorgt dat je auto eerst start en daarna acceleratie problemen krijgt. Waarna hij steeds slechter gaat lopen en dan niet meer aanslaat.
- Botje
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13.09.2010 - 21:33
- Locatie: Amersfoort
Denk niet dat het aan een startmotor ligt aan het verhaal te horen. Als het de startmotor is, zou hij gewoon moeten starten als je hem aansleept/duwt, dus als dat niet lukt dan is het in ieder geval niet je startmotor. De rest is gok werk.
Bezig met: Volvo 164 automaat (1969)


- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
Het is helaas een automaat dus aanduwen is geen optie. Ik heb de accu nogmaals aan de lader gehangen en ga morgen met de 2e auto starten met startkabels. Mocht hij het dan nog niet doen dan check ik de bougies of ze brandstof hebben gezien. Normaal ruik je benzine als tie niet start. Dat ruik ik nu niet. We zoeken gewoon verder. Wil zoiezo wel iedereen bedanken voor het meedenken tot nu toe. Ik hou jullie op de hoogte!!
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ja maar de beschrijving is ook een beetje onduidelijk, een filmpje kan misschien wat helderheid geven, dat een auto niet goed start of/en slecht loopt kan van alles zijn
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Uitlezen brengt de oplossing denk ik,is de startonderbreker stuk?
Verdeelkap defect,kabels slecht,benzinedrukregelaar stuk?
Enz Enz...
Verdeelkap defect,kabels slecht,benzinedrukregelaar stuk?
Enz Enz...
- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
http://www.youtube.com/watch?v=25CLVPWNtOQ&sns=em
Ik heb bovenstaand filmpje gemaakt van een startpoging.
Ik heb de auto geprobeerd te starten met startkabels.
Ook is de benzinedruk gemeten(8bar).
En zoals in het filmpje te zien is heb ik ook ontsteking.
De bougies waren enigzins vochtig toen ik enkele startpogingen had gedaan.
Ik heb bovenstaand filmpje gemaakt van een startpoging.
Ik heb de auto geprobeerd te starten met startkabels.
Ook is de benzinedruk gemeten(8bar).
En zoals in het filmpje te zien is heb ik ook ontsteking.
De bougies waren enigzins vochtig toen ik enkele startpogingen had gedaan.