Heb een V70 modeljaar 2007 met de 5 traps automaat.
Ik kan van N naar D schakelen zonder het rempedaal ingedrukt te houden.
Is dit normaal bij Volvo? Bij mijn vorige Audi in ieder geval niet.
Alvast bedankt.
Gr
Stefan
Van N naar D zonder voet op de rem
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Bij mijn toyota kan ik dit ook. Bij volvo is dit ook normaal, voor zover ik weet kan dit bij alle automaten. Ik weet niet hoe het zit met een ge-automatiseerde handbak ( ook automaat genoemd )
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Ja, dat kan. Je kunt ook altijd terug van D naar N. Je kunt bijvoorbeeld ook altijd van R naar N, echter niet zomaar terug.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20910
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik kan door alle versnellingen heen zonder de rem te bedienen. Wel moet ik van R naar D of 3 naar L een extra knopje indrukken op de pook zelf om ongewenste inschakeling te voorkomen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Bij mijn XC60 (Geartronic, maar ik vermoed dat jouw bak een 5 trap GT is) moet je:
- P naar R: voet op de rem + knop op de pook indrukken
- D of R naar N: gaat altijd, zelfs tijdens het rijden
- N naar R of D: rem indrukken. Na het loslaten van de rem vergrendeld de pook echter niet onmiddellijk, dus vlak na het lossen van de rem kan je ook nog de pook verzetten.
Als ik heel goed luister hoor ik een zachte tik als de pook wordt vastgezet.
- P naar R: voet op de rem + knop op de pook indrukken
- D of R naar N: gaat altijd, zelfs tijdens het rijden
- N naar R of D: rem indrukken. Na het loslaten van de rem vergrendeld de pook echter niet onmiddellijk, dus vlak na het lossen van de rem kan je ook nog de pook verzetten.
Als ik heel goed luister hoor ik een zachte tik als de pook wordt vastgezet.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 26.08.2012 - 10:28
Hoort inderdaad zo..... Alle veilige handelingen kunnen zonder extra handeling.
Van Neutraal naar Drive heeft geen schadegevaar voor je bak in zich. Vandaar dat dat dus kan. Logischerwijs vinden je bak en auto het niet grappig als je (rijdend) van Drive naar Reverse zou kunnen doorraggen...... Dus... dat kan niet zonder extra handeling, lees rem intrappen.
Daarnaast zorgt de electronica ervoor dat je bij 120km/u niet ineens van Drive in Low kan.... Je automaat schakeltdan pas terug als hij dat verantwoord vindt....
Goed gemaakt en over nagedacht of niet dan
Van Neutraal naar Drive heeft geen schadegevaar voor je bak in zich. Vandaar dat dat dus kan. Logischerwijs vinden je bak en auto het niet grappig als je (rijdend) van Drive naar Reverse zou kunnen doorraggen...... Dus... dat kan niet zonder extra handeling, lees rem intrappen.
Daarnaast zorgt de electronica ervoor dat je bij 120km/u niet ineens van Drive in Low kan.... Je automaat schakeltdan pas terug als hij dat verantwoord vindt....
Goed gemaakt en over nagedacht of niet dan

S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.