Volgens mij hoeft dat bij een V70 niet zo te zijn. Bij mijn V40 is dat dus wel het geval en gaat het om 6 of 7 centimeters.
Joost.
V70 naar gas ombouwen, ervaringen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 10:47
- Locatie: Uitgeest
Het zou gaan om een 67 liter Vialle tank. Ik ga nu toch eens terug naar het ombouwstation met deze informatie! De ervaring van het inbouwen zal even op zich laten wachten, omdat ik het niet hebben van de auto even moeilijk in de agenda in te passen is. Het plan is nu om 23 oktober het ombouwen te laten plaatsvinden.
Arjen
Arjen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Hey mannen, ik mis op deze link 2 dingen; anti gas Bart :
en of je een G-3 installatie neemt.
Weet je al wat je wegen belasting gaat worden?
Groet Barry
Weet je al wat je wegen belasting gaat worden?
Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 21:45
Mogelijk interessante info, ik heb een Classic V70 2.4 140 PK, bj 2000 en via GasFX een Vialle laten inbouwen voor 1899,- Niet via GasFX zou me dat 2350 euro kosten. Verder is de tank ongeveer 60 liter en past precies op de plaats van het reservewiel. Er is een heel kleine aanpassing van het frame van de deksel nodig (2 minuten werk) en dan sluit alles perfect. Geen verhoging van de laadvloer o.i.d.
Zie www.gasfx.nl, er zijn wat voorwaarden.
gr Paul
Zie www.gasfx.nl, er zijn wat voorwaarden.
gr Paul
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20662
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Topic starter geeft aan LPI. Dat is dus per definitie een G3 installatie.Barry (Grillmeister) schreef:Hey mannen, ik mis op deze link 2 dingen; anti gas Bart :en of je een G-3 installatie neemt.
Weet je al wat je wegen belasting gaat worden?
Groet Barry
En paulbrouwer. Dat is heel mooi. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ie het volhoudt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Even vanaf de site van GasFX:paulbrouwer schreef:Mogelijk interessante info, ik heb een Classic V70 2.4 140 PK, bj 2000 en via GasFX een Vialle laten inbouwen voor 1899,- Niet via GasFX zou me dat 2350 euro kosten. Verder is de tank ongeveer 60 liter en past precies op de plaats van het reservewiel. Er is een heel kleine aanpassing van het frame van de deksel nodig (2 minuten werk) en dan sluit alles perfect. Geen verhoging van de laadvloer o.i.d.
Zie www.gasfx.nl, er zijn wat voorwaarden.
Opmerking: Let op: de 4e positie van het chassisnummer op uw kentekenbewijs is een 'S'. Het Vialle LPi systeem is door uw merkimporteur niet gehomologeerd. Hierdoor kan uw dealer soms garantieaanspraken afwijzen, terwijl uw auto nog fabrieksgarantie heeft (meestal voor autos tot 2 jaar oud). Raadpleeg voor meer uitleg de gasFX Service Desk.
Beste @Bart,bart simpson schreef:Even vanaf de site van GasFX:
Opmerking: Let op: de 4e positie van het chassisnummer op uw kentekenbewijs is een 'S'. Het Vialle LPi systeem is door uw merkimporteur niet gehomologeerd. Hierdoor kan uw dealer soms garantieaanspraken afwijzen, terwijl uw auto nog fabrieksgarantie heeft (meestal voor autos tot 2 jaar oud). Raadpleeg voor meer uitleg de gasFX Service Desk.
Voor we weer in een discussie geraken!
Zou je zo vriendelijk willen zijn; Volvo rijders niet bang te maken voor gas.
We kennen je mening.
Tegenwoordig zijn er al zo veel oplossingen waaronder flashlube, dat LPG geen probleem meer is. (en eigenlijk weet jij dat ook wel)
Trouwens veel forumers hebben toch al geen garantie meer op hun Volvo


- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ AlexV70, jouw pro-gas mening is vast ook wel bekend, maar mocht de waarheid ergens in het midden liggen hebben de mensen meer redenen tot zorg dan jij meent dat ze hebben.
Als een van de weinigen hier plaats ik af en toe wat kritische kanttekeningen bij het zo vaak enthousiaste gewauwel van mensen die soms pas een half jaar op gas rijden en met een "er is nog niets stuk gegaan" mentaliteit anderen proberen te gaan overtuigen van de vermeende betrouwbaarheid.
We vallen beiden met regelmaat in herhalingen en houden beiden toch ook voet bij stuk als het gaat om ons idee over lpg, wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
Ik zie ook niet in wat onvriendelijk is aan het schetsen van mogelijke tegenvallers voor mensen die gas overwegen.
Zal dus NIET ingaan op jouw verzoek.
Als een van de weinigen hier plaats ik af en toe wat kritische kanttekeningen bij het zo vaak enthousiaste gewauwel van mensen die soms pas een half jaar op gas rijden en met een "er is nog niets stuk gegaan" mentaliteit anderen proberen te gaan overtuigen van de vermeende betrouwbaarheid.
We vallen beiden met regelmaat in herhalingen en houden beiden toch ook voet bij stuk als het gaat om ons idee over lpg, wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
Ik zie ook niet in wat onvriendelijk is aan het schetsen van mogelijke tegenvallers voor mensen die gas overwegen.
Zal dus NIET ingaan op jouw verzoek.
1) Klopt.bart simpson schreef:1) We vallen beiden met regelmaat in herhalingen en houden beiden toch ook voet bij stuk als het gaat om ons idee over lpg,
2) Als geen ander weet jij wat voor problemen ik heb gehad met mijn V70 Bi-Fuel (zie elders op dit forum) en toch blijf ik positief over gas.bart simpson schreef:2) wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
Dat een koprevisie uiteindelijk bij mijn B5244SG motor noodzakelijk was, is gekomen door een gebrek aan onderhoud bij een Volvo-dealer. Tja!
3) Ik ben NIET verbaast!bart simpson schreef:3) Ik zie ook niet in wat onvriendelijk is aan het schetsen van mogelijke tegenvallers voor mensen die gas overwegen.
Zal dus NIET ingaan op jouw verzoek.

Dus Flashlube gebruiken en klepspeling blijven controleren.
Dan zullen er niet veel meer problemen zijn dan bij een "gewone" benzine.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Mijn ervaring met LPG in een Volvo is ook niet om over naar huis te schrijven!:)
Je hebt het zelf ervaren Alex,dat het mis kan gaan en niet iedere Volvo rijder is zo handig om reparaties zelf te doen,als je het moet laten doen moet je flink in je tas en dan is het LPG voordeel voor een groot deel weg.
Volvo is niet voor niets gestopt met LPG.
Het heeft niets te maken met anti LPG ideeen of anderzins.
Je hebt het zelf ervaren Alex,dat het mis kan gaan en niet iedere Volvo rijder is zo handig om reparaties zelf te doen,als je het moet laten doen moet je flink in je tas en dan is het LPG voordeel voor een groot deel weg.
Volvo is niet voor niets gestopt met LPG.
Het heeft niets te maken met anti LPG ideeen of anderzins.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nou Bart, weet jij dan ook de precieze omstandigheden hierover van deze auto's of eigenaars?.bart simpson schreef:.... wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Heb afgelopen woensdag een cylinderkop gedemonteerd van een V70 die het Flashlube systeem heeft!
Sorry,maar ik kan weinig of geen verschil ontdekken in het inzakken van de kleppen,dat systeem zit er nu ongeveer 5 maanden in en 26000km.
Sorry,maar ik kan weinig of geen verschil ontdekken in het inzakken van de kleppen,dat systeem zit er nu ongeveer 5 maanden in en 26000km.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
gezien het grote aantal klepspeling problemen en de bijbehorende kosten die daar mee gemoeid zijn.
er is al meer dan genoeg over geschreven lijkt mij.
er is al meer dan genoeg over geschreven lijkt mij.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ken voldoende (teveel?) probleemgevallen van Volvo's van < 2 jaar, sommigen met < 50.000km, deze gevallen waren uitsluitend met achteraf gemonteerde gasinstallaties, de exacte omstandigheden waren dat men GEEN garanties kon doen gelden bij Volvo of de gasinbouwer, hoeveel preciezer wil je het horen?.Ludo schreef:nou Bart, weet jij dan ook de precieze omstandigheden hierover van deze auto's of eigenaars?.bart simpson schreef:.... wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 21:45
Beste V480-V40
(Quote: En paulbrouwer. Dat is heel mooi. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ie het volhoudt)
Mijn reactie, deze zelfde installatie (wel anders geprogrammeerd gezien de voortschrijdende ontwikkelingen en eisen en op een onderdeel na) in mijn ....
850 totaal 283.000 km
S70 totaal 252.000 km
V70 nu 31.000 km
Nog nooit iets gehad. Enige punt is dat als bij het terugzakken naar het stationair toerental (zoals bij koppeling intrappen en afremmen voor een bocht) het toerental te laag wordt en de regeling ingrijpt door het te verhogen naar bv 1500 rpm waarna het wel terugzakt naar ~850 rpm, het gasklephuis gereinigd moet worden. Is eigenlijk wel een euveltje. In mijn geval een interval van ongeveer 35.000 km.
Ik denk wel als je ergens over twijfelt je moet proberen dit zo feitelijk mogelijk te maken. Een groot deel van het forum staat vol met verdenkingen, vermoedens en gevoelens. Daar heb je als techneut niet zoveel aan.
gr Paul
(Quote: En paulbrouwer. Dat is heel mooi. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ie het volhoudt)
Mijn reactie, deze zelfde installatie (wel anders geprogrammeerd gezien de voortschrijdende ontwikkelingen en eisen en op een onderdeel na) in mijn ....
850 totaal 283.000 km
S70 totaal 252.000 km
V70 nu 31.000 km
Nog nooit iets gehad. Enige punt is dat als bij het terugzakken naar het stationair toerental (zoals bij koppeling intrappen en afremmen voor een bocht) het toerental te laag wordt en de regeling ingrijpt door het te verhogen naar bv 1500 rpm waarna het wel terugzakt naar ~850 rpm, het gasklephuis gereinigd moet worden. Is eigenlijk wel een euveltje. In mijn geval een interval van ongeveer 35.000 km.
Ik denk wel als je ergens over twijfelt je moet proberen dit zo feitelijk mogelijk te maken. Een groot deel van het forum staat vol met verdenkingen, vermoedens en gevoelens. Daar heb je als techneut niet zoveel aan.
gr Paul
Ik ben blij dat je dit formuleerd.Ramon&Ramon schreef:Je hebt het zelf ervaren Alex,dat het mis kan gaan en niet iedere Volvo rijder is zo handig om reparaties zelf te doen,als je het moet laten doen moet je flink in je tas en dan is het LPG voordeel voor een groot deel weg.
Inderdaad kan.
Maar welk merk niet!
Is dit nu een eerlijk vergelijk?Ramon&Ramon schreef:Heb afgelopen woensdag een cylinderkop gedemonteerd van een V70 die het Flashlube systeem heeft!
Sorry,maar ik kan weinig of geen verschil ontdekken in het inzakken van de kleppen,dat systeem zit er nu ongeveer 5 maanden in en 26000km.
Bij ons noemt men dit; de put dempen als het kalf verdronken is.
Ofwel, als de kleppen al ingezakt zijn, kan flashlube dit niet meer verhelpen.
Als we toch eerlijk bezig zijn; vertel ook eens van hoeveel benzine uitvoeringen de kop er al af is geweest!
Het probleem zit niet alleen in het gas.
Hint: klepgeleiders!