M'n XC70 doet het weer goed .... eindelijk!

Plaats reactie
Janine
Starter

Eindelijk, eindelijk, eindelijk. Na een zoektocht van een kleine 3 jaar hebben we eindelijk weer een goedlopende XC70, MY 2001.
Hij haperde, stotterde, hield in, sloeg af, geen cruise control, ventilator draaide al na een ritje van 2 minuten, .. kortom: veel en vage klachten maar zeer hinderlijk.

In het verleden hebben we al de ETM vervangen, lambda sondes, LMM, versnellingsbak geflushed en nog zo wat zaken.
Herhaaldelijk met de dealer besproken maar die kon er ook niets mee, alle foutmeldingen zaten volgens de dealer op dezelfde zekeringsgroep maar nameting leverde ook niets op. De garage opperde nog een nieuwe versnellingsbak te plaatsen voor een luttele paar duizend euro..... ja dag, dus niet, garantie dat dat het probleem zou oplossen kregen we natuurlijk niet van de dealer.
Ook Volvo Nederland gaf niet thuis tijdens een telefoontje...... we moesten toch weer terug naar de dealer.

Uiteindelijk ook nog een kapotte dynamo en dus op naar Boy Geenacker in Nijmegen voor een vervangende dynamo. Daar onze problemen met de XC besproken en Boy adviseerde ons toen Oranjegarage van der Peijl in Nijmegen.

We hadden niets te verliezen dus op naar Christ van der Peijl. Dat was erg verhelderend: een leuke, kleine garage met Volvo liefhebbers en kenners. De auto werd meteen uitgelezen en het inlaatcircuit werd op druk gezet. Bingo een lekke slang was een feit.
Vervolgens werd er naar de foutcodes gekeken en werd het systeem gereset. Nog steeds allerlei vage meldingen natuurlijk. Christ is vervolgens naar de carterontluchting gaan kijken en die bleek totaal verstopt te zijn. Ook sommige luchtslangen waren daardoor vervuild en gaven dus foute meldingen met een slechtlopende XC70 als gevolg.

De carterpan is er onderuit gehaald en alles is secuur gereinigd. Gevolg: starten en lopen als een zonnetje! Christ heeft er nog een aantal andere storingen uit gehaald en een wiellager vervangen. Na 2 dagen konden wij gisteren onze XC ophalen en dat was een unieke ervaring na tijden van ellende: hij loopt weer als een tierelier, heeft meer dan genoeg vermogen en het belangrijkste: ik heb weer plezier in m'n auto! :P
Musicus
4th Gear member

Leuk om te horen dat er meer mensen tevreden zijn over Christ van der Peijl! Ik kom er ook en ben er goed en tegen een zeer goed tarief geholpen. Je moet je niet laten afschrikken door de locatie, de mensen doen prima werk.

Veel plezier met de XC70!
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Dus voortaan de goeie olie-soort erin en optijd verversen !!! Zon extreme vervuiling is niet normaal natuurlijk.

Wel erg mooi dat het opgelost, maar zal vast een hoop €€€€ gekost hebben.
Janine
Starter

Klopt wat je zegt Poika.
Olie verversen deden we wel regelmatig en altijd met zeer goede olie. Probleem is dat als je veel kleine stukjes rijdt (wat ik doe) je toch nog vaker moet verversen. Maar daarnaast had de garage/dealer bij de ETM vervangen de carterontluchting moeten schoonmaken en dat is hoogstwaarschijnlijk niet gebeurd.

Tja en qua geld? Nauurlijk heeft het geld gekost, maar Christ werkt inderdaad tegen een keurig tarief, niets te mopperen daarover en ik heb weer een auto waarin ik graag rijdt.....
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Ik zou de motor ook nog eens goed flushen met Forté motorflush. Ik zweer bij forté. In mijn Volvo tijd heb ik diverse motoren geflusht zien worden, door hetzelfde probleem als bij jou. Erg goeie resultaten mee gemaakt, mits het volgens voorschrift word gedaan.
Freek63
2nd Gear member

Ja, Oranjegarage Van der Peijl is een aanrader. Waarschijnlijk kunnen ze je ook helpen met een flush van Forté.
Hans oet Twent
8th Gear member

@janine;
PROFICIAT!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
lint
Geartronic member

Zo zie je maar: de aanhouder wint en rijdt weer met veel plezier in de XC!
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Kusje? Lijkt me leuk voor zo'n garage.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
remi89
1st Gear member

Super garage ga ik ook altijd heen
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”