De problemen begonnen een maand of 2 geleden.
Tijdens autosnelwegritten viel het vermogen plots weg gedurende enkele seconden. Ik geraakte niet boven de 3000 toeren. (zonder melding op de boordcomputer)
Na enkele seconden had ik terug mijn volledige vermogen.
Eerste diagnose was de EGR-klep, die werd gereinigd.
Ondertussen was het probleem al verschoven naar een constant vermogenverlies waarop de wagen nogmaals binnen ging.
Nu werden 2 gloeibougies vevangen en één of andere klep van de turbo( waarvan ik de exacte naam niet weet)
Het probleem bleek hierna echter nog steeds niet opgelost, de wagen ging terug naar de garage en nu werd de roetfilter vervangen( was vorig jaar reeds vervangen) en een vacuum klep van de turbo.
De mecanicien vind dat hij nu terug normaal rijdt, ik vind echter dat ik hem nog steeds te hoog in toeren moet trekken om er vermogen uit te halen.
Rond 2600/2800 toeren voel ik hem duidelijk trekken, terwijl ik toch dacht dat dit vroeger rond de 2000 toeren al was.
Iemand ervaring met een gelijkaardig probleem ?
Wat kunnen de oorzaken zijn waardoor een turbo later in werking schiet ? (ik voel hem wel werken, maar te laat)
Minder vermogen Volvo 1.6D
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Eenzelfde probleem gehad met eenzelfde V50: roetfilter en katalysator vervangen en rijdt als nieuw..
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit