Hallo,
Ik ben nieuwe hier en heb me aangemeld nu ik niet meer verder weet te zoeken waar mijn probleem vandaan komt. Hopelijk kan dit forum me hierin verder helpen.
Het probleem op dit moment is dat er ergens koelvloeistof lekt, maar ik er niet achter kan komen waar het lekt.
Ik weet dat er koelvloeistof lekt omdat het reservoir dagelijks bijgevuld moet worden.
Er zit een gastank in de auto. Vul ik het reservoir niet bij, rijdt de auto ook niet op gas (begrijpelijk). Er gaat echter zo 5 liter koelvloeistof per twee weken door....maar waar lekt dit dan weg...?
Zijn er werkplaatshandboeken beschikbaar?
De slangen tot na de radiator, bovenop zichtbaar, vertonen geen breuk, overmatige slijtage of bron van de mogelijke lekkage.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Eefje
lekkage koelvloeistof V40
- mad
- 6th Gear member
Fantastisch..
.. zonder koelvloeistof rijdt de auto begrijpelijkerwijs niet: op gas... Beste Eefje: ga naar een garage en laat het systeem even "onder druk" zetten, dan vindt men al snel waar het lekt. Als ik je verhaal lees moet het eruit giéten zowat. Weet je zeker dat je de koelvloeistof-reservoir te pakken hebt en niet het ruitenwisservloeistog-reservoir?
En welkom op het forum... wie ben je en wat voor Volvo heb je?

XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 6th Gear member
mad schreef:Fantastisch.... zonder koelvloeistof rijdt de auto begrijpelijkerwijs niet: op gas... Beste Eefje: ga naar een garage en laat het systeem even "onder druk" zetten, dan vindt men al snel waar het lekt. Als ik je verhaal lees moet het eruit giéten zowat. Weet je zeker dat je de koelvloeistof-reservoir te pakken hebt en niet het ruitenwisservloeistog-reservoir?
Dat klopt inderdaad,als de lpg verdamper niet verwarm wordt door een te laag vloeistof niveau dan loopt de auto niet meer op lpg,zo vreemd is dat dus niet.
-
- 6th Gear member
Eefje schreef:Hallo,
Ik ben nieuwe hier en heb me aangemeld nu ik niet meer verder weet te zoeken waar mijn probleem vandaan komt. Hopelijk kan dit forum me hierin verder helpen.
Het probleem op dit moment is dat er ergens koelvloeistof lekt, maar ik er niet achter kan komen waar het lekt.
Ik weet dat er koelvloeistof lekt omdat het reservoir dagelijks bijgevuld moet worden.
Er zit een gastank in de auto. Vul ik het reservoir niet bij, rijdt de auto ook niet op gas (begrijpelijk). Er gaat echter zo 5 liter koelvloeistof per twee weken door....maar waar lekt dit dan weg...?
Zijn er werkplaatshandboeken beschikbaar?
De slangen tot na de radiator, bovenop zichtbaar, vertonen geen breuk, overmatige slijtage of bron van de mogelijke lekkage.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Eefje
Als je in de buurt van utrecht woont,mag je altijd keer langs rijden om is te kijken naar het probleem!
-
- Starter
Hallo,
Ik ben Eva en 'we' hebben de Volvo al een paar jaar. Het is een Volvo V40, bj.1995.
Zelf een G3 gas tank in laten bouwen. Er wordt veel km mee gereden.
Woonachtig in het mooie Oosten van het land, Enschede.
En sinds een paar maanden steeds weer kleine probleempjes welke allemaal terug te linken zijn (achteraf) aan de koelvloeistof lekkage.
En het verbaasd mij ook dat ik het er niet uit zie lopen gieten.....
Problemen begonnen toen de auto uitviel en niks meer deed. Bleek te maken te hebben met zekering motormanagement systeem. Alles schoongemaakt en zekeringen vervangen en hij rijdt weer....
Tevens werkte de airco niet meer, net laten vullen bij garage....al gauw geen koeling meer....
Vervolgens reed de auto alleen op benzine....en kwam het probleem van het ontbreken van koelwater omhoog...
Fan die niet afslaat....motor wordt warmer....en auto rijdt niet op gas...hmmmm #-o
Vervolgens, als ik al zij, raken we zo 5 liter per twee weken kwijt....maar waar t nou blijft....of lekt....
Ik ben Eva en 'we' hebben de Volvo al een paar jaar. Het is een Volvo V40, bj.1995.
Zelf een G3 gas tank in laten bouwen. Er wordt veel km mee gereden.
Woonachtig in het mooie Oosten van het land, Enschede.
En sinds een paar maanden steeds weer kleine probleempjes welke allemaal terug te linken zijn (achteraf) aan de koelvloeistof lekkage.
En het verbaasd mij ook dat ik het er niet uit zie lopen gieten.....
Problemen begonnen toen de auto uitviel en niks meer deed. Bleek te maken te hebben met zekering motormanagement systeem. Alles schoongemaakt en zekeringen vervangen en hij rijdt weer....
Tevens werkte de airco niet meer, net laten vullen bij garage....al gauw geen koeling meer....
Vervolgens reed de auto alleen op benzine....en kwam het probleem van het ontbreken van koelwater omhoog...
Fan die niet afslaat....motor wordt warmer....en auto rijdt niet op gas...hmmmm #-o
Vervolgens, als ik al zij, raken we zo 5 liter per twee weken kwijt....maar waar t nou blijft....of lekt....
- CoertVolvo
- 2nd Gear member
Kijk eens goed naar het thermostaathuis, zelf heb ik deze eens gescheurd gehad. Dit schijnt een kwaal te wezen.
-
- 6th Gear member
Als je hem af laat persen,komt het probleem er vanzelf uit!
Wordt zo,n eenzijdig verhaal zo,zonder iets te ondernemen om de lekkage op te sporen,het lekken kan van alles zijn.
Radiateur,waterpomp,slangen,kachel,enz enz..
Wordt zo,n eenzijdig verhaal zo,zonder iets te ondernemen om de lekkage op te sporen,het lekken kan van alles zijn.
Radiateur,waterpomp,slangen,kachel,enz enz..
- volvo-s40
- 4th Gear member
Wat ook een algemeen probleem is, is dat het koelvloeistof tankje lek is.
helemaal na 10 jaar, ze zien er geelachtig uit, en kunnen scheurtjes in komen.
Algemeen probleem.
Algemeen probleem.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 7th Gear member
volvo-s40 schreef:Wat ook een algemeen probleem is, is dat het koelvloeistof tankje lek is.
Algemeen probleem.
Dat heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt dat de tankjes zomaar spontaan gaan lekken en ik heb al heel wat volvo tankjes gezien kan ik je verzekeren!
-
- 7th Gear member
Het is al opgelost denk ik,het antwoord daarop komt misschien nog een keer!