V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Markdj
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 29.11.2012 - 22:47

NielsV70 schreef:
Markdj schreef:Dat gaf "mijn dealer" ook aan, deze auto's gaan er voor de gegeven prijs uit, geen ruimte voor onderhandeling/inruil korting. Dit was vanuit Beesd aangegeven.
Raar je kan geen korting krijgen op iets waar de prijs nog niet van bekend is........ VCNL kan iedereen makkelijk 10% korting !
Je hebt gelijk, maar dan bepaald VCNL dat en is dat niet de dealer die hier per auto nog een aparte deal voor sluit. Ik ga er qua prijs ook vanuit dat ze de eerste batch redelijk zullen volgen, maar dat moeten we nog even afwachten.

Zag trouwens dat er meer dealers zijn die de PIH op een speciale avond introduceren.

http://www.henkscholten.nl/nieuws/hybrid-event/
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
Magliaveli
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06

Zolang volvo nog toelegt op de techniek (hoge ontwikkelkosten tegen lage aantallen afzet, denk ik niet dat er veel te onderhandelen valt. Ik meen gehoord te hebben dat in Belgie er voor de dealer nog geen € 1500.-- marge op zit, en daar kennen ze geen afleverkosten en moet er wel e.e.a. voor gedaan worden.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13919
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een Pure Limited is volgens de prijslijst € 65.000,--.
Voor my 2014 hou ik dat als indicatie voor een aardig uitgeruste auto, de vanafprijs zou € 55.000,-- moeten zijn voor een kale Kinetic (lekker verstandig als je 0% bijtelling hebt)
Martijn1982
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 22.10.2012 - 11:20

Beste bart simpson,
Waarom zit jij alles zo af te zeiken op dit forum? Het is toch logisch dat iedereen zo goedkoop mogelijk wil rijden en echt alle vruchten/mazen in de wet hiervoor wil gebruiken. Ben benieuwd naar je reden hiervoor.
Hoor het graag van je.

PS, neem aan dat je zelf ook een V60 PIH hebt besteld...
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Jongens, Bart Simpson geeft alleen aan dat de keuze voor een Volvo V60 PIH hoofdzakelijk gemaakt wordt vanwege de financiële voordelen en niet vanwege het milieu.

Op dit punt moet ik, in mijn geval, gelijk geven.

Ik doe het puur om de vele fiscale voordelen, anders had ik nooit een PIH gekocht.

En wees eerlijk hoeveel mensen kopen een PIH voor het milieu?
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Gebruikersavatar
SpeedyZ
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 14.02.2006 - 12:35
Locatie: Hoogerheide

Ik denk dat de meeste V60 PIH kopers dit niet alleen doen om fiscale redenen. Als het fiscale motief het enige was, hadden we allemaal al lang in een Prius gereden. Hoe je het ook wendt of keert, hij is zuiniger dan een d5, en draagt dus bij aan het milieu (en scheelt dus ook in je brandstofkosten).

Ik ben er wel van overtuigd dat zonder de fiscale stimulering een stuk minder V60 PIH's verkocht zouden worden. Maar misschien ter vergelijk neem Lexus, en dan de grotere modellen. Die zie je regelmatig in hybride vorm rondrijden zonder dat er een fiscale stimulans is.
Martijn1982
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 22.10.2012 - 11:20

Beste Jolly Breeze Racing,
Natuurlijk is dat zo, ik had anders ook een andere auto uitgekozen!
Maar bij de opmerkingen van Bart Simpson vraag ik me af waarom hij soms zo reageert..

Dat irriteert mij wel eens, dus ik dacht ik vraag het eens.
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Martijn1982 schreef:Beste Jolly Breeze Racing,
Natuurlijk is dat zo, ik had anders ook een andere auto uitgekozen!
Maar bij de opmerkingen van Bart Simpson vraag ik me af waarom hij soms zo reageert..

Dat irriteert mij wel eens, dus ik dacht ik vraag het eens.
Gewoon negeren is het beste :-)
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Martijn1982
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 22.10.2012 - 11:20

:D
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21303
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hij heeft toch keihard een punt..
Dat het niet in jouw straatje past lijkt mij helder, de hybrids vliegen mij smorgens om de oren met 150km/h op de linkerbaan, druk, druk, druk.
Wil je echt wat voor het milieu doen dan zijn daar punten te scoren.
Er word enorm belasting geld geinvesteerd in de groene molen, en het vergif dat subsidie heet is overal doorgedrongen.
Kreeg laatst een links gedraaide subsidie terrorist aan de telefoon die graag met mij om tafel wilde om te kijken op welke subsidie's mijn bedrijf recht zou kunnen hebben, Nelleke Natnek.
Er zijn dus gewoon bedrijven die daar hun core business van gemaakt hebben, stuitend.
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Even on topic:

Als je in de gemeente Utrecht woont kan je gratis een laadpaal aan laten leggen (onder bepaalde voorwaarden. zie http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=379283)

Heb er een aangevraagd, wordt in gang gezet ;-) De v60 voldoet aan de voorwaarden.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21303
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Autozoeker schreef:Even on topic:

Als je in de gemeente Utrecht woont kan je gratis een laadpaal aan laten leggen (onder bepaalde voorwaarden. zie http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=379283)

Heb er een aangevraagd, wordt in gang gezet ;-) De v60 voldoet aan de voorwaarden.
Even on topic!
Dat is niet gratis, het ding komt niet uit de lucht vallen
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

tjah.. ik heb toch echt aangevraagd en in de procedure wordt echt gratis vermeld.
je moet wel per 2013 voor laden zelf betalen, maar dat is niet meer dan logisch.
Er zijn geen kosten verbonden aan de aanvraag van een oplaadobject. Het parkeren (tijdens het laden) bij een oplaadobject is in 2013 nog gratis. Voor het laden dient u in 2013 wel te betalen. De tarieven voor het laden worden eind 2012 bekend gemaakt.
tja jij zal het wel beter weten want jij heb zeker al een paal aangevraagd...
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

dan is het nog steeds niet gratis maar betaald de rest van de gemeente je laadpaal
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Als je in de gemeente Utrecht woont kan je gratis een laadpaal aan laten leggen
Kost de aanvrager niets, dus gratis voor de aanvrager. wtf lopen jullie te mieren neuken hier zeg!
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2441
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Er zijn geen kosten verbonden aan de aanvraag van een oplaadobject
Geen kosten voor de AANVRAAG, houdt dat dan ook in geen kosten voor de AANLEG?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Ja ook geen kosten voor aanleg. het betreft een openbaar oplaad punt binnen 250m straal van je woning/kantoor. Anderen mogen er ook gebruik van maken met hun elektrische autos.

je betaalt alleen voor de afgemomen elektriciteit.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21303
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De gedachtegang dat iets gratis als het jouw niets kost zit zó in iemands systeem, dat het moeilijk valt uit te leggen dat het van de grote hoop gaat...

Edit graag een camera erop, gaat vuurwerk geven als de "gebruiker" niet aan "zijn" paal kan omdat iemand anders zijn groen gebakje er neer heeft geplemd.
EyeWorks of de Mol maakt er een formatje van en een export product is geboren...of draaf ik nu door :lol:
YoVol
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 18.09.2012 - 08:32

Daarom kiezen we toch voor een range extender :)

Wel fijn dat Utrecht een duidelijk beleid heeft, ik zit voor Noord-Brabant nog even op uitsluitsel te wachten. Maar het gaat om dezelfde constructie: via subsidie van de provincie wordt een laadpaal geplaatst die publiekelijk toegankelijk is. Ben benieuwd of deze wel gevoed wordt met groene energie (wind), anders is de uitstoot ongeveer 0,4 kg per kWh.
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

@diesel01, je draaft wel een beetje door ;)...


Zoals je kunt zien wordt er op veel plaatsen werk van gemaakt en kun je de installatie (deels) vergoed krijgen.

In de gemeente Rotterdam wordt een subsidie gegeven van maximaal € 1.000,- als je een laadpunt op je eigen terrein installeert. Er is genoeg voor ongeveer 110 laadpunten. Het moet nog wel ff door een bestuur worden goedgekeurd.
22 nov 2012
REGIO - De stadsregio Rotterdam gaat volgend jaar subsidie geven aan inwoners die op hun eigen terrein een laadpaal willen plaatsen voor een elektrische auto. De subsidie bedraagt maximaal duizend euro. Er is voldoende geld beschikbaar voor ongeveer 110 palen. Een subsidieregeling voor laadpalen op het eigen terrein bestaat al in de gemeente Rotterdam. De nieuwe regeling geldt voor de andere veertien gemeenten van de stadsregio, waaronder Lansingerland. De subsidie kan worden aangevraagd door particulieren, bedrijven en regiogemeenten. De aanvrager moet een factuur van het laadpunt en het kentekenbewijs of leasecontract van de elektrische auto laten zien. Er is geen subsidie mogelijk wanneer de laadpaal wordt geleverd door de leverancier van de auto. Het aanvragen van een subsidie zal mogelijk zijn vanaf 1 januari 2013. De aanvragen zullen in volgorde van binnenkomst worden behandeld. Het besluit van het Dagelijks Bestuur van de stadsregio om deze subsidieregeling in te voeren moet nog worden goedgekeurd door het Algemeen Bestuur.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”