Hallo liefhebbers,
Ik heb problemen (vooral in de ochtend) met starten. De accu is nog goed en redelijk nieuw. Electra werkt allemaal prima. Alleen met het starten lijkt de auto niet genoeg power te hebben. De ANWB is langs geweest en zei dat de startmotor of de bekabeling misschien niet goed is.
Nou lukt het soms niet om te starten en moet ik het met startkabels of een accubooster doen
Waar zit die startmotor en hoe ziet hij eruit? Zijn er foto`s van? Kan het zo 1-2-3 niet vinden.
Hoor graag van jullie
Startprobleem 440 2.0
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Achterop het blok zit ie. Kijk de massa eens goed na onder de accubak!
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Moet ik er iets op spuiten (wd40)???
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Nee, heeft geen zin. Eerst accu losmaken
Eraf schroeven, uit elkaar halen en kijken of lagers nog goed zijn en of motorwikkeleing / anker nog goed is.
Dan smeren op de lageringen en terugzetten.
Wat je ook kan doen is een hele grote accu erin zetten als test en dan na een nacht koude temperatuur starten. Als het doen goed gaat.........ligt het toch aanje accu.
Eraf schroeven, uit elkaar halen en kijken of lagers nog goed zijn en of motorwikkeleing / anker nog goed is.
Dan smeren op de lageringen en terugzetten.
Wat je ook kan doen is een hele grote accu erin zetten als test en dan na een nacht koude temperatuur starten. Als het doen goed gaat.........ligt het toch aanje accu.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
[quote="wpee"]Nee, heeft geen zin. Eerst accu losmaken
Eraf schroeven, uit elkaar halen en kijken of lagers nog goed zijn en of motorwikkeleing / anker nog goed is.
Dan smeren op de lageringen en terugzetten.
Wat moet ik precies eraf schroeven en in elkaar halen??
Eraf schroeven, uit elkaar halen en kijken of lagers nog goed zijn en of motorwikkeleing / anker nog goed is.
Dan smeren op de lageringen en terugzetten.
Wat moet ik precies eraf schroeven en in elkaar halen??
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
de startmotor.
Daarvoor moet het hitteschild eraf en beugels eraf (misschien ook uitlaat voor jouw type motor).
Kabels losmaken, en dan startmotor uitbouwen.
Zoals eerder geschreven, zit aan de achterzijde van het blok, tussen blok en de uitlaat. Je moet er van onderen bij anders lukt het niet.
Daarvoor moet het hitteschild eraf en beugels eraf (misschien ook uitlaat voor jouw type motor).
Kabels losmaken, en dan startmotor uitbouwen.
Zoals eerder geschreven, zit aan de achterzijde van het blok, tussen blok en de uitlaat. Je moet er van onderen bij anders lukt het niet.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Man, begin nou met die accukabels te controleren! De minkabels zijn een erg zwak punt.
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Ga ik doen Zijn ze dan vies/gecorrodeerd en wat kan ik zelf het beste er aan doen?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als de auto met een booster wel start,is de startmotor dus niet stuk,is de accu wel goed?
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Volgens de man van de ANWB is het (waarschijnlijk) de startmotor of de kabels van en naar de accu.Ramon&Ramon schreef:Als de auto met een booster wel start,is de startmotor dus niet stuk,is de accu wel goed?
Ik had wel dat ik na een paar keer proberen te starten, rook en een brandlucht kreeg vannuit de achterkant van het blok...
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Laat iemand kijken die er verstand van heeft,zo blijf je gokken en met risico dat je auto in de brand vliegt.
Dan start hij zeer zeker niet meer.
Dan start hij zeer zeker niet meer.