hallo ik ben kevin en heb sinds 2 maanden een volvo S40 2lT
2 weken geleden was ik aant rije en plots viel mijn snelheidsmeter uit de km teller stopte het abs lampje ging branden en het remmen lampje ging branden dit bleef even zo maar sprong erna weer aan hij doet het nu ongeveer 20% van de tijd dat ik er in rij.
zou iemand mij kunne vertellen waar dit aan licht of in welke richting ik moet zoeken???
mvg kevin
km teller abs remmen
-
- 3rd Gear member
Als je je topic in het forum over S/V 40 zet heb je meer kans om antwoorden te krijgen denk ik.
Het ljkt me ook verstandig je wagen te laten uitlezen bij de garage.
Het ljkt me ook verstandig je wagen te laten uitlezen bij de garage.
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
bij deze verplaatst
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
Laat hem bij de dealer uitlezen,dan komt het probleem er wel uit..
Waarschijnlijk is de abs unit (controller)stuk,zekeringen enz heel mag ik aannemen?
Waarschijnlijk is de abs unit (controller)stuk,zekeringen enz heel mag ik aannemen?
-
- 6th Gear member
Het zit ergens in de abs unit,daar krijgt hij het signaal van,alle zekeringen binnenin en onder de kap goed bekeken?
Rij anders maar keer langs om is te meten.
Rij anders maar keer langs om is te meten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 7th Gear member
Onder de motorkap zitten ook zekeringen.
Het is het apparaat waar de remleidingen op zitten,achter de rechterkoplamp zit hij.Aan de kant van het ruitensproeiertankje.
Het is het apparaat waar de remleidingen op zitten,achter de rechterkoplamp zit hij.Aan de kant van het ruitensproeiertankje.
-
- 7th Gear member
Wordt via de abs aangestuurd,dus geen gever op de bak,dat hebben Volvo,s al jaren niet meer!Johan s60 schreef:Snelheids impuls gever op de versn.bak stuk wellicht?
Sinds er ABS opzit niet meer.
-
- 1st Gear member
haha nee heb idd niet veel verstand van electro. maar hoezo zou mijn airbagring kapot zijn want heb et gewoon allemaal voorzichtig losgemaakt en terug gezet. hoe had ik het dan moeten doen? ja was idd ook aant denken aan de impulsgever op de bak. maar als die der niet zit. hoef ik daar al niet meer na te zoeken
-
- 6th Gear member
Als je de schakelaar bij het loshalen van het stuur niet geblokkeerd hebt,dan is hij nu stuk.
In het stuur zit een labeltje met een schroefje wat je daarvoor moet gebruiken,staat ook duidelijk op de label aangegeven.
In het stuur zit een labeltje met een schroefje wat je daarvoor moet gebruiken,staat ook duidelijk op de label aangegeven.
-
- 1st Gear member
hmm dat is minder ja heb der idd ff na gekeken ma niks mee gedaan. ma dat vind ik ook nie zo erg zit der meer mee dat ik geen abs en km teller heb. het lijkt de laatste tijd erop dat het met de motor temp te maken heeft al lijkt mij dit onwaarschijnlijk. ma na een 8 tot 10 km valt hij meestal weg als de motor op temp raakt. ben der 2 weken terug ff mee na parijs geweest heeft die bijna de hele weg niks gedaan.
-
- 7th Gear member
Is wel APK afkeur als dat niet werkt!
- volvo-s40
- 4th Gear member
Inderdaad.
Scoor via de sloop een nieuwe nieuwe abs unit of abs-computer (zit aan de abs vast geschroeft en een dikke brede stekker op geprikt)
Neem er wel 1 van ongeveer het zelfde bouwjaar / productie jaar, er kan onderling her en der wat verschil in zitten.
Of bestel een nieuwe bij de dealer.
O... zo ziet de ABS unit er compleet uit.

Scoor via de sloop een nieuwe nieuwe abs unit of abs-computer (zit aan de abs vast geschroeft en een dikke brede stekker op geprikt)
Neem er wel 1 van ongeveer het zelfde bouwjaar / productie jaar, er kan onderling her en der wat verschil in zitten.
Of bestel een nieuwe bij de dealer.
O... zo ziet de ABS unit er compleet uit.