Het is krom dat je iedere keer nieuwe software moet kopen bij een heel duur apparaat, beter zou zijn dat je meteen een licentie erbij krijgt voor de updates. Maar dat is al gezegd, navigatie is nu nog een noviteit en daar betaal je voor, als het nog meer algemeen wordt, dan zal dat ook wel veranderen. Bij (s)Tom(s)Tom, kan je de nieuwste software en kaarten volgens mij gratis en legaal downloaden) (?) Mits je de juiste codes hebt natuurlijk.
De CD van de RTI van Ber was beschadigd en die heb ik uiteindelijk wel weten te kopiëren, en die doet het dus weer, maar ik zal wel de nieuwste versie gewoon kopen, ook al ben met ik met de prijs niet blij. Ik heb zelf overigens in mijn V70 classic een Pioneer klapdoos gemonteerd (MP3 speler, CD / DVD speler en navigatie in één. (en je kan er nog veel meer aan hangen) Prima apparaat wat veel kan en wat ik ook veel gebruik, daarnaast perfect geluid op de standaard installatie van de V70. Over de navigatie, ik vindt de RTI in vergelijking met de Pioneer, erg beperkt. De pioneer heeft veel mogelijkheden qua views /gedeelde schermen etc. Ook voor een nieuwe DVD van Pioneer betaal je iets van € 200,-- (nieuwe kaarten en Software) het apparaat zelf is ook aan de prijs (ik heb deze gebruikt overgenomen) maar nieuw kosten ze iets van € 2.000,-- Kortom het kost wat maar in vergelijking tot de RTI heb je dan ook wat. Als ik hiervoor een nieuwe CD moet kopen staat dit naar mijn gevoel meer in verhouding dat de RTI.
RTI DVD update
- interface
- 4th Gear member
Voor onze vankantie naar Corsica heb ik de laatste update DVD's (2006) gehaald, kost wat maar dan heb je ook wat (dacht ik). Ik was in het begin zelfs wat huiverig om de boel te updaten, omdat ik hier op 'ons' forum wat nare berichten las over DVD-spelers die het niet meer deden na de update. Gelukkig was dat niet bij mij het geval.
Nadat de update een feit was, ben ik gaan rijden met de auto. Het duurde zeker wel 20 minuten!!! voordat het systeem doorhad dat ik door mijn eigen woonplaats reed, ipv door een stadje ergens in Duitsland. Ik heb het systeem een paar keer uitgezet en weer aan, en ineens kreeg ik de juiste lokatie door. Vind dat persoonlijk belachelijk traag, maar ja.
De rit naar Corsica werd perfect begeleidt, alleen in Genua raakte het systeem telkes de weg kwijt - door allerlei werkzaamheden aan de weg daar - en wederom duurde het een dikke 15 minuten eer het systeem weer in de gaten had waar we werkelijk reden - en ik kan je vertellen dat dat ZEER VERVELEND is als je op tijd moet zijn om de boot naar Corsica moet halen. Gelukkig was ik zo slim om op te letten naar volgepakte auto's met buitenlandse kentekens. Die zouden ook wel eens naar de boot kunnnen gaan.
Op Corsica aangekomen duurde het wederom 15 minuten voordat het RTI systeem snapte dat we in corsica reden ipv in de zee???!!! bij Genua. Zelfde euvel op de boot terug naar Italie.
Al met al vind ik dat toch erg jammer, zeker voor zo'n prijzig systeem.
Nadat de update een feit was, ben ik gaan rijden met de auto. Het duurde zeker wel 20 minuten!!! voordat het systeem doorhad dat ik door mijn eigen woonplaats reed, ipv door een stadje ergens in Duitsland. Ik heb het systeem een paar keer uitgezet en weer aan, en ineens kreeg ik de juiste lokatie door. Vind dat persoonlijk belachelijk traag, maar ja.
De rit naar Corsica werd perfect begeleidt, alleen in Genua raakte het systeem telkes de weg kwijt - door allerlei werkzaamheden aan de weg daar - en wederom duurde het een dikke 15 minuten eer het systeem weer in de gaten had waar we werkelijk reden - en ik kan je vertellen dat dat ZEER VERVELEND is als je op tijd moet zijn om de boot naar Corsica moet halen. Gelukkig was ik zo slim om op te letten naar volgepakte auto's met buitenlandse kentekens. Die zouden ook wel eens naar de boot kunnnen gaan.
Op Corsica aangekomen duurde het wederom 15 minuten voordat het RTI systeem snapte dat we in corsica reden ipv in de zee???!!! bij Genua. Zelfde euvel op de boot terug naar Italie.
Al met al vind ik dat toch erg jammer, zeker voor zo'n prijzig systeem.
- FrankM
- 4th Gear member
@interface:
Wat jij beschrijft is echt veel te lang. De RTI gaat uit van de laatst bekende positie, normaal gesproken zou je na een DVD update gewoon op dezelfde locatie moeten beginnen. Als het inderdaad steeds zo lang duurt zou ik bijna denken dat er iets met jouw GPS ontvangst is.
Misschien kan je zelf eens door de test menus heen lopen. Zet daarvoor het contact aan en vervolgens de RTI aan. Draai nu het contact uit en wacht tot het scherm is gezakt. Zet nu het contact weer aan en zie het scherm naar boven komen. Druk (tijdens het opstarten - je ziet dan Volvo RTI en een groenige achtergrond) BACK-ENTER-BACK. Je komt nu in een menustructuur. Via Diagnosis kan je (onder andere) uitlezen hoeveel sattelieten je ziet voor GPS. Ook kan je (als je rijdt) controleren of de gyroscoop werkt.
Je kunt ook naar de dealer....
Gr/F
Wat jij beschrijft is echt veel te lang. De RTI gaat uit van de laatst bekende positie, normaal gesproken zou je na een DVD update gewoon op dezelfde locatie moeten beginnen. Als het inderdaad steeds zo lang duurt zou ik bijna denken dat er iets met jouw GPS ontvangst is.
Misschien kan je zelf eens door de test menus heen lopen. Zet daarvoor het contact aan en vervolgens de RTI aan. Draai nu het contact uit en wacht tot het scherm is gezakt. Zet nu het contact weer aan en zie het scherm naar boven komen. Druk (tijdens het opstarten - je ziet dan Volvo RTI en een groenige achtergrond) BACK-ENTER-BACK. Je komt nu in een menustructuur. Via Diagnosis kan je (onder andere) uitlezen hoeveel sattelieten je ziet voor GPS. Ook kan je (als je rijdt) controleren of de gyroscoop werkt.
Je kunt ook naar de dealer....
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum