Goededag iedereen,
Helaas heb ik mijn volvo v40t3 nog niet in ontvangst kunnen nemen door het volgende:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik bij een dealer een nieuwe showroom model gekocht,te weten een volvo v40 t3 momentum met wat extraas.
Ze hadden beloofd om de auto dezelfde week nog te leveren omdat mijn vrouw zwanger is(nu 36 weken).
Echter zou het pas maandag 19-11-2012 worden doordat ik wat extra accesoires besteld had en doordat de kenteken aanvraag wat langer duurde.
Echter kregen we op 19-11-2012 smorgens een smsje dat men schade had ontdekt aan de auto,dit waren krassen bij de deur en men zou het meteen laten spuiten,oke is prima vond ik.
Echter had ik wel vantevoren kenbaar gemaakt dat ik het raar vind dat onze auto open staat voor klanten terwijl we de auto hadden gekocht,maar dat is normaal volgens de dealer(met dit dus als gevolg,want de dealer bekeek de camerabeelden en het was een klant met een open rits aan zijn jas die in en uitstapte uit de auto.
Enkele dagen later zou hij afgeleverd kunnen worden,maar de pech sloeg toe.
Door een foutje van de bank duurde de overboeking langer dan verwacht en de vrijdag 23-11-2012 stond het er nog niet op.
Heb de dealer netjes gebeld dat het wat langer duurde,en een spoedbetaling aangevraagd.
Pas op de maandag 26-11-2012 stond het geld erop.
Maar mijn vrouw moest met spoed naar het ziekenhuis door plotselinge weeen en krampen en het duurde een week voordat ze naar huis mocht.
In de week dat mijn vrouw in het ziekenhuis lag,wilde ik de auto ophalen(want het ging wat beter weer),maar de dealer had een fout gemaakt en heeft de helft van het bedrag teruggestort.
Ik gebeld en na wat excuses van hun kant weer het geld teruggeboekt waardoor dit proces weer langer duurde.
Ze wilden ons tegemoet komen om de auto op 29-11-2012 per trailer te brengen naar ons huis en de sleutel af te leveren in het ziekenhuis.
Bevestiging gehad smiddags dat de wagen onderweg was en dat ze bijna bij mijn huis waren.
Enkele uren later werden we gebeld dat onze auto stond op de parkeerplaats bij ons huis en dat een verkoper naar het ziekenhuis ging om de sleutels af te leveren.
Inmiddels weer 2 uur verder(was al rond 1900 savonds)en ik probeerde herhaaldelijk te bellen waar de beste man bleef maar geen gehoor.
Rond of uur 2130 kregen we een sms dat de man al weer weg was want hij mocht niet boven komen,alleen partners.
Ik werd echt erg boos,hij had ook even kunnen laten weten dat hij er was zodat ik naar beneden kon om de sleutels te halen.
Naderhand bleek dat onze auto helemaal niet voor de deur stond,maar gewoon op de trailer,onze auto heeft de halve stad gezien zonder dat de auto werd afgeleverd want ze vonden het te riskant om de auto zo achter te laten.
Dus vrijdag 30-11-2012 samen taxi gepakt om naar huis te gaan.
Afgesproken maandag 3-12-2012 de auto te halen,maar weer sloeg het noodlot toe,de dealer maakte weer een fout door heel het bedrag over te boeken :-x :evil: :evil: :evil: .
Minder vriendelijk aan de telefoon gevraagd of ze toevallig een goede bril op hadden,ze hadden de fout gemaakt doordat er een klant met dezelfde naam als ik had geanulleerd maar per ongeluk ons had ingeklikt in hun systeem.
Ik begon agressieve gevoelens te krijgen,maar de dinsdag het geld weer teruggestort,en vroeg of ik de auto gewoon mee kon krijgen immers was het hun schuld.
Nee dat kon dus niet,ook niet tegen een officiele overboekingsbewijs.
Woensdag 5 december belde ik nog om 3 uur smiddags dat ik rond 1530 de auto kwam halen,dat was prima zei men.
Kom ik daar is die hele tent dicht.
Ik werd echt woest en vroeg op niet te misverstaande toon wat dit nu weer was,men wilde ook sinterklaas vieren :-x :-x .
Ik heb nog gebeld dat ik eraan kom,en nu zijn ze dicht???sinterklaasavond is geen sinterklaas middag toch?
En nu het laatste,vandaag:
Vanmorgen weer de dealer gebeld dat ik eraan kom om eindelijk die auto een keer te halen,nee kon niet zei men.
En waarom nu weer niet?we hebben de autoos in een loods gezet omdat het glad is dus we halen de autoos vanmiddag op.
Glad bij +4?zo hard vroor het hier niet en dan nog?
Smiddags gebeld en toen bleek dat ze het niet wilde halen maar morgen pas?
Ik was er helemaal klaar mee en mijn advocaat(een familielid)ingelicht en een rapport op laten zetten voor een rechtzaak.
Advocaat heeft ook nog gebeld,alsook volvo nederland(vonden het ook niet door de beugel kunnen)maar de dealer weigerde elke medewerking.
Dus we hebben kenmaar gemaakt dat het hierbij ontbonden is en nu wordt het een zaak,ligt ook al bij de rechter.
Ineens werd er gebeld einde middag:jullie mogen de auto toch halen want het is ineens niet meer glad.
Ik had gevraagd dat hij de auto in een flink donker gat mag stoppen en dat de rechtszaak doorgaat,de papieren lagen er al dus ik mocht doorgaan met ontbinden.
Intussen bij een ander bedrijf een v40 gekocht echter een summum uitvoering:
Summum t4
premium audio
introline
Ook een showroommodel van 1 maand uit,15km gelopen voor bijna 1500 minder dan deze,en morgen kunnen we al rijden.
Zo kan het ook.
Sorry voor het lange verhaal alvast maar moest even kwijt.
Niet willen leveren dealer
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
wordt nog een lastig verhaal, als een rechter je in het ongelijk stelt heb je er twee
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dus als ik het goed begrijp heb je in een dikke maand twee gloedje nagelnieuwe V40's gekocht. Dat is knap, en dat garage -1- de V40 mag parkeren in een plek waar de zon niet schijnt....helder.
Succes met de rechtzaak en ondanks alles veel pelzier met één van de twee V40's. Alles goed met moeders verder mag ik hopen?
Succes met de rechtzaak en ondanks alles veel pelzier met één van de twee V40's. Alles goed met moeders verder mag ik hopen?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Wat een gezanik! Zo is de lol van een nieuwe auto er snel af, zeg.
Hoe is het nu met je vrouw?
PS Ronduit bezopen dat een bedrijf voor zoiets simpels als 5 december de tent 's middags gewoon dichtgooit!
Hoe is het nu met je vrouw?
PS Ronduit bezopen dat een bedrijf voor zoiets simpels als 5 december de tent 's middags gewoon dichtgooit!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Was nog wat vergeten,door een 3e fout hadden ze het geld weer teruggeboekt vandaag,dus geld had ik al terug.
En mijn advocaat heb ik uiteraard ingelicht voordat ik deze stap nam,ook te rade gegaan bij nog 3 advocaten,ik sta nu gewoon in het gelijk.
Sterker nog ik had ze ook kunnen aangeven bij de politie doordat ze elke keer weigerde om uit te leveren.
Morgen weten we wanneer de rechtzaak dient.
Met mijn vrouw gelukkig alles goed,was hevige stress door dit gezanik allemaal.
Ook weigerde ze ons op elke vlak tegemoet te komen om een autootje te geven waardoor ik dus ook steeds een auto heb moeten huren,niet de volle weken maar af en toe en taxies moest nemen.
Zelfs volvo nederland was erg boos,en mijn advocaat weet echt wat hij doet(jaren samengewerkt met die ene bekende advocaat zeg maar)en we hebben dit jaar ook al 2 rechtszaken gehad,alle gewonnen.
Hoop echt dat 2013 een beter jaar wordt,lijkt wel of alle negatieve dingen elkaar blijven opvolgen,begon met de plostselinge overlijden van mijn vader.
Maar wat de dealer geflikt heeft kon gewoon echt niet.
Ze hadden gezegd tegen mijn advocaat dat ze ook boos doordat we de auto niet konden ophalen doordat mijn vrouw in het ziekenhuis lag.
Ze wilde ons gewoon terugpakken,de rechter zal zeer ook zwaar aantillen aan deze zaak doordat mijn vrouw zwanger is.
Waarschijnlijk wordt het binnen 1 tot 2 weken voor de rechter gebracht.
Maar morgen weet ik meer.
En mijn advocaat heb ik uiteraard ingelicht voordat ik deze stap nam,ook te rade gegaan bij nog 3 advocaten,ik sta nu gewoon in het gelijk.
Sterker nog ik had ze ook kunnen aangeven bij de politie doordat ze elke keer weigerde om uit te leveren.
Morgen weten we wanneer de rechtzaak dient.
Met mijn vrouw gelukkig alles goed,was hevige stress door dit gezanik allemaal.
Ook weigerde ze ons op elke vlak tegemoet te komen om een autootje te geven waardoor ik dus ook steeds een auto heb moeten huren,niet de volle weken maar af en toe en taxies moest nemen.
Zelfs volvo nederland was erg boos,en mijn advocaat weet echt wat hij doet(jaren samengewerkt met die ene bekende advocaat zeg maar)en we hebben dit jaar ook al 2 rechtszaken gehad,alle gewonnen.
Hoop echt dat 2013 een beter jaar wordt,lijkt wel of alle negatieve dingen elkaar blijven opvolgen,begon met de plostselinge overlijden van mijn vader.
Maar wat de dealer geflikt heeft kon gewoon echt niet.
Ze hadden gezegd tegen mijn advocaat dat ze ook boos doordat we de auto niet konden ophalen doordat mijn vrouw in het ziekenhuis lag.
Ze wilde ons gewoon terugpakken,de rechter zal zeer ook zwaar aantillen aan deze zaak doordat mijn vrouw zwanger is.
Waarschijnlijk wordt het binnen 1 tot 2 weken voor de rechter gebracht.
Maar morgen weet ik meer.
-
- 2nd Gear member
En maar klagen dat er niet veel wordt verkocht.
Maar het mooie is nu:ze boren ongeveer 12 volvoos door hun neus.
Mijn vrouw mag leasen volgend jaar en was ook aangegeven als we tevreden waren,zij ook een auto zal kopen alsmede nog 11 andere collegaas.
Dus ze zijn niet dom maar 10dubbel zo stom.
Ik ben blij dat ik het rustig kon houden,want als het aan mij lag sloeg ik daar alles kort en klein en alles wat los en vast zat.
Maar dat is ook niet de bedoeling bedacht ik me optijd.
Maar het mooie is nu:ze boren ongeveer 12 volvoos door hun neus.
Mijn vrouw mag leasen volgend jaar en was ook aangegeven als we tevreden waren,zij ook een auto zal kopen alsmede nog 11 andere collegaas.
Dus ze zijn niet dom maar 10dubbel zo stom.
Ik ben blij dat ik het rustig kon houden,want als het aan mij lag sloeg ik daar alles kort en klein en alles wat los en vast zat.
Maar dat is ook niet de bedoeling bedacht ik me optijd.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Maak je niet zo druk joh. het is maar een auto.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik acht je kansen voor de rechter ondanks alle emoties toch erg klein, ik zou zelf tot het voor de rechter geweest was ook pas een andere auto gekocht hebben.
Advocaten zeggen wel vaker dat je het recht aan je kant hebt, dat is geen enkele garantie dat je dat ook daadwerkelijk hebt, maar daarmee houdt de ene helft van die groep de andere helft wel van de straat
Advocaten zeggen wel vaker dat je het recht aan je kant hebt, dat is geen enkele garantie dat je dat ook daadwerkelijk hebt, maar daarmee houdt de ene helft van die groep de andere helft wel van de straat
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Heb je gelijk in ben,maar ik was echt kwaad.
Ik maak me niet echt druk meer,maar wilde dit gewoon delen.
Ik laat natuurlijk ook weten hoe het af loopt.
Even snel een vraag tussendoor,kun je de t4 ook al laten chippen via volvo?zo ja hoeveel pk en nm krijgt de t4?
Superbedankt iedereen,ook voor de moeite voor mijn verhaal.
Ik maak me niet echt druk meer,maar wilde dit gewoon delen.
Ik laat natuurlijk ook weten hoe het af loopt.
Even snel een vraag tussendoor,kun je de t4 ook al laten chippen via volvo?zo ja hoeveel pk en nm krijgt de t4?
Superbedankt iedereen,ook voor de moeite voor mijn verhaal.
- Oceanracer
- Geartronic member
Alleen op basis dáárvan had ik de koop op 19/11 al laten ontbinden.Johan s60 schreef:Maar dan, wie wil er nog een nieuwe waar aan gespoten is
-
- 2nd Gear member
Mocht het zo zijn dat ik in het ongelijk gesteld wordt,het zij zo dan betaal ik 10 procent van de koopsom,waardoor ik dus alsnog quite speel qua prijs,maar nu wel een duurdere versie voor terug.
Ik wilde snel handelen omdat ik het geld toch terughad en omdat mijn vrouw zwanger is en gewoon snel wil beschikken over een auto.
Maar laten we erop houden dat ik info heb dat het goedkomt,en niet alleen via een advocaat.
Mijn schoonfamilie is een advocaten/rechters familie.
Ik wilde snel handelen omdat ik het geld toch terughad en omdat mijn vrouw zwanger is en gewoon snel wil beschikken over een auto.
Maar laten we erop houden dat ik info heb dat het goedkomt,en niet alleen via een advocaat.
Mijn schoonfamilie is een advocaten/rechters familie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik geef je vooralsnog geen enkele kans om het te winnen, ondanks je schoonfamilie van (wraakbare) rechters.
Annuleringskosten zijn overigens 15% van het koopbedrag, zie daarvoor de std Bovag voorwaarden.
Dat die dealer steken lijkt te hebben laten vallen is jouw verhaal, een rechter zal ook de andere kant willen horen.
Annuleringskosten zijn overigens 15% van het koopbedrag, zie daarvoor de std Bovag voorwaarden.
Dat die dealer steken lijkt te hebben laten vallen is jouw verhaal, een rechter zal ook de andere kant willen horen.
Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
advies probeer weg te blijven uit de rechtzaal (en bij advocaten) echt voor iedereen (behalve de advocaten) beter. Ga met de dealer praten en tot een vergelijk te komen. Wanneer je dit doorzet zou je maar zou een probleem kunnen hebben het ontbinden van een overeenkomst kan niet zomaar, sowieso moet je de dealer maanen en een redelijke termijn stellen.
in een gesprek oplossen en concentreren op belangrijker zaken want die lijken er toch echt te zijn als ik je posts zo lees
in een gesprek oplossen en concentreren op belangrijker zaken want die lijken er toch echt te zijn als ik je posts zo lees
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Remco heeft de advocaten in de familie dus dat zal 'm niets kosten denk ik.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
Je hoeft je als Volvo-dealer in Nederland dus aan geen enkele afspraak met je klanten te houden? Toegegeven, wij horen het verhaal hier natuurlijk van slechts één kant, maar na zo veel geschuif en geknoei moet je als dealer toch ook inzien dat je alle goodwill bij je klant hebt verspeelt en dus ontbinding van het koopcontract gerechtvaardigd is.