Verbruik plotseling hoger

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Stoplichtsprinjes doen niet zoveel. Je moet juist hard gaan rijden op de snelweg in een lagere versnelling als normaal. Dus even een poosje met 3000 toeren op de snelweg rijden zou moeten zorgen voor een natuurlijke regeneratie van het roefilter. Je moet dan geen 90 gaan rijden natuurlijk, maar wel een beetje vaart hebben en dan ongeveer een half uurtje. Maar je kunt in de werkplaats ook een regeneratie forceren. Dat zou ik eerst eens proberen. Een filter zit niet zomaar vol. Je kunt hem wel leeg branden, maar ik zou zelf liever de oorzaak achterhalen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Plein69 schreef: Thermostaat vervangen en weer snel op temperatuur en verbruik weer normaal. Nadat hij er uit was constateerde ik dat hij een aardig stukje open bleef.

Richard
Heb je dat bij de dealer laten doen en wat kostte dat als ik vragen mag?

Vandaag viel me op dat:
- de thermostaat één streepje voor het midden staat tijdens het rijden
- als ik de kachel vol op warm (26+) zet de lucht lauw/warm blijft.
- mijn gemiddelde verbruik op 12.1/100 staat en dit was altijd zo rond de 11.5

Zag dat de thermostaat makkelijk bereikbaar zit, dus lijkt mij dat vervanging iig niet heel arbeidsintensief moet zijn?
Heb hem bij de 850 nl eens zelf vervangen omdat het mij een makkelijk klusje leek. En dat was het ook wel, maar vond het toch lastig ivm koelvloeistof aftappen en weer bijvullen.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Darmee....ik zeg de 31 op van Enschede naar Boertange: ruim een half uur 230kmh...als ie dan nog niet schoon is.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Darmee
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14

Het advies van mijn Volvo specialist was niet zo gek:
10 ritjes gemaakt van ca 40 kilometer op de nieuwe maximum snelheid en de Geartonic manual in de 4 en vier ritjes van dezelfde afstand met een zwaarbeladen tweeasser erachter (over binnenwegen en de geartronic in de automaat-stand).
Het verbruik is weer terug op gemiddeld 1 op 14,2

S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005

V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022

en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Je vrouw niet meer met de auto laten rijden, scheelt ook stukken.....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
Darmee
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14

VolvoRob,
Als ik jouw was zou maar gauw terug gaan naar het Mercedes forum voordat je (ex) vrouw dit leest.

S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005

V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022

en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”