Het valt mij op dat de kwaliteit van telefoongesprekken in mijn V70 belabberd is, vooral voor degene met wie ik bel.
In mijn vorige Volvo (V50) had ik een Parrot CK3100: prima ervaringen mee. Maar in mijn huidige auto, een V70 MY 2008, zat standaard bluetooth en daar verwachte ik minstens dezelfde kwaliteit van.
Maar de kwaliteit van de telefoongesprekken valt me vies tegen: in de auto, maar meer nog bij degene met wie ik bel.
Gelet op de streepjes die op de middenconsole worden weergegeven ligt het niet aan de ontvangst: die is meestal prima. Ook aan mijn telefoon (iPhone 5) kan het volgens mij niet liggen: ik heb het al met meerdere telefoons geprobeerd (iPhone4, HTC Desire en Samsung) maar het stemgeluid blijft regelmatig wegvallen.
Iemand van jullie een idee? Zou een software update van de dealer kunnen helpen? Ik lees veel over een Sensus update: zou dat ook een oplossing kunnen zijn? En beschikt iedere recente Volvo over Sensus of alleen de Volvo's met RTI?
Groet,
Dick
Slechte telefoonontvangst via bluetooth in V70 My 2008
-
- 2nd Gear member
Ik heb dit probleem met m'n xc60 van 2010 ook. De zelfde foutbeschrijving met mijn "sony xperia p". Blijkbaar een veel voorkomend probleem bij volvo. Had onlangs bij de dealer van verschillende klanten het zelfde probleem gehoord.
Dealer spreekt maar van een software update te doen, maar heeft dit zin?
Met dit algemeen probleem moet volvo toch met een oplossing komen.
Dealer spreekt maar van een software update te doen, maar heeft dit zin?
Met dit algemeen probleem moet volvo toch met een oplossing komen.
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
- Jungle
- 2nd Gear member
Deze week de auto langs de dealer gebracht ivm vervangen van defecte aircopomp en meteen gevraagd om service 2.0 zodat de software ge-update zou worden.
Software is inmiddels geupdate en het probleem lijkt verholpen!

Volvo V70 2.5T Summum 2008 [VolvoTune]
-
- 2nd Gear member
Ga maandag even naar garageJungle schreef:Deze week de auto langs de dealer gebracht ivm vervangen van defecte aircopomp en meteen gevraagd om service 2.0 zodat de software ge-update zou worden.
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder