Als je mijn post nog een keer goed leest zie je dat ik de boel niet helemaal vast draai met de slagmoersleutel.Schorpioen schreef:Ik wissel de wielen zelf en er komt geen slagmoersleutel aan te pas.fredhead schreef:En vragen of ze het nu wel met een momentsleutel willen doen.
Werd laatst ook raar aangekeken toen ik voor iemand een setje wielen wisselde en ze niet helemaal met de slagmoersleutel aan draaide maar de momentsleutel pakte.
Toen ik vertelde dat de slagmoersleutel tot 400nm gaat snapte diegene ineens heel goed waarom
Slagmoersleutels zijn de pest voor je moeren en schroefdraad.
Daarbij, eerst met de slagmoersleutel en daarna met een momentsleutel controleren heeft geen zin. Moeren zitten al vaster dan waar de momentsleutel op afgesteld is. Altijd goed en hij klikt toch wel.
Zo'n ding gebruiken is 1, maar er goed mee omgaan zonder de boel stuk te draaien is 2.
Wissel jaarlijks heel wat keren m'n wielen (vooral bij dat circuitgebakje) en schroefdraad heeft er niet onder te lijden.
Morgen in ieder geval nog een Skoda Fabia van winterbanden voorzien, gaat weer op dezelfde wijze.
Verdien met de wissels en andere klusjes van de laatste tijd mijn gereedschap nog een keertje terug :razz: