Ik heb vandaag foto's laten maken. In het ziekenhuis hebben ze niets gezien. De huisarts ziet geen reden om me nu naar de neuroloog te sturen. Ik heb het wel genoemd.
Maandag bel ik nog even naar de huisarts om te vragen wat hij er van maakt. En eens even kijken wat de volgende stappen zijn.
VW Polo in de achterbak. UPDATE: laatste behandeling bij de fysio gehad. Zijn we dan eindelijk klaar?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dat is op zich goed nieuws.
En hoe is het met de klachten?
En hoe is het met de klachten?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
Die zijn er nog... De hoofdpijn lijkt iets minder te worden. Maar mijn nek en schouders zijn nog stijf. Bwegen voelt als zwaar aan.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat een onzin dat je daar een week op moet wachten ... hoezo dat !?sappie schreef:Wel lekker snel zeg, wij hadden een week eerder de aanrijding en vorige week vrijdag had de schade expert ernaar gekeken maar moeten nog een week wachten op het rapport, dan duurt het nog een week voordat ie gemaakt is, als hij niet total loss wordt verklaard. Nooit gedacht dag je je auto zo lang kwijt zou zijn.. ��jpwg001 schreef:Hahaha... Het genot maakt veel goed.
Ik kan mijn auto na het weekend ophalen. Zojuist even contact gehad. Auto staat nog bij de spuiter. Het raam is er in gelijmd. Nu moest de lijm nog goed drogen.
Dat rapport is 10minuten werk, dan kunnen ze toch direct kijken of die niet total-loss is ...
Normaal zijn schade's binnen 3 dagen te repareren en af te handelen.
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@mad: Om het maar eens te zeggen op een wijze die recht doet aan de tijd van het jaar:

U bent de wijze uit het oosten. Ik verleen U derhalve een welgemeende +1mad schreef:Mijn bescheiden advies is om tóch naar de neuroloog te gaan. Je hebt nu 10 dagen ná het ongeval nog steeds klachten...

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- JosW
- 5th Gear member
Een whiplash toon je niet aan met een röntgenfoto.jpwg001 schreef:Ik heb vandaag foto's laten maken. In het ziekenhuis hebben ze niets gezien. De huisarts ziet geen reden om me nu naar de neuroloog te sturen. Ik heb het wel genoemd.
Maandag bel ik nog even naar de huisarts om te vragen wat hij er van maakt. En eens even kijken wat de volgende stappen zijn.
Het primaire letsel van een whiplash is vaak niet zichtbaar te maken. De diagnose 'whiplash' berust in belangrijke mate op een anamnese (het verhaal van de patiënt) en lichamelijk onderzoek. Het beeld kan ondersteund worden door aanvullend onderzoek naar specifieke klachten of functionele stoornissen.
Nogmaals, laat je niet intimideren door je huisarts en eis een verwijzing.
-
- 6th Gear member
Ik heb maandag telefonisch contact met hem. Zal er eens op aandringen. Vandaag was de eerste dag dat ik nagenoeg geen hoofdpijn heb gehad. Nadeel is dan dat je weer iets teveel gaat doen, dus nu weer last van mijn nek.
- lint
- Geartronic member
Ik vind de termen intimideren en eis een verwijzing niet zo gepast. Dit werkt alleen maar polariserend in een gesprek. Beter is op grond van goede argumenten proberen je huisarts te overtuigen van het nut voor een verwijzing naar een neuroloog.JosW schreef:Een whiplash toon je niet aan met een röntgenfoto.jpwg001 schreef:Ik heb vandaag foto's laten maken. In het ziekenhuis hebben ze niets gezien. De huisarts ziet geen reden om me nu naar de neuroloog te sturen. Ik heb het wel genoemd.
Het primaire letsel van een whiplash is vaak niet zichtbaar te maken. De diagnose 'whiplash' berust in belangrijke mate op een anamnese (het verhaal van de patiënt) en lichamelijk onderzoek. Het beeld kan ondersteund worden door aanvullend onderzoek naar specifieke klachten of functionele stoornissen.
Nogmaals, laat je niet intimideren door je huisarts en eis een verwijzing.
- JosW
- 5th Gear member
Soms je moet assertief zijn door te zeggen wat je wilt. De tijden van zomaar aannemen wat de dokter zegt zijn voor veel Nederlanders voorbij. Ik moet zeggen, als hulpverlener/behandelaar vind ik het een zegen, mits de onderbouwing natuurlijk correct is. De door mij gebruikte term "intimiderende" is inderdaad iets te sterk aangezet.
-
- 5th Gear member
Op zich mee eens, wel is het natuurlijk zo dat de huisarts er voor jou is en niet andersom. Bij dit soort klachten + oorzaak hoort echter uitgesloten te worden, en niet verondersteld. Onderzoek dus!lint schreef:Ik vind de termen intimideren en eis een verwijzing niet zo gepast. Dit werkt alleen maar polariserend in een gesprek. Beter is op grond van goede argumenten proberen je huisarts te overtuigen van het nut voor een verwijzing naar een neuroloog.
(tenzij ons slachtoffer elke week met een ander pijntje bij de huisarts aanklopt maar dat lijkt niet het geval te zijn
Marc
+1 idd is assertief het juiste woord. Ervaring is dat het kennis niveau wel hoog is, maar dat de logica soms even zoek is.
Kennis zegt dus niets over het analytisch vermogen.
Kennis zegt dus niets over het analytisch vermogen.
-
- 6th Gear member
Neen, dat doe inderdaad niet. Eerder te weinig.MN-NL schreef:Op zich mee eens, wel is het natuurlijk zo dat de huisarts er voor jou is en niet andersom. Bij dit soort klachten + oorzaak hoort echter uitgesloten te worden, en niet verondersteld. Onderzoek dus!lint schreef:Ik vind de termen intimideren en eis een verwijzing niet zo gepast. Dit werkt alleen maar polariserend in een gesprek. Beter is op grond van goede argumenten proberen je huisarts te overtuigen van het nut voor een verwijzing naar een neuroloog.
(tenzij ons slachtoffer elke week met een ander pijntje bij de huisarts aanklopt maar dat lijkt niet het geval te zijn)
Marc
-
- 6th Gear member
Kleine update: de auto is klaar!!! Vandaag gebeld en ik ga straks de auto halen.
Lichamelijk lijkt het ook beter te gaan dan vorige week. Gisteren en vandaag heb ik geen hoofdpijn meer, mijn rug en nek voelen nog niet helemaal goed. Ik ga aankomende week beginnen met fysiotherapie. Na een sessie fysiotherapie wordt gekeken of een neuroloog ingeschakeld wordt. De huisarts wil er nog niet aan. Als ik me steeds beter blijf voelen, zou hij gelijk kunnen hebben.
Ik zal morgen eens foto's posten. Ben benieuwd hoe 'strak' hij weer is.
Lichamelijk lijkt het ook beter te gaan dan vorige week. Gisteren en vandaag heb ik geen hoofdpijn meer, mijn rug en nek voelen nog niet helemaal goed. Ik ga aankomende week beginnen met fysiotherapie. Na een sessie fysiotherapie wordt gekeken of een neuroloog ingeschakeld wordt. De huisarts wil er nog niet aan. Als ik me steeds beter blijf voelen, zou hij gelijk kunnen hebben.
Ik zal morgen eens foto's posten. Ben benieuwd hoe 'strak' hij weer is.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Bij mij heb ik, na een lullige aanrijding van achter (20-30 km/h op stilstaande auto (ik)) nog steeds last.
Het begon ook pas na een 3 maanden, maar gezien de schuldverklaring van de tegenpartij en mijn huisarts bezoek worden de kosten voor de chiropractor wegens stijve nek / koppijn / beperking van de mobiliteit in mijn nek wel vergoed.
Ik zou me niet te snel rijk rekenen dan alles goed is.
Voornamelijk bij echte kou heb ik last van verkramping in mijn nek wat echt vervelend is.
Het begon ook pas na een 3 maanden, maar gezien de schuldverklaring van de tegenpartij en mijn huisarts bezoek worden de kosten voor de chiropractor wegens stijve nek / koppijn / beperking van de mobiliteit in mijn nek wel vergoed.
Ik zou me niet te snel rijk rekenen dan alles goed is.

Voornamelijk bij echte kou heb ik last van verkramping in mijn nek wat echt vervelend is.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Jers3n
- 5th Gear member
Mooi dat de auto klaar is.
Hopelijk gaat je huisarts gelijk krijgen. Al vind ik het advies "af te wachten" van de huisarts nog niet zo gek. Als ik het goed begrepen heb, doe je het wel iets rustiger maar zit/zat je niet thuis omdat je niet meer functioneert.
Daarnaast is nu toch voor het dossier vastgelegd (of zorg daar in ieder geval voor) dat je met klachten gerelateerd aan de aanrijding bij de huisarts bent geweest en foto's hebt laten maken. Houden de klachten aan, ook na voldoende rust, zullen er vervolgstappen ondernomen worden.
Suc6 verder.
Hopelijk gaat je huisarts gelijk krijgen. Al vind ik het advies "af te wachten" van de huisarts nog niet zo gek. Als ik het goed begrepen heb, doe je het wel iets rustiger maar zit/zat je niet thuis omdat je niet meer functioneert.
Dus het eerste advies van de huisarts zal dan waarschijnlijk zijn rust nemen/pakken. Doe je dat zelf al niet, hoe met een huisarts daar dan op reageren?Ik ga meestal door, net zolang tot het vanzelf weer over is.
Daarnaast is nu toch voor het dossier vastgelegd (of zorg daar in ieder geval voor) dat je met klachten gerelateerd aan de aanrijding bij de huisarts bent geweest en foto's hebt laten maken. Houden de klachten aan, ook na voldoende rust, zullen er vervolgstappen ondernomen worden.
Suc6 verder.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- lint
- Geartronic member
Goed om te lezen dat het beter gaat met je klachten, vergeet niet om toch rustig aan te doen en langzaam je activiteiten weer uit te breiden.
Ben ook erg benieuwd naar de foto's van je herstelde auto!
Ben ook erg benieuwd naar de foto's van je herstelde auto!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
Ik reken me zeker niet rijk. Ik ben wel blij dat er al twee dagen voorbij zijn, zonder echte klachten. Vandaag was het vooral stijfheid in de rug en nek. Maar daar gaan we waarschijnlijk met de fysiotherapeut aan werken.Rob Bakker schreef:Bij mij heb ik, na een lullige aanrijding van achter (20-30 km/h op stilstaande auto (ik)) nog steeds last.
Ik zou me niet te snel rijk rekenen dan alles goed is.![]()
-
- 6th Gear member
Ik heb nog niet goed kunnen kijken, maar de auto is terug. Morgen met daglicht zal ik eens goed kijken. Er is sprake van glansverschil. Is dat met poetsen nog te beïnvloeden?
Omdat er geen letters voorradig waren, heb ik nu een kale kont. Misschien laat ik die wel zo, of alleen de letters VOLVO op de strip boven de nummerplaat. Mijn forumsticker is wel gered, evenals mijn kentekenplaathouder.
We gaan in ieder geval weer lekker toeren!
Omdat er geen letters voorradig waren, heb ik nu een kale kont. Misschien laat ik die wel zo, of alleen de letters VOLVO op de strip boven de nummerplaat. Mijn forumsticker is wel gered, evenals mijn kentekenplaathouder.
We gaan in ieder geval weer lekker toeren!
- The Volvoboy
- 7th Gear member
Glansverschil is inderdaad te beïnvloeden met poetsen 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km