Probleem met richtingaanwijzers

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Sinds kort weigeren de richtingaanwijzers, volkomen random (?), dienst zowel naar links als rechts.

De eerste keer dat het gebeurde heb ik gecontroleerd of de alarmlichten het nog wel deden en die werken dus altijd.
Intussen heb ik ook 'uitgevonden' dat als ik, indien de richtingaanwijzers het weer niet doen, de alarmlichten aanzet en deze zo'n 4 - 5 maal laat knipperen daarna de richtingaanwijzers het ook weer doen.

Voor mij is het een raadsel !

De bediening van de richtingaanwijzers werkt normaal d.w.z. alles voelt stevig aan en klikt ook goed in de vergrendeling en komt na het terugsturen ook weer normaal in de ruststand.
Voor de zekerheid heb ik de contacten ingespoten met WD40 maar dat maakt geen verschil.

Iemand een idee ?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Relais kapot Rob. Heb ik ook gehad wat jij schrijft en na vervanging van relais werkte het weer zoals bedoeld.
Knipperrelais is niet goedkoop. Die mijne kostte zomaar 80 of meer euro. Is inmiddels alweer jaren terug dat ik die vervangen heb.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Ramon&Ramon
7th Gear member

Het probleem zit in de alarmlichtschakelaar,demonetren,uit elkaar halen reinigen met contactvloeistof en alles werkt weer.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Beide bedankt voor de reactie maar:

@ Mark

Voor dat ik nu dat relais ga vervangen, weet je heel zeker dat jouw probleem exact hetzelfde was ? Aan het relais had ik n.l. ook al gedacht maar dat idee al weer verworpen omdat de alarmlichten het wél altijd doen en bij een defect relais zou je dat toch niet verwachten.

@ Ramon&Ramon

Een vergelijkbare vraag. Zoals gezegd doen de alarmlichten het altijd waaruit ik de conclusie trek dat die schakelaar nu juist niet het probleem is. Ik heb even gekeken naar de bereikbaarheid van die schakelaar en eerlijk gezegd voel ik er niet zo veel voor om het dashboard 'uit elkaar te pulken' als het niet echt noodzakelijk is.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat zegt niets dat de alarmlichten wel werken,er is een doorverbinding in de schakelaar die niet goed werkt,
meestal is dat het probleem.

Heb er ook geen verstand van,maar ik las dat wel is.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:...er is een doorverbinding in de schakelaar die niet goed werkt
Bedankt. Dan wacht ik nog even een evt. reactie van Mark af en dan wordt het 'pulken' of een nieuw relais plaatsen.

En intussen ........ alleen maar rechtuit rijden !

Rob
Ramon&Ramon
7th Gear member

Meten is weten!
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Rob, ik spreek slechts uit ervaring. Bij mijn vorige 960 deed de richtingaanwijzer het niet meer en inderdaad wel de alarmlichten. In die auto zat het knipperrelais in de schakelaar van de alarmlichten, die ik dus vervangen heb.
Maar wat R&R schrijft zou zomaar kunnen, temeer omdat de ene functie wel werkt en de andere niet. Toch maar even meten met een knipperschema bij de hand?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Ramon&Ramon
7th Gear member

Msuidgeest schreef:Rob, ik spreek slechts uit ervaring. Bij mijn vorige 960 deed de richtingaanwijzer het niet meer en inderdaad wel de alarmlichten. In die auto zat het knipperrelais in de schakelaar van de alarmlichten, die ik dus vervangen heb.
Maar wat R&R schrijft zou zomaar kunnen, temeer omdat de ene functie wel werkt en de andere niet. Toch maar even meten met een knipperschema bij de hand?
Ik gok ook maar wat!Je weet nooit!
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Bedankt, ik ga er mee aan de slag.

Rob
Bart Giesen
5th Gear member

5 minuten werk om die knop te vervangen. Kost bij de dealer +/- 25e nieuw. Heb hetzelfde gehad.
volvo-s40
4th Gear member

Aanvulling.......

Peuter je knipper hendel eens uit elkaar (3 schroefjes) vuil en versmeerde contact punten binnen in kan ook veel problemen opleveren, zoals dit geval.

:)

Kost niets, alleen wat tijd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”