wim de jong schreef:Ramon&Ramon:Een gouden tip dus voor Turbotom:Handrem met dit systeem nooit gebruiken onder het rijden,de veren enz breken spontaan af dan.
Dus alleen bij stilstand gebruiken.
Als je je remschijf makkelijk los wilt maken, ga eerst eens rijden en trek je handrem aan.......het liefst in een bocht, succes verzekerd!
Probleem met demonteren remschijven
- Turbotom
- 2nd Gear member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
- Locatie: Zuid-Holland
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Turbotom schreef:wim de jong schreef:Ramon&Ramon:Een gouden tip dus voor Turbotom:Handrem met dit systeem nooit gebruiken onder het rijden,de veren enz breken spontaan af dan.
Dus alleen bij stilstand gebruiken.
Als je je remschijf makkelijk los wilt maken, ga eerst eens rijden en trek je handrem aan.......het liefst in een bocht, succes verzekerd!, maar feitelijk niet juist. De remschoenen liggen dan los in de trommels, maar de schijven zitten gewoon nog vast!
Schijven vast?,dat is een kwestie van even lostikken!
- chalith
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:35
Ik wilde afgelopen zomer ook ff de schijven achter lossen.....
ik heb 't truukje met de bouten gebruikt uit dit filmpje
schijven gingen zo los (wel met beleid toepassen) en waren niet beschadigd.
doe er je voordeel mee.
Gerrit
ik heb 't truukje met de bouten gebruikt uit dit filmpje
schijven gingen zo los (wel met beleid toepassen) en waren niet beschadigd.
doe er je voordeel mee.
Gerrit
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die lui heb ik een keer een distributieriem zien doen van een volvo op tv,wat ze nu laten zien met die remschijf is natuurlijk niet echt goed.
Met dat meppen met die zware hamer mep je de kogels van het wiellager stuk.
Met die bouten druk je de remschijf er misschien af of de bevestiging van de remtang krom.
Waardeloze voorbeelden dus.
Met dat meppen met die zware hamer mep je de kogels van het wiellager stuk.
Met die bouten druk je de remschijf er misschien af of de bevestiging van de remtang krom.
Waardeloze voorbeelden dus.
-
Gast
Nou, waardeloos is denk ik ook wat overdreven.
Op deze wijze onder spanning zetten en dan een beste klap (schrikken) met een hamer zal volgens mij een goed resultaat opleveren.
Op deze wijze onder spanning zetten en dan een beste klap (schrikken) met een hamer zal volgens mij een goed resultaat opleveren.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ramon, hoe zou jij hem dan los halen als je er niet op mag slaan en ook niet met de bouten methode mag werken :-k
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het gaat er niet om dat je er niet op kunt slaan,maar hoe ze het in het filmpje doen,lijkt het meer op een autosloperij.
Een ferme tik is voldoende.
Eerst terug stellen doet al wonderen.
Die boutenmethode is toch klinkklare onzin,dat zul je toch met me eens zijn?
Een ferme tik is voldoende.
Eerst terug stellen doet al wonderen.
Die boutenmethode is toch klinkklare onzin,dat zul je toch met me eens zijn?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 31483
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Op het filmpje gaat het er nogal ruw en lomp aan toe. Inderdaad geen monteurs maar autoslopers.
Die boutenmethode gaat nergens over.
Die boutenmethode gaat nergens over.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je hem met die hamer niet los krijgt zullen die bouten zeker niet helpen nee. Mee eens dus.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb wel eens een schijf los gekregen waarbij het gaatje voor de centreerschroef verkeerd zat. Daar dus een boutje in gedraaid en pang hij was los! Maar met de hamer dus niet.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Bij de mijne wilde één van de schijven achter ook niet los. Door vervuiling kwam het zaakje niet voldoende terug en wilde de schijf niet lossen. Na enig pielen en vrotten door de boutgaten met een schroevendraaier hebben we hem los weten te krijgen en daar kwam geen kunststofhamer of echte hamer aan te pas.
Gevoel en liefde, in combinatie met moed, beleid en trouw bracht ons tot het uiteindelijke resultaat. Als dat geen romantiek is, dan weet ik het ook niet meer.
Gevoel en liefde, in combinatie met moed, beleid en trouw bracht ons tot het uiteindelijke resultaat. Als dat geen romantiek is, dan weet ik het ook niet meer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant















