De eerste klussen zijn inderdaad al in beeld, hieronder even een kleine opsomming wat er moet gaan gebeuren:
- nieuwe sloten (geen werkende sleutels gevonden)
- nieuwe bekleding achterbank
- nieuwe bekleding hoofdsteunen
- nieuwe radio * speakers (maar dan wel oud model)
- ventilator repareren
- achterhalen waarom het olielampje af en toe aan is
Nu ik de auto beter kan bekijken, merk ik wel een aantal minder goede dingen op:
- plaatwerk achter de achterwielen heeft roest
- roest bij de koplamp heeft aandacht nodig
- de bekleding van het dashboard heeft een aantal scheuren
Maar laat ik heel eerlijk zijn: ik heb gisteren zonder problemen 150 kilometer gereden, zonder rare rammeltjes, trillingen of algehele malaise. Het was was een heerlijke rit door regenachtig Nederland.
Hij rijdt prima op gas, en ik heb hem gisteren even op benzine gereden omdat de vorige eigenaresse aangaf dat nooit te doen. Ook op benzine rijd hij prima, maar... als ik over wil schakelen van benzine naar gas valt hij uit. Starten op gas deed hij prima, maar nu dus totaal niet meer. Als ik dan terug switch naar benzine moet ik wel even doorstarten, maar dan loopt hij wel weer.
Ook iets om naar te kijken! :?
Het olielampje is een onderwerp van discussie geweest: die gaat af toe ook gewoon uit. Olie is gecontroleerd, en op prima niveau. Ook geen rare afzettingen of schuim gevonden oid, gewoon een schoon, mooi blok.
En bij het ophalen kwamen er ook ineens een stapeltje rekeningen boven water, waaruit bleek dat de koppakking al is vervangen, en andere klussen waarvan ik blij ben dat ik ze niet hoef te doen. Prima...
Eerste conclusie: ik ben niet afgezet. Ja, er zit werk aan, maar wat wil je, hij is 46 jaar oud. En de vorige eigenaresse was een drukke alleenstaande moeder met een carriere... en totaal geen verstand van auto's.
Laat het genieten beginnen!
