Niet echt bevorderlijk voor het beeld van een V40 rijder onder de mede-weggebruikers, zulke snelheden. Ik vind het eigenlijk zelfs bezopen, want andere weggebruikers in NL zijn zulke snelheden niet gewend (omdat het niet mag uiteraard), waardoor je hen in gevaar brengt.
Ik hoop dat je na gaat denken voor het een keer te laat is...
Wie heeft het laagste verbruik van de V40 rijders
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
In het noorden, zeker buiten de spits wordt aanmerkelijk harder gereden. Ben net thuis uit Amsterdam, op de A6 in een treintje met een V70, een A3 en een C'eed met 160-170 naar Joure getuft... Niemand heeft er last van, en van gevaarzetting is al helemaal geen sprake. Typisch bekrompen NL.
Dat andere weggebruikers die snelheden niet gewend zijn snap ik, daar ben ik ook alert op. Overigens zou het in mijn ogen wel goed zijn om de snelheden op bepaalde momenten wat op te schroeven. Brengt meer dynamiek in het verkeer, maar dwingt vooral (net zoals in Duitsland) weggebruikers om weer te anticiperen en te spiegelen. Want het is in en in triest om te zien hoe weinig bestuurders bezig zijn met het verkeer. En iemand die alert 160 rijdt op een vrijwel lege snelweg is nog altijd veel minder risicovol dan iemand die met 110 in de spits zit te sms'en/whatsappen. Van die laatste categorie zie ik er de laatste tijd helaas veel te veel.
Mensen die mij niet opmerken (lees: Hem 'ervoor gooien' en mij dus geen voorrang verlenen (=overtreding)) spiegelen/anticiperen absoluut onvoldoende. En dan is het niet primair mijn snelheid die hun in gevaar brengt (een politiewagen met zwaailicht en sirene hoor je nauwelijks op de snelweg, en kun je dus alleen zien!), maar hun kijk en acteer gedrag.
En het beeld van de V40 rijder? Sinds wanneer moet ik (of een ander) zich daar druk om maken?
Dat andere weggebruikers die snelheden niet gewend zijn snap ik, daar ben ik ook alert op. Overigens zou het in mijn ogen wel goed zijn om de snelheden op bepaalde momenten wat op te schroeven. Brengt meer dynamiek in het verkeer, maar dwingt vooral (net zoals in Duitsland) weggebruikers om weer te anticiperen en te spiegelen. Want het is in en in triest om te zien hoe weinig bestuurders bezig zijn met het verkeer. En iemand die alert 160 rijdt op een vrijwel lege snelweg is nog altijd veel minder risicovol dan iemand die met 110 in de spits zit te sms'en/whatsappen. Van die laatste categorie zie ik er de laatste tijd helaas veel te veel.
Mensen die mij niet opmerken (lees: Hem 'ervoor gooien' en mij dus geen voorrang verlenen (=overtreding)) spiegelen/anticiperen absoluut onvoldoende. En dan is het niet primair mijn snelheid die hun in gevaar brengt (een politiewagen met zwaailicht en sirene hoor je nauwelijks op de snelweg, en kun je dus alleen zien!), maar hun kijk en acteer gedrag.
En het beeld van de V40 rijder? Sinds wanneer moet ik (of een ander) zich daar druk om maken?
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Makkelijk, je eigen wereldbeeld projecteren op anderen, en zo de aandacht van het te hard rijden af te leiden...
En omdat ik vind dat een rood stoplicht nergens op slaat, rij ik ook maar gewoon door... Is hetzelfde als de wet- en regelgeving rondom snelheden flink te negeren.
Gewoon nergens druk om maken, alleen om wat je zelf vind, en totaal geen rekeninghouden met anderen, typisch hoe het overgrote deel van NL tegenwoordig acteert, waaronder op de weg. En al helemaal geen rekeninghouden met de geldende wet- en regelgeving.
Ik hoop dat er binnenkort dan ook een keurig onopvallende camera-wagen met je meetuft.
Sorry dat ik zo reageer, maar het promoten van je eigen weggedrag onder de noemer van verbruik, schoot bij mij enorm in het verkeerde keelgat.
En omdat ik vind dat een rood stoplicht nergens op slaat, rij ik ook maar gewoon door... Is hetzelfde als de wet- en regelgeving rondom snelheden flink te negeren.
Gewoon nergens druk om maken, alleen om wat je zelf vind, en totaal geen rekeninghouden met anderen, typisch hoe het overgrote deel van NL tegenwoordig acteert, waaronder op de weg. En al helemaal geen rekeninghouden met de geldende wet- en regelgeving.
Ik hoop dat er binnenkort dan ook een keurig onopvallende camera-wagen met je meetuft.
Sorry dat ik zo reageer, maar het promoten van je eigen weggedrag onder de noemer van verbruik, schoot bij mij enorm in het verkeerde keelgat.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
Mensen die hem 'ervoor gooien' hadden inderdaad beter moeten kijken, maar daar heb je zo weinig aan als je er met 170 (hetgeen ook een overtreding is by the way) achterop klapt.
Ik rij zelf ook graag lekker door en erger mij vaak aan 'onoplettende trage tutten', daar niet van, maar op de NL snelweg de CC op 170 lijkt mij ook wat overdreven.
Misschien is dit aardig voer voor een lekker verhitte discussie in een nieuw topic? :roll:
Ik rij zelf ook graag lekker door en erger mij vaak aan 'onoplettende trage tutten', daar niet van, maar op de NL snelweg de CC op 170 lijkt mij ook wat overdreven.
Misschien is dit aardig voer voor een lekker verhitte discussie in een nieuw topic? :roll:
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Ek = m * v² / 2
Kinetische energie is evenredig met het kwadraat van je snelheid. Bij 170 km/u zit er dus (toevallig) 2 keer meer energie in je auto dan bij 120 km/u. Bij eenderwelk voorval heb je dus 2 keer zoveel moeite om die energie kwijt te raken. Je remweg neemt enorm toe (stilstaande file achter de bocht) en als het tot een ongeval komt neemt de kans op letsel of overlijden zeer snel toe.Alleen al daarom zijn snelheidslimieten verantwoord.
Natuurlijk ben ik zelf ook geen heilige op de weg, maar aan snelheidslimieten houd ik me doorgaans wel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 11:09
- Locatie: Den Haag
170 op CC is 'lastig' op z'n zachtst gezegd, maar ik erger me dood aan weggebruikers die nooit in hun spiegel kijken alvorens ze van rijbaan wisselen.Cavallino schreef:Mensen die hem 'ervoor gooien' hadden inderdaad beter moeten kijken, maar daar heb je zo weinig aan als je er met 170 (hetgeen ook een overtreding is by the way) achterop klapt.
Ik rij zelf ook graag lekker door en erger mij vaak aan 'onoplettende trage tutten', daar niet van, maar op de NL snelweg de CC op 170 lijkt mij ook wat overdreven.
Misschien is dit aardig voer voor een lekker verhitte discussie in een nieuw topic? :roll:
Of weggebruikers die inderdaad rustig met 100km p/u op de linkerrijbaan blijven tuffen (Daar waar je 120/130 mag).
Het beeld dat hardrijders vooral egocentrische (*&%^^&%^& zijn vindt ik dan ook kort door de bocht.
Zelf rij ik overigengs gemiddeld 10km p/u harder dan toegestaan, maar dat terzijde.
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Ik zit momenteel op 5,7 l/100km oftewel 1 op 17,5 gemiddeld met de D2, berekend over 7500 kilometers. De gemiddelde waarde die het dashboard aangeeft, klopt bij mij geen hout van. Wel jammer, de civic hybrid die ik hiervoor had, week hooguit een tiende liter/100 km af aan het eind van een tank. En dan ook in negatieve zin, dus hoger dan werkelijk. De V40 roept al tijden dat ik vrolijk 1 op 19 en beter rijd.
Mijn verbruik wijkt ruim 50% negatief af van de fabrieksopgave, hetgeen mij echter totaal niet verbaast. Bij mij staat de CC (ook) regelmatig op 140 a 150 afgesteld, al is dat nooit voor lang. Want het grootste deel van de tijd heb ik te maken met typisch spitsverkeer: Onregelmatige snelheid, veel files. In mijn ervaring is dit veel slechter voor het verbruik dan te hard rijden. Daarnaast zijn de weersomstandigheden in deze tijd van het jaar ook bepaald niet gunstig.
Mijn verbruik wijkt ruim 50% negatief af van de fabrieksopgave, hetgeen mij echter totaal niet verbaast. Bij mij staat de CC (ook) regelmatig op 140 a 150 afgesteld, al is dat nooit voor lang. Want het grootste deel van de tijd heb ik te maken met typisch spitsverkeer: Onregelmatige snelheid, veel files. In mijn ervaring is dit veel slechter voor het verbruik dan te hard rijden. Daarnaast zijn de weersomstandigheden in deze tijd van het jaar ook bepaald niet gunstig.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
Dat van dat egocentrische hoor je mij ook niet zeggen.Alfist33 schreef:170 op CC is 'lastig' op z'n zachtst gezegd, maar ik erger me dood aan weggebruikers die nooit in hun spiegel kijken alvorens ze van rijbaan wisselen.Cavallino schreef:Mensen die hem 'ervoor gooien' hadden inderdaad beter moeten kijken, maar daar heb je zo weinig aan als je er met 170 (hetgeen ook een overtreding is by the way) achterop klapt.
Ik rij zelf ook graag lekker door en erger mij vaak aan 'onoplettende trage tutten', daar niet van, maar op de NL snelweg de CC op 170 lijkt mij ook wat overdreven.
Misschien is dit aardig voer voor een lekker verhitte discussie in een nieuw topic? :roll:
Of weggebruikers die inderdaad rustig met 100km p/u op de linkerrijbaan blijven tuffen (Daar waar je 120/130 mag).
Het beeld dat hardrijders vooral egocentrische (*&%^^&%^& zijn vindt ik dan ook kort door de bocht.
Zelf rij ik overigengs gemiddeld 10km p/u harder dan toegestaan, maar dat terzijde.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22.06.2012 - 16:20
Ik zal na de volgende tankbeurt eens een berekening maken op basis van mijn MTC tankhistorie.
Benzine
8.6 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV
8.4 l/100km - V40 T4 - Absane
7.4 l/100km - V40 T4 - 2012 - Cavallino (boordcomputer, laatste 1500km)
7.2 l/100km - V40 T4 - 2012 - Thajesta
7.1 l/100km - V40 T4 - 2012 - VolvoJanssen (Over de laatste 4000 KM)
Diesel
4.9 l/100km - V40 D2 - 2012 - theroadmap (boordcomputer, veel snelweg/80km weg)
5.0 l/100km - V40 D2 - 2012 - Swiebetje
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - MichelR (uitgerekend niet boordcomp.)
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - Mir
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Timmy (boordcomputer, 95% snelweg)
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Vossie (boordcomp, hoofdzakelijk snelweg @ 130+)
5.8 l/100km - V40 D2 - 2012 - V40-D2 (boordcomp, veel snelweg 110-130km/h)
5.8 l/100km - V40 D3 - 2012 - Volvoorgaan (veel 80 km wegen en snelweg)
6.01 l/100 km - V40 D4 - Jaggy (cumulatief 4875 km/www.spritmonitor.de)
6.1 l/100km - V40 D3 - 2012 - Fietsventje (veel snelweg @ 130 km/u, aan de pomp gemeten)
6.1 l/100km - V40 D2 - 2012 - Giesti (uitgerekend)
6.6 l/100km - V40 D2 - 2012 - DjIdee
7.9 l/100km - V40 D3 - 2012 - v1p (80% stadsverkeer)[/quote]
Benzine
8.6 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV
8.4 l/100km - V40 T4 - Absane
7.4 l/100km - V40 T4 - 2012 - Cavallino (boordcomputer, laatste 1500km)
7.2 l/100km - V40 T4 - 2012 - Thajesta
7.1 l/100km - V40 T4 - 2012 - VolvoJanssen (Over de laatste 4000 KM)
Diesel
4.9 l/100km - V40 D2 - 2012 - theroadmap (boordcomputer, veel snelweg/80km weg)
5.0 l/100km - V40 D2 - 2012 - Swiebetje
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - MichelR (uitgerekend niet boordcomp.)
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - Mir
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Timmy (boordcomputer, 95% snelweg)
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Vossie (boordcomp, hoofdzakelijk snelweg @ 130+)
5.8 l/100km - V40 D2 - 2012 - V40-D2 (boordcomp, veel snelweg 110-130km/h)
5.8 l/100km - V40 D3 - 2012 - Volvoorgaan (veel 80 km wegen en snelweg)
6.01 l/100 km - V40 D4 - Jaggy (cumulatief 4875 km/www.spritmonitor.de)
6.1 l/100km - V40 D3 - 2012 - Fietsventje (veel snelweg @ 130 km/u, aan de pomp gemeten)
6.1 l/100km - V40 D2 - 2012 - Giesti (uitgerekend)
6.6 l/100km - V40 D2 - 2012 - DjIdee
7.9 l/100km - V40 D3 - 2012 - v1p (80% stadsverkeer)[/quote]
Volvo V40 D2 Momentum + intro
- Jaggy
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19.06.2012 - 13:28
- Locatie: The Kingdom of Belgium
-
Benzine
8.6 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV
8.4 l/100km - V40 T4 - Absane
7.4 l/100km - V40 T4 - 2012 - Cavallino (boordcomputer, laatste 1500km)
7.2 l/100km - V40 T4 - 2012 - Thajesta
7.1 l/100km - V40 T4 - 2012 - VolvoJanssen (Over de laatste 4000 KM)
Diesel
4.9 l/100km - V40 D2 - 2012 - theroadmap (boordcomputer, veel snelweg/80km weg)
5.0 l/100km - V40 D2 - 2012 - Swiebetje
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - MichelR (uitgerekend niet boordcomp.)
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - Mir
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Timmy (boordcomputer, 95% snelweg)
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Vossie (boordcomp, hoofdzakelijk snelweg @ 130+)
5.8 l/100km - V40 D2 - 2012 - V40-D2 (boordcomp, veel snelweg 110-130km/h)
5.8 l/100km - V40 D3 - 2012 - Volvoorgaan (veel 80 km wegen en snelweg)
6.1 l/100km - V40 D3 - 2012 - Fietsventje (veel snelweg @ 130 km/u, aan de pomp gemeten)
6.1 l/100km - V40 D2 - 2012 - Giesti (uitgerekend)
6.22 l/100 km - V40 D4 - Jaggy (cumulatief 7033 km/www.spritmonitor.de)
6.6 l/100km - V40 D2 - 2012 - DjIdee
7.9 l/100km - V40 D3 - 2012 - v1p (80% stadsverkeer)
-
Benzine
8.6 l/100km - V40 T4 - 2012 - PatrickV
8.4 l/100km - V40 T4 - Absane
7.4 l/100km - V40 T4 - 2012 - Cavallino (boordcomputer, laatste 1500km)
7.2 l/100km - V40 T4 - 2012 - Thajesta
7.1 l/100km - V40 T4 - 2012 - VolvoJanssen (Over de laatste 4000 KM)
Diesel
4.9 l/100km - V40 D2 - 2012 - theroadmap (boordcomputer, veel snelweg/80km weg)
5.0 l/100km - V40 D2 - 2012 - Swiebetje
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - MichelR (uitgerekend niet boordcomp.)
5.5 l/100km - V40 D2 - 2012 - Mir
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Timmy (boordcomputer, 95% snelweg)
5.7 l/100km - V40 D2 - 2012 - Vossie (boordcomp, hoofdzakelijk snelweg @ 130+)
5.8 l/100km - V40 D2 - 2012 - V40-D2 (boordcomp, veel snelweg 110-130km/h)
5.8 l/100km - V40 D3 - 2012 - Volvoorgaan (veel 80 km wegen en snelweg)
6.1 l/100km - V40 D3 - 2012 - Fietsventje (veel snelweg @ 130 km/u, aan de pomp gemeten)
6.1 l/100km - V40 D2 - 2012 - Giesti (uitgerekend)
6.22 l/100 km - V40 D4 - Jaggy (cumulatief 7033 km/www.spritmonitor.de)
6.6 l/100km - V40 D2 - 2012 - DjIdee
7.9 l/100km - V40 D3 - 2012 - v1p (80% stadsverkeer)
-
Huidige gezinsspeeltjes:
2001 X308 Sovereign
2010 9-5 NG Hirshed
2011 500 TA
2012 V40 D4 --> vervangen door 2016 Mini Clubman Cooper SD !
2001 X308 Sovereign
2010 9-5 NG Hirshed
2011 500 TA
2012 V40 D4 --> vervangen door 2016 Mini Clubman Cooper SD !
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
De verbruikscijfers vallen mij wel een beetje tegen. Ik rij nu met mijn V70 D5 geartronic 185 pk uit 2006 met roetfilter 6.9 liter op de 100 km. Gemeten aan de pomp. Ben benieuwd wat dat straks met de V40 wordt.
Hoeveel mag een fabrieksopgave er eigenlijk naast zitten?
4.9 tov 3.6 is ruim 36% meer dan de fabriek opgeeft! En dat is de zuinigste D2.
Hoeveel mag een fabrieksopgave er eigenlijk naast zitten?
4.9 tov 3.6 is ruim 36% meer dan de fabriek opgeeft! En dat is de zuinigste D2.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:05
Alles hangt af van de rijstijl en de trajecten. Ik heb nu bijna 10.000 km en mijn gemiddeld verbruik is 3.9l uitgerekend. Ik doe wel vaak lange afstanden en sta zelden of nooit in files, eerder ruraal gebruik dus. Maar soms trap ik hem wel op zijn staart ook. Op de snelweg heb ik op boordcomputer 3.6l bij 87km/u gps (90km/u op tacho) en bij 124km/u gps wijst de bc 4.6l aan. ( De boordcomputer is vrij nauwkeurig, soms geeft hij wat meer aan en soms soms zelfs wat minder tov een uitgerekend verbruik (maximum afwijking 0.1 a 0.2l).
Bij 70km/u in 4e of 5e is het verbruik zelfs maar 2.8 liter. De bandendruk op Michelin eco heb ik teruggebracht naar 2.5bar bij 10°C (nieuw zat er 2.7 in bij 20°C) Dit was wel schokkerig op slechte wegen. Het verbruik heb ik niet zien toenemen toen ik van 2.7 naar 2.5 gegaan ben.
ps naar verluidt zou er per 10°C schommeling er 0.1Bar verschil zijn.
Bij 70km/u in 4e of 5e is het verbruik zelfs maar 2.8 liter. De bandendruk op Michelin eco heb ik teruggebracht naar 2.5bar bij 10°C (nieuw zat er 2.7 in bij 20°C) Dit was wel schokkerig op slechte wegen. Het verbruik heb ik niet zien toenemen toen ik van 2.7 naar 2.5 gegaan ben.
ps naar verluidt zou er per 10°C schommeling er 0.1Bar verschil zijn.
- Absane
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41
Het is me gelukt om de laatste tank 1 op 13 te rijden ofwel 7.7 / 100 km in de T4.
Het valt me op dat zodra je veel snelweg rijdt het verbruik ook zienderogen omhoog gaat. 120 km/u= 7.5 / 100 terwijl 70 km/u ongeveer 4.5/100 km.
Als je even wat meer gas geeft naar 140 km/u rijd je al gauw 8.5 / 100 km.
200 km heb ik zo zuinig mogelijk gereden in de eco stand (en de prachtige eco drive krul kwam ook regelmatig in beeld) en toen kon ik 6.4/100 km rijden.
Het valt me op dat zodra je veel snelweg rijdt het verbruik ook zienderogen omhoog gaat. 120 km/u= 7.5 / 100 terwijl 70 km/u ongeveer 4.5/100 km.
Als je even wat meer gas geeft naar 140 km/u rijd je al gauw 8.5 / 100 km.
200 km heb ik zo zuinig mogelijk gereden in de eco stand (en de prachtige eco drive krul kwam ook regelmatig in beeld) en toen kon ik 6.4/100 km rijden.
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22.06.2012 - 16:20
met de verbruikscijfers van MTC kom ik trouwens op 1/17.5 ipv 1/20.3. Dat is nogal een verschil dat ik niet kan verklaren! Misschien heb ik een rekenfout gemaakt.
Volvo V40 D2 Momentum + intro
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Board computer zegt bij mij ook 5.2/100km maar als ik uitreken na tanken zit ik ook op de 5.5/100km
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo,n board computer moet je met een korrel zout nemen,die kloppen vaak niet met de werkelijkheid.
Het is maar een indicatie.
Het is maar een indicatie.
- Jaggy
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19.06.2012 - 13:28
- Locatie: The Kingdom of Belgium
-
Helemaal juist ! Vandaar dat ik het systematisch via www.spritmonitor.de ingeef die het dan exact voor je uitrekent.
-
Helemaal juist ! Vandaar dat ik het systematisch via www.spritmonitor.de ingeef die het dan exact voor je uitrekent.
-
Huidige gezinsspeeltjes:
2001 X308 Sovereign
2010 9-5 NG Hirshed
2011 500 TA
2012 V40 D4 --> vervangen door 2016 Mini Clubman Cooper SD !
2001 X308 Sovereign
2010 9-5 NG Hirshed
2011 500 TA
2012 V40 D4 --> vervangen door 2016 Mini Clubman Cooper SD !
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Dat wel. Maar er is wat mij betreft echt geen excuus voor de enorme afwijking die de verbruiksmeter in V40 laat zien. Tenminste, in mijn auto zit de meter ruim 1,5 km/liter boven de werkelijkheid. Zoals reeds eerder gemeld week de verbruiksmeter in mijn vorige auto nauwelijks af, dus het kán wel.Elsje schreef:Zelfs als de boordcomputer niet precies is dan kun je hem alleszins wel gebruiken om een tendens waar te nemen en op die manier de zuinigste waarden vd wagen op te zoeken bij verschillende toerentallen en versnellingen.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:05
Das wel veel ja. Doe je tank boordevol, rij hem leeg, neem een foto van het gemiddelde verbruik vd BC en doe dan je tank vol en indien je dan een uitgerekend verbruik hebt dat 1.5l afwijkt met de BC dan zou ik met de foto en het ticket vd tankbeurten gaan klagen bij de Volvo dealer.D2 schreef:Dat wel. Maar er is wat mij betreft echt geen excuus voor de enorme afwijking die de verbruiksmeter in V40 laat zien. Tenminste, in mijn auto zit de meter ruim 1,5 km/liter boven de werkelijkheid. Zoals reeds eerder gemeld week de verbruiksmeter in mijn vorige auto nauwelijks af, dus het kán wel.Elsje schreef:Zelfs als de boordcomputer niet precies is dan kun je hem alleszins wel gebruiken om een tendens waar te nemen en op die manier de zuinigste waarden vd wagen op te zoeken bij verschillende toerentallen en versnellingen.