Ik heb de laatste tijd een oliedruppel aan de beschermplaat hangen onder het carter.
Ik heb alles al ontvet maar na 500 kilometer hing er weel een oliedruppel.
Heeft iemand een idee of het van het onderdeel (oliekoeler?) kan afkomen?
Zie foto.(vermoed pakking o.d.)
Het komt niet van boven af en de turbo ziet er schoon en droog uit.
heel kleine olielekkage
-
- 2nd Gear member
-
- 2nd Gear member
Druppeltje merk je niet op de peilstok, en schoongemaakt maar de milieuplaat heeft een soort windhappertje waardoor oliedruppel verspreid.
-
- 7th Gear member
Er zullen naarmate de auto ouder wordt wel meer druppels te voorschijn komen.
Elke auto lekt wel iets!
Elke auto lekt wel iets!
-
- 2nd Gear member
Heeft iemand ervaring met het gaan lekken van oliekoelers?
-
- 7th Gear member
Er zit een rubber O-ring achter het warmtewisselaartje,die lekt iets,zeer simpel te verhelpen.
Het is geen oliekoeler,maar een warmtewisselaar om de olie sneller op te warmen,het koelsysteem is immers sneller warm dan de olie.
Het is geen oliekoeler,maar een warmtewisselaar om de olie sneller op te warmen,het koelsysteem is immers sneller warm dan de olie.
als je het combineert met het olie verversen is het een hele simpele handeling. Het carter is dan toch leeg - wat boutjes losdraaien. O-ringen vervangen en de boel weer dichtschroeven. 5 minuten werk.
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is natuurlijk en warmtewisselaar i.p.v oliekoeler. Het recent olieververst dus maar opvangen en weer gebruiken.dbosker schreef:als je het combineert met het olie verversen is het een hele simpele handeling. Het carter is dan toch leeg - wat boutjes losdraaien. O-ringen vervangen en de boel weer dichtschroeven. 5 minuten werk.
rubberen o-ringen zullen wel hard geworden zijn. Ik zal binnenkort eens de auto op de brug zetten en de warmtewisselaar demonteren. Eens kijken of ik de juiste maar o-ringen kan krijgen.
Gr Peter.
-
- 7th Gear member
Die heeft de dealer die ringen..
-
- 2nd Gear member
zou natuurlijk ook kunnen, maar begin met de 2 ringen, dat is het goedkoopst.Freek63 schreef:Het kan ook dat het oliefilter lekt. Als dat plastic huis een paar keer eraf en er weer op gedraaid is, kunnen er haarscheurtjes in zitten. En olie kruipt waar het niet gaan kan...
Mocht dit het niet zijn dan kan ik altijd nog de warmtewiselaar vervangen
-
- 7th Gear member
Weet niet waar je die dan koopt,maar die prijs klopt dus niet.Freek63 schreef:Zo'n huis valt ook wel mee. Ik meen twee tientjes, inclusief vers oliefilter.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik zou dan wel weer willen weten waar je dat dan koopt, daar ga ik dan ook mijn inkopen doen. Alleen een oliefilter kost al meer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Ik begin nu wel te twijfelen of we het over hetzelfde oliefilter hebben. Wat ik voor ogen heb is ech niet te duur: http://www.parts4swedes.nl/nl/product/o ... cl-filter/
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ja, het gaat hier om een XC en niet om een 40-serie 

Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Heren, wij hebben het niet over het kunststof filterhuis, wat rechtsvoor zit gemonteerd maar over de warmtewisselaar, zie foto boven aan topic.V70/2.4D/2003 schreef:Ja, het gaat hier om een XC en niet om een 40-serie
Gr Peter
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ja, dat snap ik ook wel. Maar ons Freekje63 is enigszins in de warre. Maar, als je het spul dan toch allemaal leeg en los hebt liggen, gooi er dan gelijk maar een nieuw olifiltertje tegenaan, die laatste paar tientjes kost je de kop ook niet.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Zoals ik al schreef heb ik 500 km terug olie ververst incl filter. Vang de dure Castrol olie wel of in een schone bak dan kan deze olie weer terug na de reparatie.V70/2.4D/2003 schreef:Ja, dat snap ik ook wel. Maar ons Freekje63 is enigszins in de warre. Maar, als je het spul dan toch allemaal leeg en los hebt liggen, gooi er dan gelijk maar een nieuw olifiltertje tegenaan, die laatste paar tientjes kost je de kop ook niet.
Maar dat zal wel pas begin januari worden.