Dames en Heren,
Korte vraag is er een menu beschikbaar waar je in kunt komen met een bepaalde toetsencombinatie ?
Waar je bijzondere dingen aan/uit kunt schakelen ? Bijvoorbeeld bij mijn Audi Q7 kun je een signaalbalk krijgen bij radio ontvangst in het mmi systeem dan zie je dus de sterkte van het signaal. Je kunt ook de accuspanning en laadtoestand en oliepeil en dit soort dingen aan zetten. De dealer kan dit ook maar af fabriek zit het er niet op.
Als dit is er is er dan een beschrijving wat de functies inhouden ?
Mocht dit er niet zijn. Zijn er dan verborgen functies beschikbaar die de dealer via het diagnose systeem kan activeren. Ik heb al ergens gelezen dat je de auto op zweedse stand kunt zetten voor verlichting. Dan branden je led's aan de voorkant altijd ook als de schakelaar op stand 0 staat.
Zijn er meer van dit soort weetjes en is daar dan een lijst van beschikbaar. Of tips.
Bij mijn Range Rover kun je bijvoorbeeld de ruitenwissers in winterstand zetten (hidden menu). Dan kun je deze voor het krabben omhoog zetten. Anders kun je er niet bij want dan zitten ze onder de motorkap.
Nogmaals het lijkt mij dat Volvo ook dit soort dingetjes heeft ingebouwd.
Graag enige tips of handige settings die de dealer niet standaard aan zet.
Misschien ook leuk om er gewoon over te discussiëren.
Software Hidden menu's beschikbaar ?
-
- 2nd Gear member
Ruitenwissers omhoog zetten staat gewoon in de manuaal (of in ieder geval in de Iphone-V60-app).
- Contact op stand 1 (knop indrukken zonder te starten, dus zonder rempedaal)
- Contact weer op stand 0 door nogmaals op knop te drukken
- Hendel van ruitenwisser een seconde of 2/3 naar boven houden
- Contact op stand 1 (knop indrukken zonder te starten, dus zonder rempedaal)
- Contact weer op stand 0 door nogmaals op knop te drukken
- Hendel van ruitenwisser een seconde of 2/3 naar boven houden
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant
- PGV90
- 6th Gear member
@PeterAal,
Dat is wel een erg beknopte omschrijving.
Heb je nog wat meer tips?
Dat is wel een erg beknopte omschrijving.
Heb je nog wat meer tips?
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012