Misschien toch weer een V50 (D5 geartronic) ??

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Beste forummers,

Ik ga waarschijnlijk toch weer terug op het Volvo nest.
Ik kijk momenteel voor een V50 d5 geartronic, kunnen jullie me helpen met enkele do en dont's wat betreft de motor en versnellingsbak.

Hierbij wil ik aantekenen dat ik een V50 2.0d heb gehad en dus de algemene problemen van een V50 al ken :)

Alvast dank, Delta
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29902
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij is de combinatie D5 en geartronic een betere dan de 2.0D met handbak.
De algemene problemen blijven indentiek.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Weten jullie ook iets over belangrijke onderdelen wissel zoals:
1. roetfilter
2. distributie
Delta
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29902
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Delta schreef:Weten jullie ook iets over belangrijke onderdelen wissel zoals:
1. roetfilter
2. distributie
Delta
Volgens mij is in 2009 de D5 een D4 geworden en toen met een DPF uitgerust, de distributieriemwissel is om de 180.000 km maar deskundigen adviseren dat eerder te doen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Waarom eerder dan 180.000? (Of na 8 jaar). Is gewoon fabrieks aangegeven interval.
En hoeveel eerder dan?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29902
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ervaringsdeskundigen alhier op het forum adviseren om de wissel bij 160.000 km te doen in verband met voortijdig breken van de distributieriem met alle dure gevolgen van dien.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Ok, ik zal het in de gaten houden, maar had er nog niet van gehoord.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

lint schreef:Ervaringsdeskundigen alhier op het forum adviseren om de wissel bij 160.000 km te doen in verband met voortijdig breken van de distributieriem met alle dure gevolgen van dien.
Klopt, zelfs op het 850 Forum zeggen ze het (bij de D5)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Is het specifiek D5 185 pk of beiden, dus ook de 163 pk versie?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29902
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij is dat advies voor alle D5 motoren van toepassing.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Voor de benzine versies ook!
Die intervallen zijn niet gebaseerd op ervaringen.
Ze veranderen het telkens weer.
Maar vroegtijdig breken komt helaas nogal is voor!
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

OK, op zich vreemd, is toch een essentieel onderdeel waar een flinke veiligheidsmarge op zou moeten zitten.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Top alvast dank voor deze reactie's.

Als er nog iets bekend is waarop ik moet letten bij tweedehands aanschaf van een D5 geartronic met zo rond de 140/150.000 op de klok dan hoor ik het heel graag.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

lint schreef:Volgens mij is de combinatie D5 en geartronic een betere dan de 2.0D met handbak.
De algemene problemen blijven indentiek.
Een D5 is natuurlijk een heel andere motor, maar ook met een hoger verbruik en hogere wegenbelasting. De 2.0D met handbak heb ik ook en is zeker geen slechte motor en/of combinatie.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Ramon&Ramon schreef:Voor de benzine versies ook!
Die intervallen zijn niet gebaseerd op ervaringen.
Ze veranderen het telkens weer.
Maar vroegtijdig breken komt helaas nogal is voor!
Is het dan, op basis van praktijkervaring, zo dat het vroegtijdig breken tussen de 160000 en 180000 KM voorkomt of ook na minder KM's? En is er dan ook aan te geven wat de verhouding is tussen voor 160000 KM tov. 160000-180000 KM?
En is daarbij ook een percentage (schatting) te noemen van het aantal (bij de D5) vroegtijdig gebroken distributieriemen? B.v. bij 1 op de hoeveel komt het dan voor?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Goede vragen,
alleen vrees ik dat deze gegevens niet bekend zijn of bekend worden gemaakt, ik wacht de reacties belangstellend af.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Jers3n schreef:
Ramon&Ramon schreef:Voor de benzine versies ook!
Die intervallen zijn niet gebaseerd op ervaringen.
Ze veranderen het telkens weer.
Maar vroegtijdig breken komt helaas nogal is voor!
Is het dan, op basis van praktijkervaring, zo dat het vroegtijdig breken tussen de 160000 en 180000 KM voorkomt of ook na minder KM's? En is er dan ook aan te geven wat de verhouding is tussen voor 160000 KM tov. 160000-180000 KM?
En is daarbij ook een percentage (schatting) te noemen van het aantal (bij de D5) vroegtijdig gebroken distributieriemen? B.v. bij 1 op de hoeveel komt het dan voor?
Dat is op basis van praktijk ervaringen,over de bakken in het algemeen,daar staat veel over te lezen op het forum.
Ook daar zijn dus problemen mee te verwachten,termijnen zijn daarvoor niet aan te geven,maar ze gaan wel is stuk of veroorzaken problemen.
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1087
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Waarom niet een handbak?
heb je ook nog meer koppel en zuiniger.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Ramon&Ramon schreef:
Jers3n schreef:
Ramon&Ramon schreef:Voor de benzine versies ook!
Die intervallen zijn niet gebaseerd op ervaringen.
Ze veranderen het telkens weer.
Maar vroegtijdig breken komt helaas nogal is voor!
Is het dan, op basis van praktijkervaring, zo dat het vroegtijdig breken tussen de 160000 en 180000 KM voorkomt of ook na minder KM's? En is er dan ook aan te geven wat de verhouding is tussen voor 160000 KM tov. 160000-180000 KM?
En is daarbij ook een percentage (schatting) te noemen van het aantal (bij de D5) vroegtijdig gebroken distributieriemen? B.v. bij 1 op de hoeveel komt het dan voor?
Dat is op basis van praktijk ervaringen,over de bakken in het algemeen,daar staat veel over te lezen op het forum.
Ook daar zijn dus problemen mee te verwachten,termijnen zijn daarvoor niet aan te geven,maar ze gaan wel is stuk of veroorzaken problemen.
Ramon bedoel je de geartronic automaat ? Ik heb altijd begrepen dat dit een zeer sterke versnellingsbak is ?
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Geartronic is inderdaad een best sterke versnellingsbak ja.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”