En het is geworden een V60 R-Design met polarstar tuning

Soepkop
4th Gear member

4wielen schreef:
mslik schreef:Kopen is op dit moment geen optie helaas kost me dan teveel liquiditeit. En aangezien er nogal wat roerige tijden aankomen speel ik liever even safe.
Als je op safe wilt spelen, kun je juist beter geen auto leasen. Stel dat je failliet gaat en je de auto niet meer kunt betalen, krijg je er gewoon een schuldeiser bij die je voor een flink bedrag te pakken zal willen nemen. Kopen is dan echt minder risico!
+1

Dit was voor mij juist de reden om te gaan voor eigen aanschaf. Heb me mede daarom 'moeten' beperken tot een T3, maar ik heb van de aanschaf daardoor nog nooit (financiële) wroeging hoeven hebben. Ook voor mij geldt als zelfstandige dat tijden onzeker zijn. Juist dan is het fijn om geen schulden te hebben (besides mijn hypotheek.....).
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
mslik
3rd Gear member

Paul schreef:Tsja lastig met zo'n auto, maar goed ik denk dat je toen ook wel wist is dat je elke euro die je in een auto stopt er vrij weinig van ziet na een paar jaar.

Maar even praktisch, 3 honden in een V60? Denk dat dat ook niet echt past in de kofferbak.
Nouja drie honden. Twee keffers en een boxer.

@de rest. Het is een afweging zelf kopen of leasen. Maar ik heb jaren geleden gekozen voor lease (omdat dat toen gunstiger was) en nu moet ik dus de restwaarde van de auto afkopen en een andere auto aanschaffen. Is dus en en. En dat gaat me nu echt te link worden.

En natuurlijk weet ik heus wel dat als je extra's koopt of doet met je auto je hier weinig van terug ziet. Maar de standaard Leon ( dus zonder mijn pret pakket opties ) is in drie jaar nog maar een derde waard en je moet toch toegeven dat dit heel weinig is.

Wachten op betere tijden en zo een v70 stond al op mijn lijstje :)
diesel01
Geartronic member

4wielen schreef:
mslik schreef:Kopen is op dit moment geen optie helaas kost me dan teveel liquiditeit. En aangezien er nogal wat roerige tijden aankomen speel ik liever even safe.
Als je op safe wilt spelen, kun je juist beter geen auto leasen. Stel dat je failliet gaat en je de auto niet meer kunt betalen, krijg je er gewoon een schuldeiser bij die je voor een flink bedrag te pakken zal willen nemen. Kopen is dan echt minder risico!

Als ik je een betaalbare tip mag geven voor 3 honden: een V70 D5 185 pk van zo rond 2005-2007 :)
Afgelopen zondag een kruizing van een Husky/Herder in de kofferbak gehad, idd ruimte zat en met een kunstofmat geen zooi in de bak.
Met die 185pk kun je heel gewoon meekomen met het overige verkeer.
Goeie tip en gewoon prive rijden met de zakelijk pas tanken, die kosten boek je in de zaak op prive en de km bereken je weer aan de zaak op basis van kmvergoeding a 19cent/km
NielsPHEV
7th Gear member

de tankkosten in de zaak prive boeken ? kan je ze dan niet net zo goed prive betalen snap de truc niet.

Wanneer je de tankkosten zakelijk boekt en vervolgens ook 0,19 declareert doe je volgens mij iets wat voordelig is maar niet mag
diesel01
Geartronic member

Ik kan maandelijks ook extra naar prive boeken om te tanken, lood om oud ijzer..het is maar net waar de centjes opstaan.
Op deze manier zie ik tankbonnen prive niet terug maar gaan ze ten laste van de zakelijke rekening, waar ik ze boek op prive en dus gewoon belasting over betaal.
19c/p km mag ik dus ook gewoon legaal net als iedere werknemer in rekening brengen aan het einde van het jaar wanneer de boeken worden opgemaakt.
Zou ik de tankkosten zakelijk boeken moet de auto op bedrijf staan, 25% over een nieuwwaarde van 64mille terwijl de auto van '07 is, liever niet :wink:
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”