Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn Dynaudio systeem in mijn geliefde C30.
Het probleem is dat de audio wegvalt, systeem lijkt uit te vallen ook op de display in de center console. Het systeem gaat daarna (bijna) direct weer aan en speelt vrolijk verder. Dit probleem doet zich voornamelijk voor na het starten en komt soms 2-3 keer voor. Op een langere rit heb ik er na de start problemen eigenlijk geen last van gehad, zover ik mij kan herinneren.
Ik luister voornamelijk mijn iPod en dacht ook eerst dat mijn iPod de boosdoener was. Als ik echter mijn iPod bekijk wanneer het systeem uitvalt, blijft mijn iPod gewoon aan. Ook als het audio systeem weer aan is speelt de iPod gewoon verder waar hij gebleven was. Dus dat lijkt de iPod uit te sluiten.
Gister heb ik als test de radio aangezet ipv mijn iPod en die valt ook weg. Dus het probleem lijkt te liggen bij het audio systeem en niet bij de audio sources (radio, iPod & iPod kabel)
Ik heb het vermoeden dat of mijn versterker aan het overlijden is, of dat wellicht de accu (niet genoeg spanning kunnen leveren) de boosdoener kan zijn.
Heeft iemand hier op het forum dit wel eens ervaren? en eventueel een idee wat de problemen zijn?
Ik zal binnenkort ook mijn dealer even raadplegen, maar met de kerst-drukte/vakantie kon dat nog wel eens even duren.
Audio problemen Dynaudio
- lint
- Geartronic member
Lijkt inderdaad een storing te zijn in het audiosysteem zelf en niet in een van de aansluitingen.
Het beste is door de dealer het systeem te laten controleren, misschien valt het mee en is het een losse aansluiting o.i.d.
Het beste is door de dealer het systeem te laten controleren, misschien valt het mee en is het een losse aansluiting o.i.d.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hi,
Heb je een originele Bluetooth carkit van Volvo in je auto?
(geintegreerd?)
Heb je een originele Bluetooth carkit van Volvo in je auto?
(geintegreerd?)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- T.Mulder
- 2nd Gear member
Ik heb inderdaad een Bluetooth carkit van Volvo. Het is alleen degenen met een klein lost (ovaal) bedienings paneeltje op de center console
http://volvopartspeople.com/images/Volv ... etooth.jpg
Zou de carkit voor problemen zorgen?
http://volvopartspeople.com/images/Volv ... etooth.jpg
Zou de carkit voor problemen zorgen?
C30 T5 R-Design
V60 D4 R-Design
V60 D4 R-Design
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hi,
Die bedoelde ik niet inderdaad, met de geintegreerde had daar een probleem kunnen zitten.
Is de ipod adapter later ingebouwd of zat die er af fabriek in?
Die bedoelde ik niet inderdaad, met de geintegreerde had daar een probleem kunnen zitten.
Is de ipod adapter later ingebouwd of zat die er af fabriek in?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dan zou ik eens kijken of de boel daar (ipod/usb unit) nog stevig zit.
Je probleem kan natuurlijk 100 dingen als oorzaak hebben maar omdat deze unit later is geplaatst kan het goed zijn dat er inmiddels wat lossig zit.
Unit zit waarschijnlijk rechts voor, achter de mat, tegen de tunnel aan.
Je probleem kan natuurlijk 100 dingen als oorzaak hebben maar omdat deze unit later is geplaatst kan het goed zijn dat er inmiddels wat lossig zit.
Unit zit waarschijnlijk rechts voor, achter de mat, tegen de tunnel aan.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu