In dit land mag je max 130,maar daar gaat het nu niet over,zelf weleens met een Volvo T4 gereden?Bas1982 schreef:Misschien moeten mensen hier eens wat beter leren rijden. Als je zoveel pk hebt is het ook mogelijk om je rechtervoet niet helemaal in te trappen.
En op een rechte weg is vanaf 80 km/h volgas geen probleem hoor zelfs niet met dit weer. En dan is veel vermogen heerlijk met invoegen en inhalen...
ervarin tuning s40 T4 automaat 200 pk
-
- 7th Gear member
- Bas1982
- 3rd Gear member
van 80 naar 130 is een leuk sprintje hoor.
Maar heb er zelf wel eens mee gereden idd. Een volvo v40 T4, handgeschakeld.
Maar heb er zelf wel eens mee gereden idd. Een volvo v40 T4, handgeschakeld.
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
-
- 1st Gear member
en daarbij ik woon ongeveer een klein 10 min van de duitse autobahn.
en ik hoef hem niet gechipt voor het stop licht sprintje want onderin vind ik zoon T4 automaat toch wat traag maar na een 3000 toeren dan komt ie wel.
van mij mag ie wel eerder op pakken vanaf een als het kan 2000 toeren en en na de 80 lekker knallen in duitsland met een schop in je rug.
in Nederland doe ik wel rustig aan en zal ie ook misschien zuiniger worden van het chippen.
en ik hoef hem niet gechipt voor het stop licht sprintje want onderin vind ik zoon T4 automaat toch wat traag maar na een 3000 toeren dan komt ie wel.
van mij mag ie wel eerder op pakken vanaf een als het kan 2000 toeren en en na de 80 lekker knallen in duitsland met een schop in je rug.
in Nederland doe ik wel rustig aan en zal ie ook misschien zuiniger worden van het chippen.
- roadrage
- 2nd Gear member
gewoon doen mits zoals je zelf al aangeeft dat de staat vd wagen en motor prima is.
kan me nog herinneren dat ik naast mn neefje plaats nam in zijn t4 aut.
man man man ik schrok me een hoedje! en dat is nog zeer mild uitgedrukt.
en maar trekken dat kreng in iedere versnelling weer. leek wel alsof er geen einde aan kwam.. ok moet bij gezegd worden dat grip soms weinig tot niet aanwezig was..zelfs in zn 2 of 3 pedal to the metal en dat ding krijste het uit!
maaaaaaaar WAT een SENSATIE !!! t4 on steroids! WHOOPWHOOP
kan me nog herinneren dat ik naast mn neefje plaats nam in zijn t4 aut.
man man man ik schrok me een hoedje! en dat is nog zeer mild uitgedrukt.
en maar trekken dat kreng in iedere versnelling weer. leek wel alsof er geen einde aan kwam.. ok moet bij gezegd worden dat grip soms weinig tot niet aanwezig was..zelfs in zn 2 of 3 pedal to the metal en dat ding krijste het uit!
maaaaaaaar WAT een SENSATIE !!! t4 on steroids! WHOOPWHOOP
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- dutchlimits
- 5th Gear member
T4 met 700PK

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- dutchlimits
- 5th Gear member
Ja dit is gevaarlijk snel, zonder veel ervaring gaat het dan ook snel mis
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- mad
- 6th Gear member
Ook met "veel ervaring" gaat het mis. Ik houd het maar even op een intelligentie-kloof tussen pubertijd en adolescentie, waar de hormonen een grote rol spelen, en een abonnement op Playboy te duur schijnt.dutchlimits schreef:Ja dit is gevaarlijk snel, zonder veel ervaring gaat het dan ook snel mis
XC70 D5 2009 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
mad schreef:Ook met "veel ervaring" gaat het mis. Ik houd het maar even op een intelligentie-kloof tussen pubertijd en adolescentie, waar de hormonen een grote rol spelen, en een abonnement op Playboy te duur schijnt.dutchlimits schreef:Ja dit is gevaarlijk snel, zonder veel ervaring gaat het dan ook snel mis

-
- 7th Gear member
Let op of je een goeie autoverzekering hebt,gfourty schreef:ok de knoop is er door.
heb een 57I filter kitje besteld van k&n.
en in januari gaat ie gechipt worden.
ben alleen nog op zoek naar een goede turbo druk meter en dan niet zoon grote.
Een kennis van me met een opgefokte BMW kon de schade die hij zelf veroorzaakte zelf betalen ondanks dat hij All risk verzekerd was,
De auto was dusdanig gewijzigd dat deze een officiele keuring had moeten onder gaan bij RDW,wat niet was gebeurd.
7100 euro mag hij betalen ex btw plus een fikse bekeuring.
Tel uit je winst.
- jaapburg
- 4th Gear member
Kan kloppen, maar in Nederland mag je vermogen maximaal 20% afwijken van de originele waarde voordat je dit soort verhalen krijgt. Dus met een chiptuning blijf je daar echt wel onder... En als je allerlei zaken aan ophanging, remmen, intercoolers, andere turbo's enz gaat monteren kan je wel boven die 20% komen en een probleem krijgen met de verzekering.Ramon&Ramon schreef:Let op of je een goeie autoverzekering hebt,gfourty schreef:ok de knoop is er door.
Een kennis van me met een opgefokte BMW kon de schade die hij zelf veroorzaakte zelf betalen ondanks dat hij All risk verzekerd was,
De auto was dusdanig gewijzigd dat deze een officiele keuring had moeten onder gaan bij RDW,wat niet was gebeurd.
Tel uit je winst.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
-
- 1st Gear member
volgens mij mag je zelf 40% pk winst hebben voor het elegaal is.
kan het helaas niet weer vinden.
kan het helaas niet weer vinden.
jaapburg schreef:Kan kloppen, maar in Nederland mag je vermogen maximaal 20% afwijken van de originele waarde voordat je dit soort verhalen krijgt. Dus met een chiptuning blijf je daar echt wel onder... En als je allerlei zaken aan ophanging, remmen, intercoolers, andere turbo's enz gaat monteren kan je wel boven die 20% komen en een probleem krijgen met de verzekering.Ramon&Ramon schreef:Let op of je een goeie autoverzekering hebt,gfourty schreef:ok de knoop is er door.
Tel uit je winst.
- EVV
- 5th Gear member
Dan heeft hij nog mazzel gehad dat hij niet iemand invalide gereden heeft, dan had hij nog veel meer mogen betalen.Ramon&Ramon schreef:Let op of je een goeie autoverzekering hebt,gfourty schreef:ok de knoop is er door.
Tel uit je winst.
- Bas1982
- 3rd Gear member
Het is natuurlijk wel zo bij bmw's wordt vaak een 4 cylinder omgebouwd naar m3 motor, dan is het niet moeilijk om te zien. Als de motor de motorcode heeft wat bij het chassis hoort, en niet is voorzien van een turbo dan is het wel verantwoord vind ik.
Vroeger mijn corsa b gsi 1.6 met 107 pk omgebouwd naar een 2,0 met 180pk, uiteraard netjes omgebouwd en alles aangepast en laten omkeuren bij de rdw. Zo ook met mijn vorige winterauto astra gsi 2,0 omgebouwd naar een 3,2 v6 met 230pk.
Vroeger mijn corsa b gsi 1.6 met 107 pk omgebouwd naar een 2,0 met 180pk, uiteraard netjes omgebouwd en alles aangepast en laten omkeuren bij de rdw. Zo ook met mijn vorige winterauto astra gsi 2,0 omgebouwd naar een 3,2 v6 met 230pk.
'04 S40 T5