Beste Volvo vrienden,
Is jullie het volgende ook al eens overkomen? Problemen met je Volvo 460 waar je zelf niet helemaal uit komt en dat je bij een garage aan klopt en dat men komt met een: "We kunnen het niet helemaal vinden maar het lijkt ons een elektronische storing waarbij we sterk denken dat de ECU defect is en dat wordt te duur om te vernieuwen." Je krijgt het idee dat men het eigenlijk zottigheid vindt dat je je oude trouwe Volvo ter reparatie aanbiedt en dat je tussen de regels door voelt dat men eigenlijk vindt dat je maar eens een nieuwe kopen.
Want volgens mij is meten weten dus zo'n vaag antwoord geeft mij het gevoel dat er niet eens serieus naar de storing gezocht is en er zeker geen metingen zijn uitgevoerd.
Weet iemand in Zuid Holland een garage die wel serieus met je Volvo 460 klacht om wil gaan of is er een Volvo 460 hobbiest die ons kan helpen?
Hartelijke groet,
Henk
Monteur
-
- 1st Gear member
-
- 7th Gear member
Je woont helaas niet echt in de buurt zie ik!
Wat is precies het probleem met de Volvo.
En welk type motor heb je?
Wat is precies het probleem met de Volvo.
En welk type motor heb je?
-
- 1st Gear member
Bekent verschijnsel bij de meeste garagebedrijven.
Daarnaast zijn de tarieven die de meesten hanteren ook niet echt leuk meer te noemen.
Verder hetzelfde als ramon&ramon vraagt, wat zijn de problemen..?
Daarnaast zijn de tarieven die de meesten hanteren ook niet echt leuk meer te noemen.
Verder hetzelfde als ramon&ramon vraagt, wat zijn de problemen..?
-
- 1st Gear member
Goedenavond,
Het was een algemene opmerking en ik vroeg me af of er meer mensen met dit gevoel rond lopen.
Voor de volledigheid: Ik heb een Volvo 460 met een B18U motor.
Het verhaal van de ECU is defect kreeg ik vorig jaar. Het probleem heb ik toen op dit forum gezet en samen hebben we dit probleem opgelost door het kopen van een map sensor op de sloop voor 10 Euro.
Ik heb op dit moment geen problemen maar ik wil in het voorjaar alle vacuum leidingen vervangen en met die vraag ging ik naar de garage en hierbij kreeg ik het gevoel dat men het maar onzinnig vond dat ik daar nog geld aan wilde besteden. Misschien ook omdat men de slangen niet op voorraad had en ze me ook niet konden vertellen wat voor soort slangen ik nodig heb en waar ik ze eventueel kon bestellen.
Nu ik toch bezig ben op dit forum, heeft iemand een idee wat voor slangen ik voor de verschillende vacuumleidingen kan gebruiken en waar ik deze kan bestellen? Want er zit nogal verschil in de slang van b.v. de mapsensor en de slang van het luchtfilter.
Hartelijke groet,
Henk
Het was een algemene opmerking en ik vroeg me af of er meer mensen met dit gevoel rond lopen.
Voor de volledigheid: Ik heb een Volvo 460 met een B18U motor.
Het verhaal van de ECU is defect kreeg ik vorig jaar. Het probleem heb ik toen op dit forum gezet en samen hebben we dit probleem opgelost door het kopen van een map sensor op de sloop voor 10 Euro.
Ik heb op dit moment geen problemen maar ik wil in het voorjaar alle vacuum leidingen vervangen en met die vraag ging ik naar de garage en hierbij kreeg ik het gevoel dat men het maar onzinnig vond dat ik daar nog geld aan wilde besteden. Misschien ook omdat men de slangen niet op voorraad had en ze me ook niet konden vertellen wat voor soort slangen ik nodig heb en waar ik ze eventueel kon bestellen.
Nu ik toch bezig ben op dit forum, heeft iemand een idee wat voor slangen ik voor de verschillende vacuumleidingen kan gebruiken en waar ik deze kan bestellen? Want er zit nogal verschil in de slang van b.v. de mapsensor en de slang van het luchtfilter.
Hartelijke groet,
Henk
- lint
- Geartronic member
Kunststof vacuumleidingen hoef je niet zo snel te vervangen. De vacuumslangen slijten wel/drogen uit, bij vervangen gewoon diameter en lengte van de slang opmeten en naar de automaterialenhandel met je lijstje.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 7th Gear member
Inlaatspruitstukpakking lek in veel gevallen,stappenmotor stuk,vacuumlekkage,klepspeling niet goed,enz.
Een goeie diagnose laten stellen door iemand hier op het forum lijkt me het handigst,maar zoals ik al eerder aangaf,je woont niet om de hoek lees ik.
Een goeie diagnose laten stellen door iemand hier op het forum lijkt me het handigst,maar zoals ik al eerder aangaf,je woont niet om de hoek lees ik.
-
- 3rd Gear member
een B18U ecu heb ik op de sloop gehaald voor 25 eurootjes.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
De vacuüm slangen die op het inlaatspruitstuk zitten hebben allemaal dezelfde diameter. Dat zijn de dunne zwart plastic slangen. Aan de uiteinden zit een dikker stukje slang waarmee ze vastzitten op het inlaatspruitstuk. Gewoon even naar Brezan oid gaan met de auto, de verkoper loopt met je mee en meet even de diameter. Van de dikkere bevestigingsslang kan je gewoon een meter benzineslang aanschaffen van uit mijn hoofd 6mm (anders 8mm)
De overige slangen (luchtfilter, waterslangen) zijn geen vacuüm slangen! Dat zijn specifieke slangen die je bij de dealer moet bestellen, behalve de benzine slang die kan je dus zoals ik al zei per meter van de rol kopen.
De overige slangen (luchtfilter, waterslangen) zijn geen vacuüm slangen! Dat zijn specifieke slangen die je bij de dealer moet bestellen, behalve de benzine slang die kan je dus zoals ik al zei per meter van de rol kopen.
-
- 1st Gear member
Beste Volvo vrienden,
Weer word ik op dit forum snel en goed geholpen mijn dank daarvoor.
In het voorjaar ga ik met de vacuumslangen aan de gang na jullie tips zal dat wel lukken.
Mag ik hier uit afleiden dat jij of jullie erg handig zijn en reparatie mogelijkheden hebben? Of weet je in jullie buurt een gemotiveerde monteur? Dan zou, als ik weer eens problemen heb, een ritje naar Utrecht wel te overwegen zijn.
Hartelijke groet,
Henk
Weer word ik op dit forum snel en goed geholpen mijn dank daarvoor.
In het voorjaar ga ik met de vacuumslangen aan de gang na jullie tips zal dat wel lukken.
Nou met een Volvo is een eindje sturen best leuk hoor en Nederland is niet zo geweldig groot.Ramon&Ramon schreef: Een goeie diagnose laten stellen door iemand hier op het forum lijkt me het handigst,maar zoals ik al eerder aangaf,je woont niet om de hoek lees ik.
Mag ik hier uit afleiden dat jij of jullie erg handig zijn en reparatie mogelijkheden hebben? Of weet je in jullie buurt een gemotiveerde monteur? Dan zou, als ik weer eens problemen heb, een ritje naar Utrecht wel te overwegen zijn.
Hartelijke groet,
Henk
-
- 7th Gear member
Kwestie van goed lezen op het forum en profiels bekijken.