TS vraagt algemene bevindingen, niet enkel over het gemak/comfort, dat is wat jij er van maakt. Dat staat voor jou misschien voorop, voor een ander dan weer minder. In 't geval van deze generatie Volvo's vind ik een handbak zeer relaxed en smooth schakelen, en ja, heb ook ervaring met de GT.. Mijn rationele keuze = manueel, het beetje extra comfort van de verouderde geartronic betaal je anders wel vrij duur vind ik (meerverbruik, mindere prestaties).dbosker schreef:Het gaat om het verschil tussen een automaat en een handbak, waarbij het gemak/comfort voorop staat.wtr_s60 schreef:Een GT verbruikt zo'n 25% meer dan een handbak en de prestaties gaan er serieus op achteruit. Efficiënt is deze automaat verre van..
Wat is er mis met een manuele ? Ik vind de manuele versnellingsbak in mijn S60 D5 net zo zacht en makkelijk schakelen.. En je kan daarbovenop altijd op koppel rijden, zelfs bij plankgas gewoon schakelen aan 3000 toeren gaat prima tijdens vlot rijden. Doe je kickdown bij een GT versie dan trekt dat ding 'm constant in 't rood..
Het is dus een kwestie van voorkeur, wat je persoonlijk belangrijker vindt. Eigenlijk kan je pas oordelen voor jezelf als je beide 's hebt testgereden. Ik besef maar al te goed dat vele Volvo rijders alsnog voor de GT kiezen, iets wat ik wel kan snappen als je enkel Volvo en automaat/GT hebt gereden.. Dan weet je vaak van niet beter.