Storing parkeerlampje,en slecht werkende achteruitrij sensor

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
s 60 summum
2nd Gear member

Bij regen, en na een wasbeurt van mijn s 60 krijg ik altijd de waarschuwing dat het parkeerlampje niet werkt.
Ik heb het lampje zelf al eens vervangen.
Tevens werkte de sensoren niet tijdens het achteruit rijden de laatste vorst periode,ze bleven piepen zonder dat er zich iets achter de auto bevond.
Is dit een elektronisch probleem?

Perry.
chalith
2nd Gear member

er zitten 4 lampjes in de achterlichten voor de verlichting, de storing komt op 't scherm als er 1 van de 4 al niet brandt, check de 4 lampjes.
er zit waarschijnlijk water in 1 van de parkeersensoren, dat heb ik ook al eens gehad.
ik heb dat met WD40 kunnen oplossen.

Gerrit
BarBaar
2nd Gear member

chalith schreef:er zitten 4 lampjes in de achterlichten voor de verlichting, de storing komt op 't scherm als er 1 van de 4 al niet brandt, check de 4 lampjes.
er zit waarschijnlijk water in 1 van de parkeersensoren, dat heb ik ook al eens gehad.
ik heb dat met WD40 kunnen oplossen.

Gerrit
Het laatste heb ik ook veel last van. Heb al een sensor vervangen die kapot was. Maar Hoe heb je het opgelost met WD40? gewoon hele sensor ingespoten? Alleen buitenkant of ook binnenkant?
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje :) . 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
chalith
2nd Gear member

ik heb een paar keer 't zichtbare gedeelte van de sensoren ingespoten met WD40, WD 40 heeft een water verdrijvende eigenschap W(ater) D(isplacement).
zet de auto op contact en in achteruit, de sensor waar water inzit "klikt" niet. Je kunt 't horen door met je oor in de buurt van actieve sensoren te komen.
Bij een kameraad lukte 't niet van buitenaf. Daar heb ik de bumper gedemonteerd en de defecte sensor uit elkaar gehaald en laten drogen.
de originele sensoren (valeo) kunnen uit elkaar andere merken vaak niet.

Gerrit
s 60 summum
2nd Gear member

Bedankt voot de tips,duidelijk verhaal.
Ga er na de feestdagen mee aan de slag.

Perry.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”