Mistlichten op V60 R-design?

brammelo
1st Gear member

Ik heb me gek gezocht achter beelden van een V60 R-design met vooraan mistlichten (in de bumper)... maar niets gevonden. Weet iemand hoe dat zit? Kan je bij een R-design wel of geen mistlichten krijgen?
lint
Geartronic member

Volgens mij heeft de V60 R-design geen mistlampen meer maar wel dagrijverlichting naast de koplampen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
IV39
4th Gear member

Er bestaan toch geen mistlampen voor een V60? Deze zijn afgeschaft omdat de lichtopbrengst van de normale lampen goed genoeg is en de mistlampen niet genoeg meer toevoegen.
diesel01
Geartronic member

Ik heb adap. Xenon op mijn V70 en heb geen last van te weinig licht helemaal nu de lenzen zijn schoongemaakt.
Vanavond Veendam-Assen gedaan en vanwege bijna geen verkeer is donker ook echt donker mistlampen voegt niets aan xenon toe.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

IV39 schreef:Er bestaan toch geen mistlampen voor een V60? Deze zijn afgeschaft omdat de lichtopbrengst van de normale lampen goed genoeg is en de mistlampen niet genoeg meer toevoegen.
Dit is het juiste antwoord. :)

Mistlampen zijn op een S60/V60 niet te verkrijgen. Ook niet op een normale uitvoering. Moet wel zeggen dat ik met xenon nooit last heb van te kort aan licht. Hoe dat met standaard halogeen is weet ik niet.
ejvm
2nd Gear member

Helaas niet verkrijgbaar. ik heb ze wel al een paar keer gemist. Bij dikke mist verblinden hoge lampen terwijl mistlampen vlak onder de mist schijnen waardoor je de weg juist beter ziet.
V60 T4 PS '12, ice white, kinetic, bppro, servotronic
V60 PIH '15 electric silver, servotronic
FuNkTrAxXz
2nd Gear member

IV39 dat is inderdaad het verkoopspraatje dat men bij de dealer moet verkondigen als men deze vraag stelt. De waarheid is dat er zich links of rechts van voor een tweede batterij begeeft voor het start/stop systeem .. en daardoor geen plaats meer is.

De bijdragen van mistlichten is in het algemeen niet meer zo belangrijk als vroeger .. zeker niet met de komst van Xenon's
IV39
4th Gear member

Ok, weer wat geleerd:-).
Ik vraag me wel af wat het verschil is tijdens echt dichte mist. Dan kunnen gele mistlampen met stadslicht wel een toegevoegde waarde hebben volgens mij.
Figaro

overigens heeft de V40 ook geen mistlampen vooraan meer ;)
brammelo
1st Gear member

Merci!
FuNkTrAxXz
2nd Gear member

Ik vind het wel een beetje spijtig, mistlichten kan de snuit toch altijd dat ietsje meer geven.

Ik ben wel blij dat ze niet de weg zijn opgegaan van met van die ledbars etc.. de subtiele 'rdl' lights vind ik niet storen en maakt volvo waar wat herkenbaarder.
Figaro

FuNkTrAxXz schreef:Ik vind het wel een beetje spijtig, mistlichten kan de snuit toch altijd dat ietsje meer geven.

Ik ben wel blij dat ze niet de weg zijn opgegaan van met van die ledbars etc.. de subtiele 'rdl' lights vind ik niet storen en maakt volvo waar wat herkenbaarder.
De V40 heeft zijn LED's ook op de plaats van de mistlampen nu, of bedoel je iets anders?
FuNkTrAxXz
2nd Gear member

Ik bedoel de ledsticks zoals bij een mercedes of dergelijke.. Ik vind het bij de meeste wagens echt een afknapper.

Het zou echt niet passen als het op een V60 zou staan .. geef mij dan maar gewoon mistlichten & dat mis ik wel bij de V60 maar het is en blijft een prachtige wagen!
brammelo
1st Gear member

Het niet kunnen krijgen van mistlichten is de reden waarom mijn voorkeur uitgaat naar de R-designbumper. Die zwarte plastic vlakken waar je de mistlichten zou verwachten in de "gewone" uitvoering zien er (voor mij) nogal cheap uit. Een gevalletje wel-willen-niet-kunnen van Volvo. Om het nog wat lastiger te maken: ik ben evenmin een fan van de quasi-verticale LED's tussen de koplampen en 't radiatorrooster. Mierenneuken, het is een sport apart ;-)
diesel01
Geartronic member

brammelo schreef:Het niet kunnen krijgen van mistlichten is de reden waarom mijn voorkeur uitgaat naar de R-designbumper. Die zwarte plastic vlakken waar je de mistlichten zou verwachten in de "gewone" uitvoering zien er (voor mij) nogal cheap uit. Een gevalletje wel-willen-niet-kunnen van Volvo. Om het nog wat lastiger te maken: ik ben evenmin een fan van de quasi-verticale LED's tussen de koplampen en 't radiatorrooster. Mierenneuken, het is een sport apart ;-)
Dan koop je een BMW of Mercedes :roll:
brammelo
1st Gear member

diesel01 schreef:
brammelo schreef:Het niet kunnen krijgen van mistlichten is de reden waarom mijn voorkeur uitgaat naar de R-designbumper. Die zwarte plastic vlakken waar je de mistlichten zou verwachten in de "gewone" uitvoering zien er (voor mij) nogal cheap uit. Een gevalletje wel-willen-niet-kunnen van Volvo. Om het nog wat lastiger te maken: ik ben evenmin een fan van de quasi-verticale LED's tussen de koplampen en 't radiatorrooster. Mierenneuken, het is een sport apart ;-)
Dan koop je een BMW of Mercedes :roll:
Aargh, de gruwel!!! :D
edschothorst
Starter

Is er dan een bedrijf dat mistlampen kan inbouwen in een V 60? Ben kennelijk niet de enige die zoiets zou waarderen.
lancer
6th Gear member

Er is vast wel een bedrijf dat aan één kant een lamp kan inbouwen. Aan de andere kant is er echt geen plek om dat te doen. (Althans, niet voor een lamp met een reflector)
edschothorst
Starter

Kent iemand een bedrijf dat mistlampen wil inbouwen in een Volvo V 60. Ik heb de eventueel beschikbare ruimte eens bekeken en ik denk dat er een mistlampen in passen. Voor alle duidelijkheid, een links en een rechts.
Nyttland
2nd Gear member

V60 in Duitsland R-design met mistlampen...

https://www.autoscout24.de/angebote/vol ... cldtidx=15
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens

Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”