Even een vraagje (naar de bekende weg?):
Ik moet voorde komende APK dringend naar mijn ophangrubbers kijken, en ik zit zelf te denken om alles (ook de motor ophang rubbers boven en onder) te vervangen door powerflex...en als de begroting het toelaat wil ik IPD veerpoot bussen zetten.
wie rijd er met deze combi rond, en kan mij vertellen of het significant verbetering geeft?
ik zoek naar een wat betere sporing...nu is het mij wat te losjes (komt natuurlijk ook omdat het nu wat versleten is)
Ik heb al Intrax verlaging en gele Koni's
Grtzz Erwin
powerflex
- storm480
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
- Locatie: Harlingen
...Storm by name, Storm by nature...
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
stel je wel in op een veel stuggere auto, ook met veel meer transmissie en motorvibraties.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30335
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik vind persoonlijk dit soort aanpassingen niet echt iets voor een S80. Is toch meer een comfortabele reisauto dan een stugge, hard afgeveerde, sportauto.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hoi,
Ik heb er ervaring mee
, en ik kan de poly-bussen voor de draagarmen aanraden (de voorste). De auto wordt er wel wat stugger van, maar gaat er ook een stuk scherper van sturen. Het was ineens een heel andere auto toen ze er bij mij onder gezet waren. Ik heb er ook de IPD subframe bushings inzitten, en die combi maakt de S80 een scherp sturende auto, vergeleken met standaard. Het blijft echter wel een kwestie van smaak, ik vind de toename van stugheid niet storend.
Ik was naderhand, omdat er imitatie draagarmen onderzaten, genoodzaakt de achterste rubbers van de voorste draagarmen ook te vervangen voor originele. Volvo heeft deze rubbers vervangen voor dezelfe als die onder de xc70 zitten. Deze zijn iets hoger dan de S80 rubbers, slijtvaster maar niet stugger. Die zou ik je ook aanraden, als je toch bezig bent (art.nr 8630605). Link: http://www.vivaperformance.com/genuine- ... 0-v70-s80/
Voor wat betreft de motorsteunen heb ik ervaring met de bovenste steun, en die raad ik af. Je hebt ineens veel motorvibraties binnen en ik vind dat die poly-steun geen verbetering oplevert.
Suc6!
Rens
Ik heb er ervaring mee

Ik was naderhand, omdat er imitatie draagarmen onderzaten, genoodzaakt de achterste rubbers van de voorste draagarmen ook te vervangen voor originele. Volvo heeft deze rubbers vervangen voor dezelfe als die onder de xc70 zitten. Deze zijn iets hoger dan de S80 rubbers, slijtvaster maar niet stugger. Die zou ik je ook aanraden, als je toch bezig bent (art.nr 8630605). Link: http://www.vivaperformance.com/genuine- ... 0-v70-s80/
Voor wat betreft de motorsteunen heb ik ervaring met de bovenste steun, en die raad ik af. Je hebt ineens veel motorvibraties binnen en ik vind dat die poly-steun geen verbetering oplevert.
Suc6!
Rens
- storm480
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
- Locatie: Harlingen
Rens,
Super! daar kan ik wat mee. Klinkt precies als wat ik bedoel
Dan laat ik de bovenste motorsteunen maar voor wat het is. Gewoon origineel Volvo dan maar.
Je zegt subframe bushings van IPD. Heb je de IPD veerpoot bussen ook van de bovenste motorsteun balk erin zitten?
Goeie tip van de XC bussen. Ik denk dat alles bij mij nog van de fabriek af in zit.
Hier kan ik mee aan de slag
Grtzz Erwin
Super! daar kan ik wat mee. Klinkt precies als wat ik bedoel

Dan laat ik de bovenste motorsteunen maar voor wat het is. Gewoon origineel Volvo dan maar.
Je zegt subframe bushings van IPD. Heb je de IPD veerpoot bussen ook van de bovenste motorsteun balk erin zitten?
Goeie tip van de XC bussen. Ik denk dat alles bij mij nog van de fabriek af in zit.
Hier kan ik mee aan de slag

Grtzz Erwin
...Storm by name, Storm by nature...
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hoi Storm480,
Ik heb verder niks veranderd aan de bovenste motorsteun-balk, alleen de steun zelf. Wel heb ik veerschotels van IPD, welke sterker zijn dan origineel. De bovenste motorsteun zelf heb ik heel even gehad van IPD, maar omdat me dit totaal niet beviel heb ik de hele steun met houder vervangen voor origineel Volvo, met de nieuwe vierkante rubber ipv de oude ronde. En die steun is super.
De Subframe bushing inserts: http://www.europeantuningshop.nl/index. ... t_id=18835
Is echt een aanrader om dat gelijk te laten doen, is voor een garage een kleine klus. Verschil is aanzienlijk.
Ik denk zelfs, dat als je bij Volvo die achterste draagarmrubbers voor de voorkant bestelt, je automatisch die van de XC70 met bovengenoemd artikelnr. krijgt. Zo niet, en als je ze wel wilt hebben, zou ik dat erbij vermelden. Suc6, ik ben benieuwd!
Rens
Ik heb verder niks veranderd aan de bovenste motorsteun-balk, alleen de steun zelf. Wel heb ik veerschotels van IPD, welke sterker zijn dan origineel. De bovenste motorsteun zelf heb ik heel even gehad van IPD, maar omdat me dit totaal niet beviel heb ik de hele steun met houder vervangen voor origineel Volvo, met de nieuwe vierkante rubber ipv de oude ronde. En die steun is super.
De Subframe bushing inserts: http://www.europeantuningshop.nl/index. ... t_id=18835
Is echt een aanrader om dat gelijk te laten doen, is voor een garage een kleine klus. Verschil is aanzienlijk.
Ik denk zelfs, dat als je bij Volvo die achterste draagarmrubbers voor de voorkant bestelt, je automatisch die van de XC70 met bovengenoemd artikelnr. krijgt. Zo niet, en als je ze wel wilt hebben, zou ik dat erbij vermelden. Suc6, ik ben benieuwd!
Rens
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
op mijn V70 zijn alle bushings vervangen door IPD bushings en de harder variant indien er geen IPD's voorradig waren of niet bestonden, wegligging is verbeterd, auto is imo niet stugger geworden
polybushings konden niet omdat voor de belgische keuring enkel zwarte rubbers toegelaten zijn
motorsteunen zijn origineel(ook door de verhalen van trillingen in de auto)
polybushings konden niet omdat voor de belgische keuring enkel zwarte rubbers toegelaten zijn
motorsteunen zijn origineel(ook door de verhalen van trillingen in de auto)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- storm480
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
- Locatie: Harlingen
Juist.
Dus dat gaat er naar uitzien dat ik de motorrubbers niet ga verstijven. Ga er dan wel nieuwe in zetten...lijkt me geen overbodige luxe na 190k km.
Bedankt voor de link. Er zal dus wat meer IPD in komen als ik voorgenomen had
Grtzz Erwin
Dus dat gaat er naar uitzien dat ik de motorrubbers niet ga verstijven. Ga er dan wel nieuwe in zetten...lijkt me geen overbodige luxe na 190k km.
Bedankt voor de link. Er zal dus wat meer IPD in komen als ik voorgenomen had

Grtzz Erwin
...Storm by name, Storm by nature...
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
IPD of Powerflex, kan allebei. Ik had geluk; bij mij waren de voorste draagarmrubbers van IPD niet op voorraad en die van Powerflex wel. Die waren echter wel duurder maar heeft het bedrijf er voor dezelfde prijs (en meer gedoe) onder gezet....service!
Rens
Rens