Beste heren,
ik ben rogier en sins een paar maanden trotse eigenaar van een volvo s40 1.8 benzine
ik ben nieuw hier op het forum,en ben dus ook een eigenaar van s40,
uit 1998 kleur rood,( flame red) met een 1.8 motor,leren bekleding,3e eigenaar en altijd dealer onderhouden.
Nou heb ik een technische vraag;sins een tijdje als ik aan het rijden ben houd de auto in,dus als ik gas wil geven dan gebeurt er bijna tot helemaal niets,als ik dus mn gas los laat en weer gas geef is het weg, het is echter niet altijd alleen maar af en toe, mn broertje zat te denken aan de bougies vervangen en dat ga ik dus binnenkort doen,maar echter weten jullie veel meer als volvo kenners!!!!
zouden jullie mij van advies cq ervaringen willen delen
vriendelijke groet rogier
s40 1998
-
- Starter
ff update van mn auto
heb inmiddels de bougies vervangen en het lijkt er dat het probleem nu weg is
wel nog even afwachten natuurlijk ,maar heb een goeie 30km gereden en heb er geen last van gehad,
mijn auto is trouwens ook in nederland gemaakt!!!
ik zal later nog wel wat foto's plaatsen ,teminste als dat mag??
groeten rogier
heb inmiddels de bougies vervangen en het lijkt er dat het probleem nu weg is
wel nog even afwachten natuurlijk ,maar heb een goeie 30km gereden en heb er geen last van gehad,
mijn auto is trouwens ook in nederland gemaakt!!!
ik zal later nog wel wat foto's plaatsen ,teminste als dat mag??
groeten rogier
- dutchlimits
- 5th Gear member
Foto's plaatsen mag altijd.
Hier hebben we ook een speciale voorstel forum voor.. Ik geloof dat de meeste s40's PHI en PHII in NL zijn gemaakt..? Correct me if i'm wrong..
Welkom op het forum

Welkom op het forum
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- Starter
hoi alex
ik weet echter niet of ik een phase 1 of 2 heb ,echter heb ik volgens de vorige eigenaar wel phase 2 leren stoelen(die heeft deze man er zelf ingezet,want is niet standaard geloof ik),maar op de intoduktie pagina staan nu 2 foto's van mn auto
maar leuk dat er zo'n forum is voor volvo
gr rogier
ik weet echter niet of ik een phase 1 of 2 heb ,echter heb ik volgens de vorige eigenaar wel phase 2 leren stoelen(die heeft deze man er zelf ingezet,want is niet standaard geloof ik),maar op de intoduktie pagina staan nu 2 foto's van mn auto
maar leuk dat er zo'n forum is voor volvo
gr rogier
- volvo-s40
- 4th Gear member
Alle V/S 40ers Phase I en II zijn in NL gefabriceerd, in Borne.
Heb er ook nog een film van hoe de auto tot stand is gekomen en de productie ervan.
Heb er ook nog een film van hoe de auto tot stand is gekomen en de productie ervan.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- volvo-s40
- 4th Gear member
1998 is phase I
Dat je Phase II stoelen hebt is leuk, het eenige nadeel is dat je zei airbags niet / nooit zullen gaan werken.
In de Phase I word dit namelijk mechanisch bediend (druk sensor in de stoel aan de zeikant)
In de Phase II zit je stoel aangesloten aan de 1 grote computer en geschied het electronisch.
Dat je Phase II stoelen hebt is leuk, het eenige nadeel is dat je zei airbags niet / nooit zullen gaan werken.
In de Phase I word dit namelijk mechanisch bediend (druk sensor in de stoel aan de zeikant)
In de Phase II zit je stoel aangesloten aan de 1 grote computer en geschied het electronisch.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.