Bedankt voor het melden van de App.
Zit hem nu te bekijken op de iPad.
Van de week is ook de Volvo on Call app vernieuwd en geschikt voor de PIH.
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- RichieB
- 6th Gear member
De layout van de On Call app is inderdaad veranderd, maar in demo mode zie ik niets specifieks over de PIH. Bijvoorbeeld de batterij status, of elektrische kachel oid.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb ik ook naar lopen zoeken.
Denk dat de demo geen PIH is, en dat de functie geactiveerd worden als een PIH als auto geselecteerd wordt.
Denk dat de demo geen PIH is, en dat de functie geactiveerd worden als een PIH als auto geselecteerd wordt.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volgens de manual:Jeroen schreef:In de BE folder van 07-05-12:
Motor en interieurverwarming, brandstofgestuurd.
The car is equipped with electrically-driven and fuel-driven heater.
Er is een filmpje te zien hoe je de timer instelt in de auto, hoe je de heater direct aanzet via de afstandbediening.
En een melding dat het hoe het werkt met de Volvo on Call app uitgelegt wordt in de papieren manual.
- RichieB
- 6th Gear member
In de V60H Manual app in het artikel "Preconditioning the car" staat:
Die optie gaat natuurlijk over de standkachel. Wat ik me afvraag is of je zonder standkachel toch via de app ook een Direct Start kan geven als de PIH is ingeplugd.
In het artikel "Preconditioning - Direct Start" staat summier hoe dat gaat via Volvo On Call app, maar dat is niet anders dan bij een gewone V60.Preconditioning is possible even when the car is not connected to the mains.*
* Option/accessory
Die optie gaat natuurlijk over de standkachel. Wat ik me afvraag is of je zonder standkachel toch via de app ook een Direct Start kan geven als de PIH is ingeplugd.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ah, ok. Even verder kijken dus.
Wel een geweldige app, ben je wel ff zoet mee.
Zou gaaf zijn als dit ook via het scherm in de auto ka bekijken.
Wel een geweldige app, ben je wel ff zoet mee.
Zou gaaf zijn als dit ook via het scherm in de auto ka bekijken.
-
- 4th Gear member
Heb me aangemeld voor de informatieavond bij Hooftman aanstaande vrijdag. Omdat ik een BV heb en geen eenmanszaak, zijn de fiscale voordelen voor de zaak minder, maar 0% of 7% bijtelling is privé dan wel weer erg lekker 

Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- Paul
- Geartronic member
Ik ga mijn vader er naar toe sturen, ik zit nu lekker in Italie.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Dat doe je goed! Geniet er van (wintersport naar ik aanneem?).Paul schreef:Ik ga mijn vader er naar toe sturen, ik zit nu lekker in Italie.
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 2nd Gear member
Voor de ondernemers onder ons (bijna 99%
), het doen van een aanbetaling dit jaar stelt je al in staat om (gedeeltelijk) gebruik te kunnen maken van de MIA en KIA regeling voor dit jaar. Hierdoor kan je optimaal gebruik maken van de hoogste belastingschaal omdat je over beide jaren de subsidies verspreid. Ook ben je hierdoor in staat om reeds de betaalde BTW over de aanbetaling ook al bij de eerstvolgende aangifte terug te vorderen. Let wel; dit is vooral interessant voor de mensen met een eenmanszaak.
Zaak is wel dat uit de aanbetaling dan ook blijkt dat je een afnameverplichting hebt, dit is een absolute voorwaarde voor de KIA en MIA subsidies.

Zaak is wel dat uit de aanbetaling dan ook blijkt dat je een afnameverplichting hebt, dit is een absolute voorwaarde voor de KIA en MIA subsidies.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
- RichieB
- 6th Gear member
Let wel op dat je nooit meer kan aftrekken dan je betaalt, dus om het interessant te maken zal je tientallen procenten moeten aanbetalen.
- XC30
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hey mark,
Goed van je om dit onderwerp nog even aan te stippen. Om de btw terug te vorderen dien je wel een factuur van de garage te hebben met daarop de in rekening gebrachte omzetbelasting. Geeft jouw dealer deze al? Mogelijk indien een voorschotnota wordt uitgereikt. Ook daarop dient btw opgenomen te worden. Hiermee zou je deze btw al terug kunnen halen. Ik zie hier alleen nog niet zozeer een voordeel in, buiten het feit dat je in 2012 misschien nog van de KOR-regeling gebruik kunt gaan maken.
Maar hoe doe je dat dan met het riscico dat de dealer ondertussen failliet gaat? Er zijn weinig ondernemers die het geen probleem vinden om een aanzienlijk bedrag (tot 70k voor bv medicijnmannen/vrouwen) alvast bij de dealer te stallen zonder enige zekerheid daar tegenover terug te krijgen. Binnen mijn klantenkring is er een die het bedrag ex. btw (zo'n 55k) wel wil overmaken en daarvoor een bankgarantie van de dealer kan krijgen. Kost overigens wel een paar centen (€ 100,- plus rentenadeel).
Maar idd, door nu (een deel) te betalen kun je al (een deel van) de KIA en MIA naar 2012 halen. Dit zou ook voordelig voor beheer/holding-BV's kunnen zijn die maar een deel van de winst in de eigen beheer/holding BV onderbrengen.
Goed van je om dit onderwerp nog even aan te stippen. Om de btw terug te vorderen dien je wel een factuur van de garage te hebben met daarop de in rekening gebrachte omzetbelasting. Geeft jouw dealer deze al? Mogelijk indien een voorschotnota wordt uitgereikt. Ook daarop dient btw opgenomen te worden. Hiermee zou je deze btw al terug kunnen halen. Ik zie hier alleen nog niet zozeer een voordeel in, buiten het feit dat je in 2012 misschien nog van de KOR-regeling gebruik kunt gaan maken.
Maar hoe doe je dat dan met het riscico dat de dealer ondertussen failliet gaat? Er zijn weinig ondernemers die het geen probleem vinden om een aanzienlijk bedrag (tot 70k voor bv medicijnmannen/vrouwen) alvast bij de dealer te stallen zonder enige zekerheid daar tegenover terug te krijgen. Binnen mijn klantenkring is er een die het bedrag ex. btw (zo'n 55k) wel wil overmaken en daarvoor een bankgarantie van de dealer kan krijgen. Kost overigens wel een paar centen (€ 100,- plus rentenadeel).
Maar idd, door nu (een deel) te betalen kun je al (een deel van) de KIA en MIA naar 2012 halen. Dit zou ook voordelig voor beheer/holding-BV's kunnen zijn die maar een deel van de winst in de eigen beheer/holding BV onderbrengen.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
-
- 2nd Gear member
Beste XC30,
je hebt gelijk, het doen van een aanbetaling brengt bepaalde risico's met zich mee. Nu heb ik zelf niet het idee dat de betreffende dealer een "risico-dealer" is, maar uitsluiten kan ik inderdaad niet. Een bankgarantie is inderdaad een optie, maar dit heb ik zelf niet gedaan.
Ik heb inderdaad een voorschot-nota ontvangen met daarin ook de BTW. Voordeel daarvan is dat dit BTW bedrag al verrekend is (met andere inkomsten in Q4), zodat het BTW-bedrag dat ik volgend jaar moet ophoesten bij de aankoop wat lager ligt. Ook zorgt de aanbetaling ervoor dat je minder vermogensbelasting hoeft te betalen. De KOR regeling is voor mij niet van toepassing, daarvoor kom ik (gelukkig) nog steeds te hoog uit.
Het spreiden was trouwens een advies van een accountant die bij de PIH introductie in Haarlem aanwezig was.
je hebt gelijk, het doen van een aanbetaling brengt bepaalde risico's met zich mee. Nu heb ik zelf niet het idee dat de betreffende dealer een "risico-dealer" is, maar uitsluiten kan ik inderdaad niet. Een bankgarantie is inderdaad een optie, maar dit heb ik zelf niet gedaan.
Ik heb inderdaad een voorschot-nota ontvangen met daarin ook de BTW. Voordeel daarvan is dat dit BTW bedrag al verrekend is (met andere inkomsten in Q4), zodat het BTW-bedrag dat ik volgend jaar moet ophoesten bij de aankoop wat lager ligt. Ook zorgt de aanbetaling ervoor dat je minder vermogensbelasting hoeft te betalen. De KOR regeling is voor mij niet van toepassing, daarvoor kom ik (gelukkig) nog steeds te hoog uit.
Het spreiden was trouwens een advies van een accountant die bij de PIH introductie in Haarlem aanwezig was.
- BanRay
- 2nd Gear member
Ik was gisteren bij Hooftman. De opkomst was enorm, zo'n 200 personen!
Wat (voor mij) nieuw was, is dat gezegd werd (door Volvo NL) dat er 3000 PIH's naar Nederland komen. Verder dat MISSCHIEN over 3 à 4 weken meer informatie komt over uitrusting, pakketten, opties, etc. Mocht dit niet gebeuren, dan tussen week 15 en 20. De dealer kan de order sowieso pas invoeren in het systeem in april/mei, maar als we de auto eind januari op papier kunnen configureren zou dat wat mij betreft erg leuk zijn!
Wat (voor mij) nieuw was, is dat gezegd werd (door Volvo NL) dat er 3000 PIH's naar Nederland komen. Verder dat MISSCHIEN over 3 à 4 weken meer informatie komt over uitrusting, pakketten, opties, etc. Mocht dit niet gebeuren, dan tussen week 15 en 20. De dealer kan de order sowieso pas invoeren in het systeem in april/mei, maar als we de auto eind januari op papier kunnen configureren zou dat wat mij betreft erg leuk zijn!
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
-
- 2nd Gear member
Dat zou mooi zijn!
Niet dat het voor mij zelf echt van belang is, maar ik vroeg me ineens af of er op de MY2013 eigenlijk wel standaard adaptive cruise control zit. Weet iemand dat zo te vertellen? Bedankt alvast.
Niet dat het voor mij zelf echt van belang is, maar ik vroeg me ineens af of er op de MY2013 eigenlijk wel standaard adaptive cruise control zit. Weet iemand dat zo te vertellen? Bedankt alvast.
-
- 2nd Gear member
Ok bedankt, dan hou ik er voor 2014 maar rekening mee dat dit nog bij de prijs op komt. Dealer liet mij in een S60 met 'dezelfde' opties rijden. Daar zat wel adaptive cruise control op, en dat vond ik fantastisch. Het laatste zetje zeg maar
.

2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
-
- 2nd Gear member
Over de volledige waarde van de auto moet 21% belasting worden betaald, dus in mijn ogen is het gewoon kloppend. Bij een aanbetaling kan dan ook al gewoon deze btw worden aangegeven, hierbij moet dan wel sprake zijn van een afnameverplichting, maar dit is nogmaals op de factuur bevestigd.OGA244 schreef:@markdj, kan dat wel? wel btw factureren op iets waarop je feitelijk geen belasting op enige waarde kunt toevoegen