raam blijft open

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
mvenrooij
Starter

ik heb hier een V40 waarvan het raam aan de bestuurderszijde open blijft staan.
de electromotor lijkt kapot, omdat de zekeringen nog goed zijn en de relais stroom krijgt.
ik heb de binnenzijde van het portier open, maar krijg met geen mogelijkheid het raam omhoog.
omdat het raam omlaag staat, beperkt het ook nog eens de ruimte die ik in de deur heb om bij de motor of het mechaniek te komen.
de boutjes waarmee het raam aan de geleiderstang vast zit, zitten te ver naar beneden en te opgesloten om ze los te draaien. ik kan ze door de sleuf van het raam (bovenzijde) net zien zitten.
en het raam met geleiderstang en al optillen lukt niet, omdat de geleiderstand al boven tegen de binnenzijde van de deur komt voordat ik de eerder genoemde boutjes aankan.
heb ook geprobeerd om het raam met een touw op te tillen, maar de staalkabel die het raam aan de elektromotor verbindt, houdt het raam waarschijnlijk op zijn plaats.

heeft iemand een idee hoe ik mijn raam weer (tijdelijk) dichtkrijg?
kan ik het raam bijvoorbeeld handmatig dichtdraaien of op één of andere manier de onderste kabel loshalen.

graag een reactie voor het begint te regenen :wink:

groet, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”