Benzinetank/meter S80

Plaats reactie
PaulW
Starter

Goedemorgen collega Volvo-rijders.

Mijn naam is Paul en sinds twee weken ben ik de eigenaar van een Volvo S80 T6 bouwjaar 2000. De auto rijdt prima maar heeft ons toch al een keer laten staan. Volgens mij stonden we zonder bezine want na het vullen van de tank deed de S80 het weer. Het vreemde is echter dat er maar 50 liter getankt kon worden terwijl er een 80 liter tank onder de auto zit. De tankmeter blijft (zelfs met een volle tank) steeds rond de middenstand zweven en de restkilometerstand van de boordcomputer schommelt ook steeds en gaf bij de vermeende lege tank aan dat er nog 280 kilometers gereden kon worden. Inmiddels heb ik ondekt dat er onder de achterbank twee inspectieluiken naar de tank aanwezig zijn. Aan de rechterzijde (bijrijderskant) zit volgens mij een benzinepomp (niet door mij gedemonteerd) en aan de linkerzijde zit een vlotter en tevens loopt hier een flexibele bezineslang met een kunststof opening. Ondanks dat er al weer behoorlijk wat kilometers waren gerden zat de linkerzijde van de tank helemaal vol. Zelf heb ik het idee dat de tank waarschijnlijk uit twee gedeeltes bestaat waarbij een pomp bezine van de linker naar de rechter zijde dient te pompen (wat bij onze S80 dus niet gebeurt). Wie kan mij helpen bij dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Paul
Ramon&Ramon
7th Gear member

Opnieuw laten kalibreren bij de dealer!
Peregrijn
2nd Gear member

Enkele jaren geleden ook gehad bij onze vorige S80.

Volgens dealer was een tussenpomp (tussen de 2 tanks) defect. Na vervanging werkte alles weer 100%. Destijds coulance van Volvo Dealer Arnhem.

Succes ermee.
Volvo Fan:
History: S80 2.4i, S70D, 960 Oxford, 740 GL, 740 GL, 480 Turbo, 240 GLE, 242 DL, 340 GL, 343 DL, 123 GT
Nu: S80 2.4 Elan 2002
Plaats reactie

Terug naar “S80”