Ik ben me aan het oriënteren op een opvolger van mijn trouwe V70n. Waarschijnlijk ergens halverwege volgend jaar gaat het gebeuren. Ik heb al een opvolger op het oog, waarschijnlijk een V70nn met D3 motor. Ik heb me laten vertellen dat de eerste versies van deze motor nogal last hadden van een turbogat (of weinig trekkracht bij lage toeren), en dat ze bovendien een smalle powerband hebben - ik ben D5 en 2.4D (beide 163 pk) gewend, die trekken tot 4000 toeren gewoon door.
Ik wilde eens peilen of er ervaringen zijn met deze motor, en met name op de volgende punten:
- zijn de eerste motoren inderdaad wat minder op genoemde punten?
- is dit zowel met automaat als met handbak te merken?
- de latere motoren hebben een groter toerenbereik (heb in een 2011 versie gereden - deze was erg goed m.i.), is dit dmv software ook bij de eerdere motoren te bereiken?
Hoe beoordelen jullie deze motor t.o.v. de 2.4D 175 pk in de V70nn?
D3 - aankoopadvies
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20956
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat een ander ook mag vinden van die D3, mijn advies zou zijn om toch vooral een proefrit te maken.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]