D3 - aankoopadvies

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Ik ben me aan het oriënteren op een opvolger van mijn trouwe V70n. Waarschijnlijk ergens halverwege volgend jaar gaat het gebeuren. Ik heb al een opvolger op het oog, waarschijnlijk een V70nn met D3 motor. Ik heb me laten vertellen dat de eerste versies van deze motor nogal last hadden van een turbogat (of weinig trekkracht bij lage toeren), en dat ze bovendien een smalle powerband hebben - ik ben D5 en 2.4D (beide 163 pk) gewend, die trekken tot 4000 toeren gewoon door.
Ik wilde eens peilen of er ervaringen zijn met deze motor, en met name op de volgende punten:
- zijn de eerste motoren inderdaad wat minder op genoemde punten?
- is dit zowel met automaat als met handbak te merken?
- de latere motoren hebben een groter toerenbereik (heb in een 2011 versie gereden - deze was erg goed m.i.), is dit dmv software ook bij de eerdere motoren te bereiken?

Hoe beoordelen jullie deze motor t.o.v. de 2.4D 175 pk in de V70nn?
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13537
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De eerste 2.0D D3 had idd als max toerental slechts 2900 t/min waarbij de 163pk's al vrijkwamen, dat is bij een automaat best prettig maar bij een handbak niet
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20956
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wat een ander ook mag vinden van die D3, mijn advies zou zijn om toch vooral een proefrit te maken.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”