Hi ik wil mijn c70 t5 een beetje kietelen. Ik heb nu achter de originele turbo (16t) een katloze downpipe van jt en een simons katback systeem hangen.
Ik heb hier een 19t liggen en andere injectors.
De uitlaatflens van deze turbo is groter en schuin en dus ben ik aan een andere dp toe.
Mijn vraag is welke moet ik hebben en welke is het beste?
Past bijvoorbeeld een downpipe van een v70r uit 2000?
Ik heb gezien dan na de kat de aansluiting anders is als mijn originele kat maar dat maakt niet uit dat is makkelijk aan te passen.
Het belangrijkste is of de bocht naar en de aansluiting op de nieuwe turbo goed zijn en of de pijp dan goed in de uitsparing van het chassis loopt.
Als ik namelijk op c70 t5 zoek krijg ik allemaal pijpen met rechte flensen te zien.
Als ik op v70 zoek dan zie ik dat de nieuwere types wel een schuine flens hebben vandaar.
Ik heb ook begrepen dat de nieuwere v70r ook een 19t turbo gebruiken?
Graag wat info.
Welke downpipe
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
De nieuwere R (2004-2007) en ook de 2005+ T5 hebben een KKK turbo, niet een Mitsubishi 18/19T (ze lijken schijnt wel veel op elkaar).
Downpipe: Ik heb zelf Ferrita, en er zijn heel wat R en T5 rijders met een Ferrita downpipe
Downpipe: Ik heb zelf Ferrita, en er zijn heel wat R en T5 rijders met een Ferrita downpipe
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.11.2011 - 13:13
- Locatie: purmerend
Ok mij is ter ore gekomen dat de v70r tot 2004 een 18t turbo hebben met een schuine flens.
Op mp staat een downpipe te koop voor een v70n/ s60 mijn vraag is past deze?
Gaat mij dus eigenlijk om welke pijp ik moet kopen. ik kan geen pijp voor mijn type kopen omdat die dan de verkeerde flens heeft. Ik zal dus voor bijv een v70r of ander type volvo een pijp moeten bestellen , mijn vraag is welk type pijp past?
Op mp staat een downpipe te koop voor een v70n/ s60 mijn vraag is past deze?
Gaat mij dus eigenlijk om welke pijp ik moet kopen. ik kan geen pijp voor mijn type kopen omdat die dan de verkeerde flens heeft. Ik zal dus voor bijv een v70r of ander type volvo een pijp moeten bestellen , mijn vraag is welk type pijp past?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Die Ferrita downpipe?
Volgens de adv wel..
Ik zou het niet weten, je zou het de forumsponsor (European Tuning) kunnen vragen, die handelt in Ferrita en weet zeer veel van tuning
Volgens de adv wel..
Ik zou het niet weten, je zou het de forumsponsor (European Tuning) kunnen vragen, die handelt in Ferrita en weet zeer veel van tuning
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Je moet ook niet zoeken op C70 maar gewoon op de turbo
zul je veel meer vinden...
V70R/S60R heeft inderdaad die KKK turbo en geen 18/19T etc

zul je veel meer vinden...
V70R/S60R heeft inderdaad die KKK turbo en geen 18/19T etc
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.11.2011 - 13:13
- Locatie: purmerend
Kun jij mij vertellen op welke site ik een pijp kan uitkiezen op basis van een turbo dan?
ik kan diverse turbos monteren maar mijn chassis hou toch dezelfde vorm.
Op een 19t turbo kan je misschien wel 10 verschillende soorten pijpen monteren maar hij moet dan ook nog wel even onder de auto passen.
Het belangrijkste is een schuine flens, maar dan heb ik nog keus uit diverse soorten.
Gaat er dus een beetje om welk model volvo dezelfde bocht gebruikt.
Dat na de kat anders is maakt niet uit want dat is simpel te veranderen.
En ja het gaat om de ferrita pijp op mp. Al heb ik zelf via de usa ook al een aantal knappe gevonden.
ik kan diverse turbos monteren maar mijn chassis hou toch dezelfde vorm.
Op een 19t turbo kan je misschien wel 10 verschillende soorten pijpen monteren maar hij moet dan ook nog wel even onder de auto passen.
Het belangrijkste is een schuine flens, maar dan heb ik nog keus uit diverse soorten.
Gaat er dus een beetje om welk model volvo dezelfde bocht gebruikt.
Dat na de kat anders is maakt niet uit want dat is simpel te veranderen.
En ja het gaat om de ferrita pijp op mp. Al heb ik zelf via de usa ook al een aantal knappe gevonden.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Zover ik weet is dat gedeelte gewoon 't zelfde als een S/V70 Classic...
en omdat je meer vermogen gaat draaien zou ik toch naar een 3 / 3,5" DP gaan...
en omdat je meer vermogen gaat draaien zou ik toch naar een 3 / 3,5" DP gaan...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
De MP downpipe is dezelfde als die ET heeft staan waarbij Mark (=ET) aangeeft:
Roestvrijstalen 3" (76mm) downpipe met 100 cells racekatalysator van Ferrita voor de Volvo S60/V70N/S80 met de 5-cilinder 2.0T, 2.4T, 2.5T en T5 motoren van modeljaren 2000-07 (met MHI turbo).
Roestvrijstalen 3" (76mm) downpipe met 100 cells racekatalysator van Ferrita voor de Volvo S60/V70N/S80 met de 5-cilinder 2.0T, 2.4T, 2.5T en T5 motoren van modeljaren 2000-07 (met MHI turbo).
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.11.2011 - 13:13
- Locatie: purmerend
Ok maar is het chassis en dan vooral de motorruimte niet veranderd tov een v70 classic?
Als dat niet verander is dan zou de bocht inderdaad zo moeten passen.
Ik heb ook wel eens op et gekeken maar daar word omschreven dat ik een pijp zou moeten hebben zoals onder een 850 qua pasvorm.
Echter hebben die pijpen een rechte of losse flens.
De schuine flensen zitten dan inderdaad op de pijp zoals hierboven genoemd.
Het is mij alleen niet geheel duidelijk of de pasvorm verder veranderd is tussen de verschillende bouwjaren.
Als dat niet verander is dan zou de bocht inderdaad zo moeten passen.
Ik heb ook wel eens op et gekeken maar daar word omschreven dat ik een pijp zou moeten hebben zoals onder een 850 qua pasvorm.
Echter hebben die pijpen een rechte of losse flens.
De schuine flensen zitten dan inderdaad op de pijp zoals hierboven genoemd.
Het is mij alleen niet geheel duidelijk of de pasvorm verder veranderd is tussen de verschillende bouwjaren.
- Marc V70
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 30.01.2008 - 23:25
- Locatie: Someren
3 inch is meer dan genoeg.
ET heeft vast wel een MTE downpipe of anders maken ze hem zelf.
ET heeft vast wel een MTE downpipe of anders maken ze hem zelf.
V70RS400 2004, MTE software, TME RVS Downpipe en RVS uitlaat, Bell Intercooler, Garret GT3071 R1, 680cc injectors, Aquamist waterinjectie.
geperforeerde CTF remschijven met Yellow Stuff blokken, 400 PK++
geperforeerde CTF remschijven met Yellow Stuff blokken, 400 PK++
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Hier staat een hoop info. http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,8.0.html