Nadat de koppakking was vervangen van de S60 en de cilinderkop was gereviseerd (+kleppenstellen en distributie) heeft de S60 na een ritje Berlijn weer koelvloeistif problemen gehad. Er verdween koelvloeistof en uiteindelijk was er weer te veel druk in het systeem.
Conclusie; er moest een scheurtje in een cilinder wand zitten.
Uiteindelijk de S60 gigantisch beroerd lopend, al koelvloeistof spuwend ingeleverd bij Menno (de beun) voor een blokwissel.
Binnen 2 dagen was het gehele subframe met bak en motor uit de auto en eenmaal uit elkaar is het scheurtje gevonden in de cilinderwand (foto's volgen).
Uit het niets kwam Dennis(850) mij te hulp door een onderblok te regelen waarvoor hulde! Het blok heeft naar ik heb begrepen iets van 150.000 km gelopen, maar natuurlijk het belangrijkst; Dennis zijn kritisch goedkeuring gekregen.
Na wat leverings vertragingen van onderdelen is het geheel weer in elkaar gezet en toen deed ie het weer.... toch?
Nou, toen was er een massa-probleem waarbij de kop te heet werd?
Toen liep ie onregelmatig (kapot bobine).
Toen was de contact rol bij het stuur kapot welke 100 storingen gaf.
En toen reed Menno nog een lekke band.
Maar inmiddels is ze terug, rijd ze fantastisch alleen word er op LPG nog wat ingehouden (soms). Dus Menno heeft zijn werk fantastisch gedaan, maar ik wil nog wel even bij een vialle kenner langs.
Opsomming van uitgevoerde werkzaamheden/vervangen onderdelen;
- 2e hands onderblok
- kop revisie/kleppen stellen
- atf lekkage (automaat bak keerring vervangen)
- Alle pakkingen mbt onderblok wissel gedaan
- op aanraden van Dennis 2 o-ringen in het carter vervangen
- Airco afgevuld en 2 ringen vervangen
- contact rol vervangen
- diverse storingen gewisseld
- 1 bobine vervangen
- bougies
- olie + filter
- koelwater systeem gefushed
- 2 nieuwe voor banden
- Carterventilatie schoongemaakt (geleegd)
Ik wil nogmaals Dennis bedanken en een ieder die steun en advies heeft gegeven.
Meer details en foto's volgen.