V40 D2 Momentum DjIdee *foto's toegevoegd 20-10
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:05
Het is inderdaad verleidelijk om je te laten gaan. Vandaag heel even 185 gereden met mijn D2 en het leek alsof ik aan 70 of zo reed. Niks lawaai en hij lag heel stabiel op de weg ondanks een forse zijwind. Maar ik mag er niet aan denken om aan die snelheid geflitst te worden want dat wordt onvermijdelijk de intrekking vh rijbewijs. Dus toch nog maar even wachten tot in Duitsland om hem de sporen te geven.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 22:03
- Contacteer:
Ha FS-es 
Ziet er goed uit de V40 in die kleur! Over een maandje ga ik ook een offerte inleveren. Wel vervelend van de prent. Goed natuurlijk dat je ge-WOBt heb
Twijfel nog tussen een R-Design of een Summum in Vibrant Copper.

Ziet er goed uit de V40 in die kleur! Over een maandje ga ik ook een offerte inleveren. Wel vervelend van de prent. Goed natuurlijk dat je ge-WOBt heb

Twijfel nog tussen een R-Design of een Summum in Vibrant Copper.
Volvo - For Life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Eens tijd voor een update
Sinds aflevering heeft de V40 reeds 16742 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 6.8l/100km. Dat laatste is overigens niet representatief, ik heb een zware rechtervoet, en rij op de rustige noordelijke (en flevopolder) snelwegen veelal ochtends vroeg (voor 6.00, overdag buiten de spits en avonds na 21.00). Ruim baan, en dus randje mulder (+40). Ook diverse tripjes in Duitsland gehad. En vergeleken met de leenfocus en de Fiesta die ik hiervoor had (met hetzelfde blok eigenlijk) is hij stukken zuiniger ondanks (of juist dankzij) het feit dat hij meer power heeft. Stukje zwaarder ook. En natuurlijk de 6bak doet wonderen. 3000 toeren bij 170 geloof ik, waar de Fiesta bij 130 al 3000 toeren deed.
Verder heerlijke auto, ligt als een blok op de weg, zonder oncomfortabel te worden. Winterbanden iets minder grip dan de zomerbanden (helaas verplicht, sneeuw + zomerbanden ging ook prima overigens) en iets meer lawaai. Zitcomfort is top, interieur verder is fijn, de looks zijn goed, en de kleur is nog altijd een goede keuze geweest. Nog regelmatig complimenten daarover, en als ik dan weer een grijze of een zwarte zie rijden, blij dat ik daar niet voor gekozen heb. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Inmiddels wel de brief gekregen voor de ruitensproeier terugroepactie, eens kijken of we dat samen met de beurt over enkele weken kunnen doen, heb er geen last van namelijk. Verder nog een aantal verbeterpunten, waarvan de meeste hier wel bekend zijn:
- Bug approachverlichting/binnenverlichting
- Problemen (conform specs, maar toch irritant) met afspelen bepaalde VBR mp3's
- Onmogelijkheid DRL + achterlichten, hele dag xenon aan vind ik niets eigenlijk
- Niet zichtbaar op instrumentarium of de wagen dimlicht heeft ingeschakeld of niet
Net vrijwillig auto over laten hevelen naar nieuwe leasecontract (oude was 4j/160.000, nieuwe is 5j/200.000), want daarbij is ook een merkenbeleid gekomen zonder Volvo en Ford (toch wel mijn voorkeursmerken)... Daar wil ik zo laat mogelijk mee geconfronteerd worden, en hoop dus de V40 nog erg lang te kunnen blijven rijden. Top wagen!
Sinds aflevering heeft de V40 reeds 16742 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 6.8l/100km. Dat laatste is overigens niet representatief, ik heb een zware rechtervoet, en rij op de rustige noordelijke (en flevopolder) snelwegen veelal ochtends vroeg (voor 6.00, overdag buiten de spits en avonds na 21.00). Ruim baan, en dus randje mulder (+40). Ook diverse tripjes in Duitsland gehad. En vergeleken met de leenfocus en de Fiesta die ik hiervoor had (met hetzelfde blok eigenlijk) is hij stukken zuiniger ondanks (of juist dankzij) het feit dat hij meer power heeft. Stukje zwaarder ook. En natuurlijk de 6bak doet wonderen. 3000 toeren bij 170 geloof ik, waar de Fiesta bij 130 al 3000 toeren deed.
Verder heerlijke auto, ligt als een blok op de weg, zonder oncomfortabel te worden. Winterbanden iets minder grip dan de zomerbanden (helaas verplicht, sneeuw + zomerbanden ging ook prima overigens) en iets meer lawaai. Zitcomfort is top, interieur verder is fijn, de looks zijn goed, en de kleur is nog altijd een goede keuze geweest. Nog regelmatig complimenten daarover, en als ik dan weer een grijze of een zwarte zie rijden, blij dat ik daar niet voor gekozen heb. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Inmiddels wel de brief gekregen voor de ruitensproeier terugroepactie, eens kijken of we dat samen met de beurt over enkele weken kunnen doen, heb er geen last van namelijk. Verder nog een aantal verbeterpunten, waarvan de meeste hier wel bekend zijn:
- Bug approachverlichting/binnenverlichting
- Problemen (conform specs, maar toch irritant) met afspelen bepaalde VBR mp3's
- Onmogelijkheid DRL + achterlichten, hele dag xenon aan vind ik niets eigenlijk
- Niet zichtbaar op instrumentarium of de wagen dimlicht heeft ingeschakeld of niet
Net vrijwillig auto over laten hevelen naar nieuwe leasecontract (oude was 4j/160.000, nieuwe is 5j/200.000), want daarbij is ook een merkenbeleid gekomen zonder Volvo en Ford (toch wel mijn voorkeursmerken)... Daar wil ik zo laat mogelijk mee geconfronteerd worden, en hoop dus de V40 nog erg lang te kunnen blijven rijden. Top wagen!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Auto heeft vorige week zijn 1e beurt gehad. Geen bijzonderheden. Wel weer op zomersloffen laten zetten.
- Approachverlichting lijkt nu goed te zijn trouwens
En het lijkt erop dat City Safety vanmiddag een aanvaring met mijn voorligger heeft voorkomen. Op het moment dat ik de rem wou instampen (denk dat de wagen van links achter mijn a-stijl heeft gezeten) omdat ik niet verwachte dat die C4 op de rem ging, was de auto al bezig.... Melding op display ook dat hij een ingreep gedaan had...
http://www.youtube.com/watch?v=TGiq4O_zE-k
- Approachverlichting lijkt nu goed te zijn trouwens
En het lijkt erop dat City Safety vanmiddag een aanvaring met mijn voorligger heeft voorkomen. Op het moment dat ik de rem wou instampen (denk dat de wagen van links achter mijn a-stijl heeft gezeten) omdat ik niet verwachte dat die C4 op de rem ging, was de auto al bezig.... Melding op display ook dat hij een ingreep gedaan had...
http://www.youtube.com/watch?v=TGiq4O_zE-k
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Vandaag de V40 weer opgehaald nadat hij bijna een week bij een schadehersteller heeft gebivakkeerd.
Rechtsachter een lijnbus in de flank gehad, die schijnbaar de draai niet op zijn rijstrook kon halen en daardoor met zijn linksvoor er bij mij een forse deuk en een mooie set krassen op zette.
Portier rechtsachter vervangen en het nodige spuit en herstel werk. Ruim 2300,- schade (allemaal richting vervoerder uiteraard). Maar na zo'n weekje in een Megane weet je weer hoe fijn de V40 is. Stoelen, houding, kwaliteit van de materialen. Alleen het blokje (zo'n 110pk 1.5DCi'tje) viel me niet tegen. Voor de rest alles eigenlijk.
Rechtsachter een lijnbus in de flank gehad, die schijnbaar de draai niet op zijn rijstrook kon halen en daardoor met zijn linksvoor er bij mij een forse deuk en een mooie set krassen op zette.
Portier rechtsachter vervangen en het nodige spuit en herstel werk. Ruim 2300,- schade (allemaal richting vervoerder uiteraard). Maar na zo'n weekje in een Megane weet je weer hoe fijn de V40 is. Stoelen, houding, kwaliteit van de materialen. Alleen het blokje (zo'n 110pk 1.5DCi'tje) viel me niet tegen. Voor de rest alles eigenlijk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 14.07.2013 - 23:38
Mooi zijn de Flamenco's he? 
Ik heb je filmpje bekeken..heb je dit met een dashcam gedaan? Zo ja, dan ben ik benieuwd waar je hem hebt hangen en kabels hebt weggewerkt.

Ik heb je filmpje bekeken..heb je dit met een dashcam gedaan? Zo ja, dan ben ik benieuwd waar je hem hebt hangen en kabels hebt weggewerkt.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Inmiddels de teller op ruim 52.000 km staan. Auto bevalt nog altijd prima. Nu wel weer op winterbandjes gezet, maar echt weer was het daar nog niet voor, integendeel... Maar ja, zit in contract, dus dan moet je ze ook gebruiken. Direct ook de upgrade voor de DRL laten uitvoeren door de dealer, dus dat is nu gelijk aan de MY14.
Prima service overigens (Drachten), bandenwissel en software update, ik wacht wel even. Je kan daar prima eventjes een uurtje werken/surfen. Nee hoor, gewoon auto brengen en leenauto mee. Weekend ervoor op visite geweest bij kennissen in de bijna rimboe (landweggetjes met veel modder), auto zag er niet uit. Helemaal schoon en gepoetst terug gekregen. Had niet gehoeven, wel top.
Prima service overigens (Drachten), bandenwissel en software update, ik wacht wel even. Je kan daar prima eventjes een uurtje werken/surfen. Nee hoor, gewoon auto brengen en leenauto mee. Weekend ervoor op visite geweest bij kennissen in de bijna rimboe (landweggetjes met veel modder), auto zag er niet uit. Helemaal schoon en gepoetst terug gekregen. Had niet gehoeven, wel top.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mooie dat City Safety filmpje! Prachtige auto en kleur trouwens 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Goed, tijd voor nieuwe bandjes. Via de leasemaatschappij 3 opties, iemand hier met meer ervaringen? Zaten af fabriek Pirelli's onder (prima).
Testen online neig ik na de Vredestein (jammer dat Potenza's RE050A's niet mogen, de Fiesta kleefde daar heerlijk mee aan het asfalt)
Maatje 205/50/17"
1) Vredestein Sportrac5
2) Dunlop SP Sport FastResponse
3) Michelin Primacy 3
Auto heeft afgelopen tijd weer een tijdje bij Care doorgebracht. 1 met de trekhaak in de voorkant van de V40 gezeten, uiteraard zonder briefje. Daarbij de turboslang geraakt (goed hard gegaan) dus dat was helaas weer een paar dagen Megane... 60k beurt verder geen bijzonderheden
Testen online neig ik na de Vredestein (jammer dat Potenza's RE050A's niet mogen, de Fiesta kleefde daar heerlijk mee aan het asfalt)
Maatje 205/50/17"
1) Vredestein Sportrac5
2) Dunlop SP Sport FastResponse
3) Michelin Primacy 3
Auto heeft afgelopen tijd weer een tijdje bij Care doorgebracht. 1 met de trekhaak in de voorkant van de V40 gezeten, uiteraard zonder briefje. Daarbij de turboslang geraakt (goed hard gegaan) dus dat was helaas weer een paar dagen Megane... 60k beurt verder geen bijzonderheden
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Kijk eens naar de Nokian zLine. Sportief, goed op nat wegdek en komen goed uit de tests. Heb persoonlijk goede ervaring met de vorige reeks (Nokian Z G2). Van de Pirelli's af fabriek loop ik niet warm en het lijkt me dat de door jouw gegeven lijst sowieso al een verbetering zal zijn.
Laatst gewijzigd door Phacoid op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Ik zou zeer zeker voor de Michelin's gaan.
Topband!
Topband!
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Had de auto (op 3x forse schade na door toedoen van anderen
) bijna feilloos de eindstreep gehaald.
Contract loopt tot oktober, of 180.000 km, teller staat nu op ruim 175k, en toen ging 2 weken geleden de airco stuk. Althans, hij deed veel, behalve koelen. Vandaag dus bij de garage geweest, aircopomp stuk. Dat hadden ze nog niet eerder gezien bij een V40... Een korte scan op het forum levert vooral dat euvel op bij V60 PIH's...
Exemplaar staat nu in bestelling, dus ergens volgende week weer langs.
In de tussentijd, los van die schades: Wat een fijne auto. De PSA/Ford D2 is voldoende, maar houdt niet over, zeker als je als leenauto's steeds V40/V60/V70's mee krijgt in D3 of D4 trim (met hun eigen blok). Dan is het weer even wennen als je je eigen weer hebt.
Verder opvallend hoe goed de auto zich houd mbt kwaliteit. Geen rammeltjes of kraakjes en na een poetsbuurt staat hij weer als nieuw te glimmen. En zeker de 1e week daarna behoorlijk vaak complimenten, mooie nieuwe Volvo. Hij is al bijna 4 jaar oud. Vrij tijdloos model ook.
Praktisch loop ik nu wel tegen forse beperkingen aan, sinds eind februari is het gezin namelijk verrijkt met een 2e zoon, en dan wordt het ruimte technisch erg krap. Zeker omdat ik zelf ook 2.06m ben, en er achter mij nagenoeg geen ruimte is.
De opvolger is overigens al bekend. Georiënteerd op zowel de V60 als de V90. Die laatste ging mbt prijs (in relatie tot wat ik zelf moet bijdragen in mijn huidige functie) veel te hard, dus een streep erdoor. Die V60 was nog best prijzig, zeker omdat onze nieuwe contracten 5 jaar lopen maar het overwegen waard tot er vanuit het werk een nieuwe 'standaard' auto voorbij kwam. Een Ford Mondeo met een 2 jaars contract waardoor ik slechts 20,- per maand duurder zit dan mijn V40. En ruim 200,- goedkoper tov de V60. Dan kan je hart veel willen, maar dan wint het verstand. Ook met concessies op interieur kwaliteit en veiligheidsopties. Voor deze 2 jaar dan
. Wel erg benieuwd naar de opvolger van de V60, als die aan binnenruimte wat gaat winnen straks op het nieuwe platform en het prijstechnisch een mooi verhaal is, dan kan het vertrek best wel eens tijdelijk zijn 

Contract loopt tot oktober, of 180.000 km, teller staat nu op ruim 175k, en toen ging 2 weken geleden de airco stuk. Althans, hij deed veel, behalve koelen. Vandaag dus bij de garage geweest, aircopomp stuk. Dat hadden ze nog niet eerder gezien bij een V40... Een korte scan op het forum levert vooral dat euvel op bij V60 PIH's...
Exemplaar staat nu in bestelling, dus ergens volgende week weer langs.
In de tussentijd, los van die schades: Wat een fijne auto. De PSA/Ford D2 is voldoende, maar houdt niet over, zeker als je als leenauto's steeds V40/V60/V70's mee krijgt in D3 of D4 trim (met hun eigen blok). Dan is het weer even wennen als je je eigen weer hebt.
Verder opvallend hoe goed de auto zich houd mbt kwaliteit. Geen rammeltjes of kraakjes en na een poetsbuurt staat hij weer als nieuw te glimmen. En zeker de 1e week daarna behoorlijk vaak complimenten, mooie nieuwe Volvo. Hij is al bijna 4 jaar oud. Vrij tijdloos model ook.
Praktisch loop ik nu wel tegen forse beperkingen aan, sinds eind februari is het gezin namelijk verrijkt met een 2e zoon, en dan wordt het ruimte technisch erg krap. Zeker omdat ik zelf ook 2.06m ben, en er achter mij nagenoeg geen ruimte is.
De opvolger is overigens al bekend. Georiënteerd op zowel de V60 als de V90. Die laatste ging mbt prijs (in relatie tot wat ik zelf moet bijdragen in mijn huidige functie) veel te hard, dus een streep erdoor. Die V60 was nog best prijzig, zeker omdat onze nieuwe contracten 5 jaar lopen maar het overwegen waard tot er vanuit het werk een nieuwe 'standaard' auto voorbij kwam. Een Ford Mondeo met een 2 jaars contract waardoor ik slechts 20,- per maand duurder zit dan mijn V40. En ruim 200,- goedkoper tov de V60. Dan kan je hart veel willen, maar dan wint het verstand. Ook met concessies op interieur kwaliteit en veiligheidsopties. Voor deze 2 jaar dan

