electrisch vraagje

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
holie2
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 19.02.2009 - 11:53
Locatie: Midwoud

Ik heb achteruitrijsensoren gemonteerd in de bumper.
Getest met een draadje rechtstreeks van de accu doen ze het goed.
Daarna heb ik een verbinding gemaakt met het draadje dat naar het bolletje van de achteruitrijlamp gaat.
Dan doet hij het niet zoals het hoort.
Het draadje is wel heel dun.
Kan dat ermee te maken hebben?
Is het misschien beter een relais ertussen te zetten?
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Heb je de boel vooraf doorgemeten?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
holie2
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 19.02.2009 - 11:53
Locatie: Midwoud

Nee, Ik ben niet zo'n electronica mannetje. ::wink:
De meeste dingen die ik doe met stroom doen het gewon. :P
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Tsja...
Het eerste wat ik ga vragen is waar het ophoudt met de spanning...
Maar als je niet gaat meten... dan kan ik je ook niet helpen...
Succes met "doen het gewoon" ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
holie2
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 19.02.2009 - 11:53
Locatie: Midwoud

er komt wel stroom op ( hij piept wat af :-))maar ik denk van tekort omdat het zo'n dun draadje is.
Die ik als test gebruikte is veel dikker.
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat kan het probleem zijn, of het feit dat er nu verlichting ook meebrandt...
Beste oplossing (eigenlijk altijd in dit soort acties) is een schakelrelais te gebruiken wat weinig spanning nodig heeft en veel kan schakelen.

Je gebruikt de spanning naar de achteruit rijd verlichting achter dan als "trigger" voor het relais, wat een continue spanning doorgeeft direct naar de schakeling die je inzet.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
holie2
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 19.02.2009 - 11:53
Locatie: Midwoud

Zo'n idee had ik ook al een beetje.
Vandaag even kijken of ik nog ergens een relais heb slingeren. :-)

(en uitzoeken welk draadje ook alweer waar aan moet. :P )
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”