Cruise control TDI

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
repo222
Starter

Beste volvo liefhebbers,

Ik heb een probleem met mijn cruise control. Deze werkt niet!
Het betreft een TDI MSA 15.8 . Ik heb het schema gedownload en alles doorgemeten. Er komt 5volt uit de ECU. De ECU ontvangt ook alle signalen van de richtingaanwijzer met CC. Dus dat deze aangezet wordt. En als je op + of op - drukt. Komt netjes 5v op de betreffende pinnen.
Tevens heb ik de koppeling- en remschakelaar doorgemeten.
Ook deze geven verandering in spanningswaarde. Echter is de uitgaande spanning lager. 3,5 volt voor de koppeling. Deze gaat naar 1,2 volt bij indrukken koppelingspedaal. 3,3 volt voor het rempedaal en deze gaat maar naar 2,9 volt. Nu heb ik de connenctor van het rempedaal losgemaakt om te kijken of deze spanning klopt. Dus zonder belasting. Maar dan is deze spanning nog steeds 3,3 volt.

Weet iemand of deze spanningen kloppen? Waar zou het probleem nog meer in kunnen zitten? Ik kom uit bij de ECU. Deze is gechipt, zegt men. Wellicht iets fout gegaan bij chippen? Of een ECU geplaatst zonder CC software?
Indien een andere ECU gekocht wordt met CC software en bijbehorende sleutels, werkt dit dan? Of moet e.e.a. toch geprogrameerd worden?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Mvg,
Ramon
rvo033467
4th Gear member

Auto uit laten lezen? Misschien kom je dan wat verder.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”