sinds enige tijd is de kachel weer nodig en merk dat deze slecht werkt moet de beide schakelaars boven de 24 gr zetten of de combinatie met de voorraamverwarming gebruiken.
wie heeft de oplossing?
gr,
Pété
niet goed werkende kachel
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Is er iets verstopt, onvoldoende vloeistof of een callibratie noodzakelijk?
Je hebt geen lekkerij ergens?
Je hebt geen lekkerij ergens?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Klein kansje, maar heel misschien zit je binnentemperatuurmeter plus mini-ventilatortje (klein roostertje in je middenconsole bij de tempinstelling) verstopt? Dan kan hij denken dat het al 24 graden is, omdat hij geen verse lucht uit de auto aanzuigt?
PS: deed me denken aan een stageplek in een "altijd koud kantoor" tijdens mijn studie, waar pas na een hele tijd bleek dat een slimmerd een warme pc-monitor vlak onder de binnenthermostaat had gezet :?
PS: deed me denken aan een stageplek in een "altijd koud kantoor" tijdens mijn studie, waar pas na een hele tijd bleek dat een slimmerd een warme pc-monitor vlak onder de binnenthermostaat had gezet :?
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Toen het enkele weken geleden vroor viel het mij op dat de kachel niet goed werkte; de temperatuurmeter steeg ook minder snel dan voorheen.
Ik heb de thermostaat vervangen (klusje van niets) en sindsdien is alles weer perfect.
Ik heb de thermostaat vervangen (klusje van niets) en sindsdien is alles weer perfect.
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 22:19
deze vent had de afgelopen weken geen tijd om het forum te bezoeken.
het probleem was dacht ik opgelost na het schoon blazen van het kleine roostertje maar helaas. Uit de linker roosters krijg ik bijna geen warme lucht
terwijl de rechter alleen maar warme lucht geeft.
Dan kan het volgens mij niet de thermostaat zijn maar moet het wat anders zijn.
Pété
het probleem was dacht ik opgelost na het schoon blazen van het kleine roostertje maar helaas. Uit de linker roosters krijg ik bijna geen warme lucht
terwijl de rechter alleen maar warme lucht geeft.
Dan kan het volgens mij niet de thermostaat zijn maar moet het wat anders zijn.
Pété
Pété,
Het kan altijd iets anders zijn, maar een thermostaat vervangen kost 1 thermostaat van een euro of 15 en een halve liter koelvloeistof aangelengd met water.
Mijn kachel deed na deze reparatie weer als een straalkachel op 20 graden.
De thermostaat vervangen is een kwestie van 2 torx (weet nummer niet uit me hoofd) en vervolgens de koelvloeistof laten weglekken. Dek wel even voor de zekerheid je dynamo af. vervolgens thermostaat eruit nieuwe met nieuw rubbertje erin en dichtschroeven die handel. Gelekte vloeistof even wegspoelen met schoonwater (let op dynamo) en je koelvloeistof weer bijvullen. stukje rijden en je hebt weer een zweedse sauna.
Het kan altijd iets anders zijn, maar een thermostaat vervangen kost 1 thermostaat van een euro of 15 en een halve liter koelvloeistof aangelengd met water.
Mijn kachel deed na deze reparatie weer als een straalkachel op 20 graden.
De thermostaat vervangen is een kwestie van 2 torx (weet nummer niet uit me hoofd) en vervolgens de koelvloeistof laten weglekken. Dek wel even voor de zekerheid je dynamo af. vervolgens thermostaat eruit nieuwe met nieuw rubbertje erin en dichtschroeven die handel. Gelekte vloeistof even wegspoelen met schoonwater (let op dynamo) en je koelvloeistof weer bijvullen. stukje rijden en je hebt weer een zweedse sauna.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ontvochtigt hij dus ook niet? Hmmmzzz...NJ8 schreef:gaat het om de temperatuur of de ontvochtiging? De airco doet het niet onder de -geloof ik- 5 graden
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Kijk eerst eens of de temperatuurmeter wel in het midden komt zoniet dan is het de thermostaat.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is niet zo spannend,je kunt er makkelijk bij en het zijn twee boutjes,kwartiertje werk.Pété schreef:dank je voor de raad dat wordt dan een klus voor komend weekend en als het te koud wordt kan ik het altijd nog laten doen
Tip,koop een orginele bij de dealer,iets duurder,maar wel beter dan sommige imitatie merken die na 5000km uit elkaar vallen!