Dames en Heren een tijdje geleden had ik een onderwerp gepost over het aanschaffen van een v50, maar helaas door omstandigheden(onzeker van het behouden van mijn baan) was het er niet van gekomen.
Gisteren aan het surfen op internet en ik kom een D5 tegen met 285000 km voor 6500.- enige mankementen zouden afdichtingen op het dak(hoe zou dit komen?) en een gat in de rechtervoorstoel.
het gaat om deze advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
De auto is van 2008 met 285000 km, zo is het aannemelijk dat de auto veel snelweg kilometers heeft gelopen.
Is dit te mooi om waard te zijn?
Zou het liefst volgende week gaan kijken en e.v.t overgaan op aanschaf.
Want als deze auto echt eerlijk is denk ik niet dat deze er nog lang staat.
Wat zeggen de experts?
Nu of nooit!!!!
-
- 4th Gear member
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dan zou ik hem lekker laten staan, je gaat tegen heel wat slijtage kosten aanlopen.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- 1st Gear member
Wat zouden deze slijtage kosten kunnen zijn? d5 motoren kunnen juist toch wel tegen een stootje.
Ja, snelweg politie en het is niet je eigen auto, dus zal wel afgetrapt zijn, maar aan de andere kant. Hij zal wel al zijn beurten hebben gehad?
Hoe ben je er trouwens bijgekomen dat het een politie auto is?
Ja, snelweg politie en het is niet je eigen auto, dus zal wel afgetrapt zijn, maar aan de andere kant. Hij zal wel al zijn beurten hebben gehad?
-
- 4th Gear member
Hier heb je meteen inzicht in de marge die nog in de onderhandeling zit.;
klik
Gegund voor 4800€, dat betekent dat de verkoper er uiteindelijk met 15% opgeld die de domeinen rekent, €5520 heeft betaald. Doe er je voordeel mee.
Trouwens, in de januari catalogus staan er nog genoeg. Als je je research voor elkaar hebt, kan je eventueel ook zelf je slag slaan.
klik
Gegund voor 4800€, dat betekent dat de verkoper er uiteindelijk met 15% opgeld die de domeinen rekent, €5520 heeft betaald. Doe er je voordeel mee.
Trouwens, in de januari catalogus staan er nog genoeg. Als je je research voor elkaar hebt, kan je eventueel ook zelf je slag slaan.
- toppertje
- 6th Gear member
als je kikt op een afgestempeld boekje zit je goed,v50iger schreef:Wat zouden deze slijtage kosten kunnen zijn? d5 motoren kunnen juist toch wel tegen een stootje.

maar deze auto,s worden niet echt rustig warm gereden,dus gelijk
met koude motor de snelweg op en planken maar.
het is maar net waar je waarde aan hecht
ik heb liever een auto waar wat behoedzamer mee omgegaan is.
een beurtje missen is dan mi. niet zo erg als een mishandelde
auto die zijn beurtjes op tijd heeft gehad.
geen glans zonder wrijving
-
- 1st Gear member
Ik ben jullie heel dankbaar voor deze zeer nuttige tips,
Zou ik tegen veel onkosten aanlopen en slijtages als ik het toch zou doen.
Ga zeker even kijken op die site. Wat voor soort auto's zijn het in beslag genomen en van de politie zelf toch?
Zou ik tegen veel onkosten aanlopen en slijtages als ik het toch zou doen.
Ga zeker even kijken op die site. Wat voor soort auto's zijn het in beslag genomen en van de politie zelf toch?
- toppertje
- 6th Gear member
dit zou idd een miskoop KUNNEN zijn.
ook ZOU je er nog jaren plezier aan kunnen hebben,
aan jou de keuze of je deze gok wilt nemen,om zo mogelijk een
paar euro,s te besparen
ook ZOU je er nog jaren plezier aan kunnen hebben,
aan jou de keuze of je deze gok wilt nemen,om zo mogelijk een
paar euro,s te besparen
geen glans zonder wrijving
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik zou hem laten staan. Risico op hoge onderhoudskosten is groot. Deze auto heeft het niet makkelijk gehad, mede dankzij bovenstaande redenen
Zou verder zoeken als ik jou was.
Zou verder zoeken als ik jou was.
-
- 1st Gear member
oke, dus ik zou kunne stellen dat ik voor een miskoop behoed ben.
Bewijst toch maar eens de expertise hierzo.
Dan hou ik het maar bij een 2.0d
Zie dat ze niet zo duur zijn bij een km stand van 260k. ben van plan om gwn eentje te kopen en kijken waar het schip strand. voor 5 of 6000.
Wat zeggen jullie
Zie dat ze niet zo duur zijn bij een km stand van 260k. ben van plan om gwn eentje te kopen en kijken waar het schip strand. voor 5 of 6000.
Wat zeggen jullie
- lint
- Geartronic member
Ik vind het wel een gok, ook een V50 met 260k. Het blijft toch een auto met een behoorlijk kmstand.v50iger schreef:oke, dus ik zou kunne stellen dat ik voor een miskoop behoed ben.
Wat zeggen jullie
In ieder geval gaan kijken bij een betrouwbare garage en garantie overwegen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bij een witte V50/S60/V70 moeten gewoon meteen alarmbellen gaan rinkelen, Interieur en dashboard zijn trouwens wel erg netjes opgeknapt!
Iemand hier in de buurt heeft een witte Vectra diesel gekocht.., weet je ook genoeg
Iemand hier in de buurt heeft een witte Vectra diesel gekocht.., weet je ook genoeg

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- diesel01
- Geartronic member
V70/2.4d/131pk aka Ger is politieagent en kan je precies vertellen hoe er mee gereden wordt.
Zeker als dergelijke auto's noodhulp moeten verlenen worden ze warm gereden met 160+, apparatuur wordt ingebouwd maar bij verkoop er weer uit gehaald en zit je met gaten in het dashboard.
Ik zou dergelijke auto's laten staan en zoals toppertje zegt voor een particuliere D5 gaan, het is een zeer lekker blok met dito geluid.
Als ik de snelweg oprijd zegt mij vrouw weleens "We have lift off" refrerend aan het geluid..
Zeker als dergelijke auto's noodhulp moeten verlenen worden ze warm gereden met 160+, apparatuur wordt ingebouwd maar bij verkoop er weer uit gehaald en zit je met gaten in het dashboard.
Ik zou dergelijke auto's laten staan en zoals toppertje zegt voor een particuliere D5 gaan, het is een zeer lekker blok met dito geluid.
Als ik de snelweg oprijd zegt mij vrouw weleens "We have lift off" refrerend aan het geluid..
-
- 1st Gear member
om eerlijk te zijn boeien de gaten in het dashboard mij niet zo erg, maar meer motorisch.
Ja, zoals gezegd wordt noodhulp auto's moeten ieder moment van de dag paraat staan en als ze aan het begin van de dienst al snel ergens moeten zijn. Denk ik niet dat ze de eerste 10 km warm gaan rijdn.
Ja, zoals gezegd wordt noodhulp auto's moeten ieder moment van de dag paraat staan en als ze aan het begin van de dienst al snel ergens moeten zijn. Denk ik niet dat ze de eerste 10 km warm gaan rijdn.