Goedemorgen,
Momenteel stuur ik al 2 jaar met plezier een C70 coupé uit '98. Wat mij stoort is, het torderen bij een snelheid van 75-90 km/pu. Van alles vervangen (schokbrekers, rubbers, banden, draagarmen, afstanspennen)Ik heb zelfs een veerpootbrug laten monteren, maar torderen blijft.
Nu overweeg ik de aanschaf van een C 70 cabrio uit okt. 2004.
Mijn twijfel ligt bij het torderen:
- cabrio is minder stijf dan de coupé, dus torderen is nog duidelijker aan wezig? Wat zijn de ervaringen van C70 cabrio rijders
- is torderen te verminderen door het plaatsen van een achterstabilisatorstang?
Wie o wie, kan mij duidelijkheid verschaffen, bijvoorbaat dank.
Groet, Marcel
Aanschaf C70 Cabrio 10/2004
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41056
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik denk dat het torderen van een Cabrio groter is dan bij een Coupé
Maar bij een Volvo C70 is het altijd nog veel beter dan bij de vergelijkbare SAAB cabrio.
Daarvan wordt gezegd dat je, als hij met 1 wiel op de stoep staat, de deuren niet meer kunt openen en sluiten.
Maar bij een Volvo C70 is het altijd nog veel beter dan bij de vergelijkbare SAAB cabrio.
Daarvan wordt gezegd dat je, als hij met 1 wiel op de stoep staat, de deuren niet meer kunt openen en sluiten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01


-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:59
Valt wel deels op te lossen met een goed, kwalitatief onderstel in de vorm van veren en dempers. Maar moet je geen setje van 200-300 euro nemen.
Echter de cabrios zijn beduidend slapper.
Veerpootbruggen merk je bijna niets van, enkel op het circuit.
Stabilisatorstangen (of dikkere) merk je daarentegen wel goed.
Echter de cabrios zijn beduidend slapper.
Veerpootbruggen merk je bijna niets van, enkel op het circuit.
Stabilisatorstangen (of dikkere) merk je daarentegen wel goed.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Niet mee eens. Misschien helpt het weinig tegen torderen, maar verschil is wel degelijk merkbaar!christianvanloon schreef:Veerpootbruggen merk je bijna niets van, enkel op het circuit.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Je hebt ook van die sets dat je in je cabine monteert, zelfde principe als een veerpootbrug maar dan komen deze binnenin je auto achter je stoelen waar de voeten zitten van de achterste passagiers. Niet echt een handige oplossing maar ik vermeld het toch.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05.09.2010 - 11:48
- Locatie: hulst
MJN,
Idd tordeert de C70 cabrio net zoals alle ander cabrio's overigens. Veerpootbrug helpt niet echt maar geeft de burger wel moed. Is overigens ook niet erg duur gewoon bij de dealer. Als je een scheurijzer zoekt dat strak stuurt en stijf aanvoelt moet je zeker geen cabrio kopen, daar is zo'n auto niet voor bedoeld. Wanneer je echter bij mooi weer heerlijk wilt toeren met het kappie open is de C70 een heerlijke auto en je ziet ze ook veel minder vaak dan bijvb de A4 cabrio. Voor de volledigheid : ik rijd zelf ook een C70 uit 2001, gewoon een heerlijke auto.
Idd tordeert de C70 cabrio net zoals alle ander cabrio's overigens. Veerpootbrug helpt niet echt maar geeft de burger wel moed. Is overigens ook niet erg duur gewoon bij de dealer. Als je een scheurijzer zoekt dat strak stuurt en stijf aanvoelt moet je zeker geen cabrio kopen, daar is zo'n auto niet voor bedoeld. Wanneer je echter bij mooi weer heerlijk wilt toeren met het kappie open is de C70 een heerlijke auto en je ziet ze ook veel minder vaak dan bijvb de A4 cabrio. Voor de volledigheid : ik rijd zelf ook een C70 uit 2001, gewoon een heerlijke auto.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Tenzij je er mee op Zandvoort wilt rijden,maar daar is hij inderdaad niet voor bedoeld!
Bij normaal gebruik merk je van het torderen natuurlijk helemaal niks!
Het is een Volvo,geen Fiatje Barchetta of iets in die richting.
Bij normaal gebruik merk je van het torderen natuurlijk helemaal niks!
Het is een Volvo,geen Fiatje Barchetta of iets in die richting.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Ik heb een veerpootbrug gemonteerd en heb er niks van gemerkt. Kennelijk ga ik niet hard genoeg door de bochten. De auto tordeert en dat voel ik wel degelijk, vergeleken met de S80 (en zelfs merk ik ook een enorm verschil met mijn '69 Mercedes 280 SL cabrio, die tordeert zo goed als niet) en ik vind het ook helemaal niet erg!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8506
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik wist niet dat een Saab cabrio tordeerde, een collega van mijn vrouw rijdt met een Saab cabrio (dacht 9-3) en die beweert dat die net zo stijf is als onze c70 van 2011.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D