Er gebeurt hier weinig

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Gast

Zitten er geen Volvo 300 serie fans op het forum?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ja!!! Ikke... heb alleen niets te melden :-)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gast

Toch nog wel dus. Je ziet ze trouwens maar zelden meer rijden, die 300 serie ( bij mij in de buurt altans). Mijn oma had er vroeger ook een.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

hebben die niet een eigen club/forum?
Gast

Zou best kunnen maar hier zitten toch alle types?
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

klopt, maar dat wil niet zeggen dat alle types zich hier thuis voelen; kijk bv naar de Katterug en Amazon, die hebben een grote, bloeiende eigen club en een drukbezocht eigen forum en die vinden hier geen toegevoegde waarde; dat zal ook altijd de handicap van een algemene club blijven
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40976
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En daarom is dit geen club maar een forum. Een platform voor álle Volvo liefhebbers. Met goede banden met alle clubs, voor zover we ze gevonden hebben :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ps-amazon schreef:... en die vinden hier geen toegevoegde waarde...
Nou moet ik zeggen dat mijn ervaringen met de leden van de V44 niet altijd positief zijn... Meermalen wordt je met de nek aangekeken met een 850. In Zweden bij VROM kan er niet eens een "goedemorgen" vanaf, net of wij daar niet mogen komen. Terwijl ze zelf de oude Volvo thuis laten en met de C70 Cabrio (die nieteens bij de 850 club aangesloten is) naar de meeting komen. Beetje jammer, voor mij een reden om geen aansluiting te zoeken met die vereniging mocht ik een Amazone oid op de kop tikken. Dus of men die toegevoegde waarde mist...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ik denk, Mafia, dat je daar de kern van de zaak raakt: vaak zie je bij merkenclubs/eigenaren een enorme eenkennigheid, ook bij de V44 club; naast mijn Amazon heb ik ook een '48 Dodge en een '58 Lancia (zie www hieronder), maar ik heb verder niets met enig merk, toevallig vind ik die auto, in die speciale uitvoering en kleur aantrekkelijk, en dat is volkomen merkonafhankelijk; ik heb respect voor elke liefhebber van welke auto dan ook. De leden van de V44 club vind ik vaak ook erg eenkennig, maar dat geldt voor bijna elke merkenclub. Ik kwam daar ook eens met mijn uitzonderlijk mooie en authentieke Dodge, maar voelde me een melaatse..... Anderzijds ben ik ook niet altijd gecharmeerd van de eenkenigheid die ik ook op dit forum tegenkom als mensen denigrerend over een Opel Astraatje praten, ik rij toevallig dagelijks in zo'n Astraatje en als ik dan op dit forum lees wat voor problemen je met een Volvo kan hebben denk ik dat ik met die Astra nog helemaal niet zo slecht af ben.....
Maar als ik over toegevoegde waarde praat bedoel ik de toegevoegde waarde mbt technische zaken, en een Amazonrijder zal over dat onderwerp weinig bij dit forum vinden, en wel bij de v44 club. Andersom net zo. Het karakter van deze fora verschilt ook, daarom blijf ik graag op dit forum rondzwerven omdat het soms ook op een chatbox lijkt van autoliefhebbers........
Gebruikersavatar
Kingfisher
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.09.2004 - 22:25
Locatie: Woerden

Ik moet zeggen goede ervaringen te hebben met de V44 mensen. Maar ik ken er dan ook maar een paar die ik heb leren kennen midels de uitnodiging voor de Elandrun aan de 300 club. Waarvoor nogmaals dank!

dit is idd een forum voor ALLE volvo liefhebbers, toch?!

Enjoy zou ik zeggen :)
Sven
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21.09.2005 - 14:44
Locatie: Haarlem

Ik hoop hier binnen het jaar verandering in te gaan brengen door een volvo 360 aan te schaffen en hier een aantal leuke dingen mee te gaan doen. denk aan andere schokdempers en veren, camberplates (3.5 voor, achter is standaard al 1.5), rolkooi, mooi 15 of 16 inch lichtmetaal met betere remmen, motorische tuning (hoe is nog niet duidelijk misschien het standaard aanwezige 2 liter blok maar als er een goed en betaalbaar S/V40 T4 blok opdoemt komt deze in de 360) mooi kleurtje e.d . en GEEN Tupperware bumpers e.d, daar heb ik echt een schurfthekel aan. beetje 360 geen modena maar dan iets verder dus, 360 geen modena plus :lol:
Al is de jap nog zo snel, de Volvo achterhaald hem wel
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Sven schreef:motorische tuning (hoe is nog niet duidelijk misschien het standaard aanwezige 2 liter blok maar als er een goed en betaalbaar S/V40 T4 blok opdoemt komt deze in de 360)
Allereerst welkom hier, een 360 is lang niet verkeerd, zeker niet in de GLT uitvoering.

Maar wat je wilt is nogal wat.
Hoewel het 2.0 literblok uit de 360 een oorspronkelijk VOLVO-blok is (en geen renault) zal het je nogal wat hoofdbrekens gaan kosten om een 2.0 liter T4 blok in te gaan bouwen, vanwege de andere bevestigingspunten en de krappe ruimte onder de motorkap.
Ik zou eerder proberen een Turboblok uit de 200 serie (B21FT uit mijn hoofd) op de kop te tikken. Maar ook daarmee krijg je ruimteproblemen.
Als het je echter gaat lukken. Dan heb je zeker wat leuks.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dat is eenvoudiger, je moet alleen het uitlaatspruitstuk aanpassen (het blok ligt scheef om ruimte te creeren). Vergeet niet dat bij een 360 de versnellingsbak aan de achteras hangt, je hebt geen ruimte voor de bak van een voorwielaangedreven T4.

Een lid van V3C heeft een B230F in een 360 gehangen. Nadeel is dat de verhoudingen in het cardan hier niet op afgestemt zijn. Maar ga eens zoeken op diverse Zweedse sites (Volvo 300 Power Club), daar zijn ze gekker en kun je meer info vinden,
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Sven
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21.09.2005 - 14:44
Locatie: Haarlem

V480-V40 schreef:
Sven schreef:motorische tuning (hoe is nog niet duidelijk misschien het standaard aanwezige 2 liter blok maar als er een goed en betaalbaar S/V40 T4 blok opdoemt komt deze in de 360)
Allereerst welkom hier, een 360 is lang niet verkeerd, zeker niet in de GLT uitvoering.

Maar wat je wilt is nogal wat.
Hoewel het 2.0 literblok uit de 360 een oorspronkelijk VOLVO-blok is (en geen renault) zal het je nogal wat hoofdbrekens gaan kosten om een 2.0 liter T4 blok in te gaan bouwen, vanwege de andere bevestigingspunten en de krappe ruimte onder de motorkap.
Ik zou eerder proberen een Turboblok uit de 200 serie (B21FT uit mijn hoofd) op de kop te tikken. Maar ook daarmee krijg je ruimteproblemen.
Als het je echter gaat lukken. Dan heb je zeker wat leuks.
inbouwen is het probleem niet, ik heb wel gekkere dingen gezien. SR20DET in een E30 bmw, Vtec in een mini, 5.7 V8 in een Defender, 6.2 diesel in een landcruiser, enz enz verder hoeft een T4 blok niet altijd gekoppeld te zijn aan een T4 versnellingsbak, daar kun je gewoon een pasplaat voor maken/laten maken. Zou een turbo blok uit een Saab 900 ook eventueel kunnen passen ? mocht dit uiteindelijk allemaal toch niet worden dan gaan we aan het "old skool" tunen. oftewel de kop aanpassen, lichter vliegwiel, ander inlaat en uitlaattraject enz enz. toch heb ik me ook laten vertellen dat het 2L blok uit de GLT een steengoed blok is (in de 360cup racen ze met blokken die al dik 3 ton op de teller hebben) en elk blok valt te "boosten" dus voor meer vermogen is altijd wel een oplossing. verder is in zweden de 360 ook geleverd geweest met een sperdiff, dit zie ik ook wel zitten zeker in combinatie met de vermeerdering van vermogen. en volvomafia heb je misschien een link voor me van een zweedse volvo site ? alvast bedankt
Al is de jap nog zo snel, de Volvo achterhaald hem wel
Sven
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21.09.2005 - 14:44
Locatie: Haarlem

of een 960 turbo blok ? dat is een 2 liter 4cylinder met 200 turbo pk's. dt moet toch wel passen zonder al te veel problemen denk ik?
Al is de jap nog zo snel, de Volvo achterhaald hem wel
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ik zou kiezen voor oldskool tuning.. ik vind het namelijk mooier om iets te maken (freaken) dan het pasklaar aangelevert te krijgen.(moet natuurlijk ook een hoop voor aangepast worden)
Ik ga bv proberen een 2 liter injectie op een 1800 te passen/aanpassen
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Sven
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21.09.2005 - 14:44
Locatie: Haarlem

Ik was inderdaad van plan om dit aan het begin te gaan doen, maar daarna is meer vermogen toch wel wenselijk en zou ik toch wel graag een turbo blok hebben. als iemand een link heef voor me van die zweedse volvo site waar ze veel meer van die gekke dingen doen, graag. is misschien geen volvo btw, maar 900+pk uit een vw golf4 en 600+pk uit een 4wd vw polo : www.audituning.com
Al is de jap nog zo snel, de Volvo achterhaald hem wel
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ik heb ook wel eens een 360 gezien met een B18FT motor is dat niks :wink:

:::Edit:::
Link staat al op het forum http://huskyracer.50megs.com/
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Sven
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21.09.2005 - 14:44
Locatie: Haarlem

B18FT ? ja sorry ik ben geheel onbekend met motorcodes van Volvo. als die 1.7 turbo trouwens al om flinke aanpassingen vraagt denk ik dat de standaard 2 liter eerst maar op ouder wijs meer vermogen moet gaan bieden. inlaatsysteem/uitlaatsysteem, nokassen, mapping veranderen, kop laten doen. dan moet ie toch ook wel zo rond de 150pk uitkomen denk ik, wat op de 1000 kilo die de 360 weegt zeer acceptabel is denk ik zo.
Al is de jap nog zo snel, de Volvo achterhaald hem wel
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

B18FT is het Turboblok uit de 400 serie (440/460/480)
Geeft dus behoorlijk wat problemen in verband met verkeerd plaatsing van de versnellingsbak. Zie verhaal Walter (Volvomafia)
Tuurlijk het kan wel maar makkelijk zal het niet gaan.

Die Turbomotor uit de 740 en 940/960 is degene die ik ook al aangeraden heb voor plaatsing in een 360 (B21FT)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”