Automaat Reinigen Spoelen en Afvullen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
gfourty
1st Gear member

hoi heeft iemand hier dit ooit gedaan en is het voor je gevoel beter geworden??
wil graag weten of dit noodzakelijk is of onzin en of het echt merkbaar verschil geeft.
de mijne schakelt nog prima als nieuw maar dacht eens laten reinigen kan geen kwaad maar wat denken jullie????

zie hier onder dit heb ik namelijk gelezen.

kosten zijn 275 euro

Bij Volvo; slippen, het niet willen opschakelen, bij vollast bij laag toerental trillen, noodloop bij kickdown, bonken met schakelen in versnellingen.

De prijzen voor Volvo zijn incl. pakkingen, reiniging, ca. 12 liter Fuchs (JWS3309 certificering) automaatolie en 2 uur arbeid. Deze olie is door Volvo goedgekeurd /aanbevolen. Let op als u besluit elders de olie te laten vervangen! Een verkeerde of universele olie kan de levensduur van de bak negatief beinvloeden. Produkten die volgens fabrikanten aan een bepaalde norm voldoen staan niet gelijk aan produkten die door Volvo worden aanbevolen!

Waarom reinigen?
Nieuwe olie heeft van zichzelf toch al een reinigende werking!!?!
Om te voorkomen dat nadat uw automaat is afgevuld met nieuwe olie vastzittend vuil losweekt en gaat rond zweven in uw automaat en wederom voor problemen gaat zorgen. Zorgen wij ervoor dat voordat de nieuwe olie erin gaat alle sludge en vastzittende vervuilingen al zijn verwijderd dankzij de speciale reiniging.
atlast
1st Gear member

Goede vraag. Ik dacht eraan om dat volgend jaar eens te laten doen. Er staat bij mij nu 174.000 Km op. Geen idee of de vorige eigenaar ooit de olie vervangen heeft, of de bak heeft laten spoelen.
Schakelt overigens nog prima.
Volvo V70 2.4, Automaat, 140 Pk, 2001, 170.000 Km
Ben
Executive Member
Contacteer:

Zoek maar eens op Powerflush of naar de berichten van Varioclean
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ramon&Ramon
7th Gear member

Bij een S en V 40 classic bak is spoelen niet nodig,keertje verversen kan wel.
Ik heb nog nooit een defecte meegemaakt,bij wat voor km stand ook.
gfourty
1st Gear member

Ramon&Ramon schreef:Bij een S en V 40 classic bak is spoelen niet nodig,keertje verversen kan wel.
Ik heb nog nooit een defecte meegemaakt,bij wat voor km stand ook.
ok dan weet ik genoeg en zal ik die 275 euro wel uitgeven aan xenon en een chippie voor de T4.
NJ8
4th Gear member

Als je in het westen woont kan ik http://www.tprpowerflush.nl/ aanraden.
mijn XC is met 143000 km echt veel beter gaan schakelen.
mad
6th Gear member

gfourty schreef:hoi heeft iemand hier dit ooit gedaan en is het voor je gevoel beter geworden??
wil graag weten of dit noodzakelijk is of onzin en of het echt merkbaar verschil geeft.
de mijne schakelt nog prima als nieuw maar dacht eens laten reinigen kan geen kwaad maar wat denken jullie????
Schakelt prima, als nieuw.... waarom zou je je dan druk maken? Alles wat goed draait moet je zo laten.... :?
XC70 D5 2009 Ocean Race
Varioclean
2nd Gear member
Contacteer:

@gfourty

atf verouderd en moet net als gewone motorolie ververst worden,
alleen atf heeft niet te maken met de vervuilingen van de verbrandingsmotor,

en gaat dus vele jaren mee, maar niet eindeloos, na een aantal jaar gaat de auto minder zuinig lopen en is er altijd wat risico op schade aan de automaat als de rek uit de atf is,

automaatspoelen is niet nodig als er geen problemen zijn met een simpele degelijke bak zoals die in de V40, verversen is wel nuttig dus, een compromis tussen verversen en spoelen is:

met de spoelmachine alle oude atf eruit forceren dmv nieuwe atf inpompen, met een overmaat aan nieuwe atf,

zodat bijna alle oude atf echt vervangen is, dat is wat duurder als alleen verversen, maar een stuk voordeliger als spoelen.

groet,
MarioC70
6th Gear member

De problemen met die bakken zijn zo minimaal,maar verversen kan nooit kwaad natuurlijk,behalve als je er 5W50 in gooit,zoals ik laatst in een doe het zelf garage zag. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”