Beste Volvoliefhebbers,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Volvo S80 2.4D 163 pk.
Het is zo dat de vorige eigenaar een oudere man was die hoogstens 10000 km per jaar. Het voertuig heeft ongeveer een maand stilgestaan.
Ik schreef de wagen op 2 januari in en op 3 januari werd het grote onderhoud uitgevoerd gezien de teller 58000 km aantikte. De voorbije dagen reed ik heel wat autosnelwegkm's.
Toen ik deze morgen mijn wagen startte kwam er een melding tevoorschijn: 'motorservice vereist'.
In het onderhoudsboekje staat het volgende beschreven: ga zo spoedig mogelijk met de wagen naar een Volvo dealer. Dit ben ik uiteraard van plan (hoogstwss doe ik dit morgen). De wagen draait nog steeds mooi stationair en tijdens het rijden ondervind ik niets.
Mijn vraag is nu natuurlijk of iemand iets gelijkaardigs heeft meegemaakt want ik ben nogal ongerust. Misschien is het een DPF filter die vol zit en geforceerd geregenereerd moet worden? Dit hoop ik althans want mn volvo rijdt voortreffelijk.
Alvast bedankt!
Volvo S80 (2007) - Melding "motorservice vereist"
-
- 7th Gear member
Het is handiger als je het bouwjaar enz er bij zet!
Ik zie het al ,2007?
Die melding kan van alles betekenen,uitlezen bij de dealer is een eerste vereiste dus.
Als hij van 2007 is en de oude eigenaar heeft er zo weinig mee gereden,is controle van de distributieriem wel een optie,vanwege uitdroogverschijnselen na 6 jaar..en weinig kilometers..
Ik zie het al ,2007?
Die melding kan van alles betekenen,uitlezen bij de dealer is een eerste vereiste dus.
Als hij van 2007 is en de oude eigenaar heeft er zo weinig mee gereden,is controle van de distributieriem wel een optie,vanwege uitdroogverschijnselen na 6 jaar..en weinig kilometers..
-
- Starter
Idd 2007, zoals in de titel vermeld staat.
Hier heb ik ook aan gedacht en over gelezen maar indien dit het geval zou zijn lijkt het mij nogal vreemd dat ik hier een melding van krijg. Ik ben een leek maar vermoedelijk zit er geen sensor in de wagen gebouwd die uitmeet hoe 'droog' de distributieriem wordt?
Bedankt voor je reactie!
Hier heb ik ook aan gedacht en over gelezen maar indien dit het geval zou zijn lijkt het mij nogal vreemd dat ik hier een melding van krijg. Ik ben een leek maar vermoedelijk zit er geen sensor in de wagen gebouwd die uitmeet hoe 'droog' de distributieriem wordt?
Bedankt voor je reactie!
-
- 7th Gear member
[quote="Ramon&Ramon"]Het is handiger als je het bouwjaar enz er bij zet!
Ik zie het al ,2007?
Wat betreft de riem,dat was een tip,voor de storing even langs de dealer.
Ik zie het al ,2007?
Wat betreft de riem,dat was een tip,voor de storing even langs de dealer.
- jan weemering
- 4th Gear member
De melding is niet gereset bij de grote onderhouds beurt.
deze zou waarschijnlijk bij 60.000 km moeten worden uitgevoerd en dat geeft hij ruim van te voren aan.
Bij de dealer wordt deze melding normaliter gelijk met de onderhoudsbeurt gereset
Denk ik !!!
deze zou waarschijnlijk bij 60.000 km moeten worden uitgevoerd en dat geeft hij ruim van te voren aan.
Bij de dealer wordt deze melding normaliter gelijk met de onderhoudsbeurt gereset
Denk ik !!!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1