Scheur in een cilinderwand, wat nodig voor een motor wissel?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Ramon&Ramon
7th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:
Weer zo,n dom vreemd antwoord. Ik geef alleen een tip om iets goed te doen en er geen knoeiwerk van te maken en dat voor eigen bestwil!
Ja en ik heb inderdaad er erg veel ervaring mee,is daar iets mis mee dan?
Ik kies geen partij, ik stel slechts vast dat van Ramon&Ramon bekend is dat hij op sleutelgebied ten aanzien van Volvo gerekend mag worden tot de categorie "materiedeskundige". Aldus zou het verstandig kunnen zijn om zijn tips en goede raad ter harte te nemen ter voorkoming van onnodig geldgebruik, verkwisting van tijd en een hoop frustratie. :wink:
Alleen erg jammer dat het niet gewaardeerd wordt door sommige lieden,maar dat was me al bekend!
dutchlimits
5th Gear member

Scheelt dat je door de meesten wel wordt gewaardeerd hier ;)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Ramon&Ramon
7th Gear member

dutchlimits schreef:Scheelt dat je door de meesten wel wordt gewaardeerd hier ;)

Ik vraag mezelf wel is af,waarom doen we dit nog!
M@rcel
6th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
dutchlimits schreef:Scheelt dat je door de meesten wel wordt gewaardeerd hier ;)

Ik vraag mezelf wel is af,waarom doen we dit nog!
Omdat het enorm wordt gewaardeerd! :)
Gast

Ramon&Ramon schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:
Weer zo,n dom vreemd antwoord. Ik geef alleen een tip om iets goed te doen en er geen knoeiwerk van te maken en dat voor eigen bestwil!
Ik kies geen partij, ik stel slechts vast dat van Ramon&Ramon bekend is dat hij op sleutelgebied ten aanzien van Volvo gerekend mag worden tot de categorie "materiedeskundige". Aldus zou het verstandig kunnen zijn om zijn tips en goede raad ter harte te nemen ter voorkoming van onnodig geldgebruik, verkwisting van tijd en een hoop frustratie. :wink:
Alleen erg jammer dat het niet gewaardeerd wordt door sommige lieden,maar dat was me al bekend!
Is soms wel heel frustrerend, maar op een gegeven moment moet je dat van je af laten glijden denk ik. Er is door je geadviseerd en gewaarschuwd. Wil men deze raad niet ter harte nemen, dan is ondervinding vaak de beste leermeester.
Ramon&Ramon
7th Gear member

dbosker schreef:
Ramon&Ramon schreef:
V70/2.4D/2003 schreef: Ik kies geen partij, ik stel slechts vast dat van Ramon&Ramon bekend is dat hij op sleutelgebied ten aanzien van Volvo gerekend mag worden tot de categorie "materiedeskundige". Aldus zou het verstandig kunnen zijn om zijn tips en goede raad ter harte te nemen ter voorkoming van onnodig geldgebruik, verkwisting van tijd en een hoop frustratie. :wink:
Is soms wel heel frustrerend, maar op een gegeven moment moet je dat van je af laten glijden denk ik. Er is door je geadviseerd en gewaarschuwd. Wil men deze raad niet ter harte nemen, dan is ondervinding vaak de beste leermeester.

Maar dan afgeschilderd worden als een of andere beter weter,gaat me iets te ver!
Maar het zijn meestal dezelfde figuren die dat zo doen,ben er aan gewend inmiddels,al went het nooit natuurlijk.

Tot het moment dat ze het zelf niet meer weten!
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:
dennis850estate schreef:Lekker sarcastisch allemaal ramon. Waar is dat nu allemaal voor nodig. Er zijn echt wel meer mensen die weten hoe je moet sleutelen. Gefrustreerd reageren omdat iemand zijn eigen weg zoekt is absoluut niet nodig.....

Weer zo,n dom antwoord,Ik geef alleen een tip om iets goed te doen en er geen knoeiwerk van te maken voor eigen bestwil!
je hebt echt geen idee tegen wie je het hebt. ik ben juist diegene die zich aan de Volvo handleidingen houdt. Het enige dat ik zeg is dat er een alternatief middel bestaat dat gebruikt kan worden als het nodig is. Het originele spul is het beste mits het juist wordt aangebracht.

Ik vind het erg vervelend dat je mijn antwoord dom vind en nog vervelender dat dit door jou nu op de man en Off-topic gaat. Een forum is mijns inziens bedoelt om elkaar te helpen bij technische vragen en ervaringen te delen zonder persoonlijke aanvallen. je kunt van ervaren mensen zoals jij veel leren en voorkomen dat je zelf fouten maakt.

Ook ik ben zeer ervaren met Volvo en we zouden elkaar juist moeten aanvullen in plaats van onderuit halen.
Gast

Wie ben je dan precies Dennis850estate? - stel je even aan ons voor (bij voorkeur ook met een foto van je bolide). - wordt hier altijd erg op prijs gesteld.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Is inderdaad om elkaar te helpen,je komt hier zelf heel weinig gezien het aantal berichten wat je gepost hebt en als je dan een bericht neerzet is het negatief naar een ander toe.

En of je nu 10 of 30 jaar ervaring hebt met Volvo doet niet ter zake.
Ervaring kun je delen met anderen,maar niet vragen stellen en het dan nog zelf beter weten,vraag dan niks.
En als ik een antwoord ergens op geef,sta ik er achter en weet het in 99% van de antwoorden zeker.
De een weet nu eenmaal meer dan de ander,zo werkt het!
edraket
7th Gear member

Ramon, ondanks dat ik je input en kennis erg kan waarderen ga je hier nu veels te kort door de bocht! Je stelt dat als je iets anders als het Volvo pakking middel gebruikt het gegarandeerd fout gaat. Dat is gewoon niet zo, je moet alleen weten wat je doet. En zoals Dennis al aanhaalt is het Volvo spul erg goed, maar er zijn echt alternatieven. Dat neemt niet weg dat er prutsers zijn die er maar wat op smeren, het liefst zo veel mogelijk. Maar ook dat kan met het Volvo pakkingspul gebeuren als je dat niet juist gebruikt. Het is jammer dat je dit verkeerd interpreteert. De nuance kan nu juist iets toevoegen. Voel je niet zo snel aangevallen. En zowel Dennis als ik hebben nu het gevoel dat je het tegen ons op de man speelt. Ben ik dan altijd diezelfde waar je het over hebt.

En onderschat Dennis niet. Ondanks dat jij veel ervaring hebt kun je aan de sleutelervaring van Dennis nog een puntje zuigen, echt!

Nogmaals erg kort door de bocht en volgens mij helemaal nergens voor nodig!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member

En onderschat Dennis niet. Ondanks dat jij veel ervaring hebt kun je aan de sleutelervaring van Dennis nog een puntje zuigen, echt!

Dit is toch een domme opmerking of vindt je van niet,ken je mij persoonlijk?
Heb je ervaring met mijn sleutel capaciteit?
Niets van dat alles!
Want je kent me amper.
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

dbosker schreef:Wie ben je dan precies Dennis850estate? - stel je even aan ons voor (bij voorkeur ook met een foto van je bolide). - wordt hier altijd erg op prijs gesteld.
Ik ben al een jaar of 10 een grote bekende van het 850 forum. Ik post alleen niet zoveel omdat ik de ervaring heb dat discussies vaak onnodig persoonlijk opgelost worden en het dan net een chat lijkt zonder technische inhoud. Elkaar onnodig aanvallen zonder technische onderbouwing vind ik jammer en past me niet.

Ik zal me nog wel officieel voorstellen maar heb een tijd geleden naast mijn baan een bedrijf opgestart waarin ik alle typen Volvo doe. Mijn specialiteit zijn de grote klussen, motorenwissels, koppelingen, bakwissel, distributies etc.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Om dit welles-niettes spelletje maar eens richting oplossing te brengen:
Kan iemand (Ramon of Dennis) hier een documentje plempen waaruit onomstotelijk kan worden vastgesteld wie gelijk heeft?

*Om het zelfreinigende vermogen van dit forum maar eens recht te doen, vandaar*
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ramon&Ramon
7th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Om dit welles-niettes spelletje maar eens richting oplossing te brengen:
Kan iemand (Ramon of Dennis) hier een documentje plempen waaruit onomstotelijk kan worden vastgesteld wie gelijk heeft?

Ik ga me niet verdedigen tegen al die onzin en de bewijzen kun je lezen op Vida,welke werkwijze en adviezen er gegeven worden op het gebied van een kopreparatie.
Ik heb er al een paar gedaan in m,n tijd bij Volvo.

Wat mij betreft mag het verwijderd worden die opmerkingen allemaal,ik ben er klaar mee.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Jongens, doe nou niet zo eigenwijs, zowel Ramon&Ramon als Dennis850Estate hebben ruime ervaring. Dat lijkt me duidelijk en niet iets om over te gaan bekvechten.

De manier waarop een monteur te werk gaat kan verschillen. De een doet het zus, de ander zo. Beide heren hebben de Volvo opleiding als basis en de nodige jaren (en of dat er nou 10 of 30 zijn maakt niet uit) ervaring.
Als het resultaat maar Volvowaardig is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

Amen
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Ramon&Ramon
7th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Om dit welles-niettes spelletje maar eens richting oplossing te brengen:

Bij deze dan..

MODS Edit: afbeelding verwijderd, aub afbeeldingen van max 600 pixels breed plaatsen. Is niet de eerste keer dat we dat vragen Ramon&Ramon...
V70/2.4D/2003
8th Gear member

U is de goeiste :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ramon&Ramon
7th Gear member

Graag gedaan!
sju_art
4th Gear member

FYI;
ik ben zijdelings een peiling begonnen op autoscout wat mijn S60 nu zou kunnen opbrengen (weinig vermoed ik).

Ivm nieuw huis en wat andere zaken kom ik er qua vrije tijd en straks ook qua euro's niet aan toe (rijd gemiddeld 1x in de week ergens naar toe om iets aan de auto te laten doen, duuur of niet duur).

Denk dat iemand die zelf kan knutselen of even een X bedrag er tegen aan gooit er misschien gelukkig mee is.

We zien wel even.

Wie weet is de stemming volgende week beter en hoogst waarschijnlijk krijg ik 0 reactie :P.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”