Volvo 460 benzinemeter en centrale vergrendeling defect

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

Hallo allemaal!

Ik ben Jasper, pas net lid. Schandalig eigenlijk, ik rijd al dik 3 jaar Volvo 440 en sinds een totall los 3 weken geleden. Liep ik tegen een hele nette 460 aan (niet te hard natuurlijk :P )

Het is kennelijk toch nog echt mogelijk, het ding is altijd van een oud mannetje geweest (ik heb het oude tenaamstellingsbewijs gezien, die meneer was van 1923) En er stond bij aankoop pas 123000 km op. Altijd dealer onderhouden enzo... Ideaal. vergeleken met de 440 die ik hiervoor had (met 280 000km) voelt deze echt als een nieuwe!!!

Toch is dat weinige rijden denk ik niet zo gunstig, de benzine meter stopte er gisterochtend ineens mee. Ik had hem eergisteravond volgetankt weggezet en toen deed de meter het gewoon. 's-ochtends reed ik weg en toen bleef de meter angstvallig in het hoekje staan. (ik was bang dat ze mijn brandstof hadden gejat).

Na een uurtje rijden deed de meter het weer. Na de motor uit en weer aan, is de meter sindsdien weer levenloos. Iemand een idee wat dit kan zijn? (los kontactje ofzo?)

Een ander akkefietje is de centrale vergrendeling, deze werkt gewoon met de sleutel in de deur, maar hij doet het niet. Als eerste verdacht ik de 'sensor' in de bestuurders deur. maar na het aanpluggen van een nieuwe sensor bleek dit niet het geval hij doet helemaal niets (geen tikjes ofzo) (uiteraard heb ik gecontroleerd, het is geen zekering, en in de deuren zitten wel de cv motortjes)

Even de oude 440 (R.I.P)
Afbeelding

Toen deze werd opgehaalt door de sloper... ik heb er een traantje bij weggepinkt... maar al met al goed plezier mee gehad, ik heb hem ooit met een mazzeltje voor 200 euro gekocht (zonder uitlaat) 3jaar in rondgereden met in totaal ongeveer 500 euro aan onderhoud, toen reed er een stadsbus met zijn kont tegenaan, werd de auto economisch TL verklaart (500 euro) technisch was alleen de spiegel stuk en een deukje in het voorscherm :lol: toen reed 3 weken geleden iemand frontaal tegen hetzelfde voorscherm... daarbij ook de velg dubbelgevouwen en het wiel 10cm uit het lood gedrukt... Ik moet zeggen, na al het plaatwerk uit de weg te hebben geduwt en het reservewiel te hebben gemonteerd kon ik er nog prima mee rijden, (stuur beetje scheef, 1e versnelling erg zwaar maargoed) Maar verder dan van een drukke naar een rustigere parkeerplaats (ong. 100 meter) durfde ik toch niet :cry: Maargoed, de schuldige was een louche figuur (heel dubieus kenteken) en wilde het graag terplekke regelen, dus nogmaals 500 euro gevangen. Vervolgens bij de sloop ook nog 175 gevangen, dus ik ben er goed vanaf gekomen!!!

Even een fotootje van de nieuwe 460
Afbeelding
dit was voor het wassen, had hem net pas opgehaald. Inmiddels is ie strak en netjes gepoetst!!!

Maargoed, wie kan me helpen met de twee akkefietjes? Heeft die vergrendeling niet een relais ofzo? dan kan die weleens niet goed zijn.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28580
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik denk dat de tankvlotter niet goed werkt of mogelijk een aansluiting op de tankvlotter met slecht contact.
Bedoel je met sensor in het slot de microswitch? Die wil wel eens defect zijn.
Is de deur wel op slot te doen met de sleutel? Dan weet je dat het mechanisch in orde is.
Wel een triest gezicht die 440 in de takel van de sloper.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

De deur gaat met de sleutel goed open en dicht.

Zit er in het slot een microswitch? Ik had het over de het zwarte kastje in de deur waar drie draden ingaan (ik meen geel bruin en groen) hier zit een armpje aan waar het "pieletje" van het slot weer aan vast zit. Volgens mij is dat kastje de sensor (bij de andere deuren is dat de motor volgens mij). en deze heb ik gecontroleerd door een nieuwe aan de connector te hangen, geen resultaat.

Voor die benzine meter zat ik idd ook te denken aan een slecht contact, is de vlotter een beetje te bereiken bij de 460?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28580
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De vlotter zit volgens mij onder de achterbank/bagageruimte.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

Inmiddels een haynes en een nederlandse vraagbaak van de auto rijker. Dus die vlotter ga ik wel kunnen vinden!

Over de centrale vergrendeling ben ik nog niet wijzer, ik heb eens ergens gelezen dat er een relais te vinden moet zijn links in de buurt van de bestuurderskant onder het tapijt naast de motorklep ontgrendeling. maar daar heb ik nog weinig kunnen ontdekken.

Iemand een slim idee over? (dat luikje boven mijn zekeringenkast, zit niks achter)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Kijk even naar de bedrading die vanaf de deur het interieur ingaat,die wil in het rubbertje wel is breken.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”