Ik vind hem stationair het beroerdste klinken.
Feit blijft dat zo'n nieuw blok niet zulke geluiden hoort te maken en dat dit gewoon opgelost moet worden
Rare rammel motor v60
- Fredhead
- Geartronic member
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- remmm
- 5th Gear member
Allen, niet schrikken....
Dit is waarschijnlijk het toekomstige geluid van alle Volvo's downsizen brengt dit met zich mee. Weg de heerlijke 5 cilinder-roffel. Welkom naaimachines
Ik heb net de v60 naast die van Soepkop gezet en hij maakt hetzelfde geluid.. Sorry Soepkop dat jij er nu ook op gaat letten zelfs het uitzetten klinkt ongeveer gelijk al lijkt mijn blok wel iets losser te zitten en iets meer te rammelen. Het lijkt toch normaal...
ik denk dat de camera van mijn gsm het getokkel wel iets erger maakt maar ik ben bang dat de auto toch helemaal normaal is. Ik laat mijn afspraak bij de dealer morgen wel doorgaan mochten ze toch wat vinden dan laat ik het weten
@Soepkop nog bedankt voor de tijd en de koffie
Dit is waarschijnlijk het toekomstige geluid van alle Volvo's downsizen brengt dit met zich mee. Weg de heerlijke 5 cilinder-roffel. Welkom naaimachines

Ik heb net de v60 naast die van Soepkop gezet en hij maakt hetzelfde geluid.. Sorry Soepkop dat jij er nu ook op gaat letten zelfs het uitzetten klinkt ongeveer gelijk al lijkt mijn blok wel iets losser te zitten en iets meer te rammelen. Het lijkt toch normaal...
ik denk dat de camera van mijn gsm het getokkel wel iets erger maakt maar ik ben bang dat de auto toch helemaal normaal is. Ik laat mijn afspraak bij de dealer morgen wel doorgaan mochten ze toch wat vinden dan laat ik het weten

-
- 4th Gear member
Remmm,
Was gezellig :thumbleft: Volgende keer naast een kop koffie ook nog maar een biertje ....
Was wel erg confronterend deze luistersessie: ook mijn T3 rammelt er flink op los (terwijl ik me daar nooit bewust van was - bedankt remmm ::lol: ). Nu wist ik al wel dat een direct ingespoten benzinemotor wat meer rammelt en tikt dan een conventionele benzinemotor, maar ik schrok toch ook wel een beetje van deze knikkerbak. Overigens hoor je er in de auto niets of nauwelijks iets van - ik blijf de T3 een hele stille (of goed geïsoleerde?) motor vinden.
Ben benieuwd of ze morgen nog iets vinden in de garage. If so: let me know!
Groet,
Soepkop
Was gezellig :thumbleft: Volgende keer naast een kop koffie ook nog maar een biertje ....
Was wel erg confronterend deze luistersessie: ook mijn T3 rammelt er flink op los (terwijl ik me daar nooit bewust van was - bedankt remmm ::lol: ). Nu wist ik al wel dat een direct ingespoten benzinemotor wat meer rammelt en tikt dan een conventionele benzinemotor, maar ik schrok toch ook wel een beetje van deze knikkerbak. Overigens hoor je er in de auto niets of nauwelijks iets van - ik blijf de T3 een hele stille (of goed geïsoleerde?) motor vinden.
Ben benieuwd of ze morgen nog iets vinden in de garage. If so: let me know!
Groet,
Soepkop
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- remmm
- 5th Gear member
Ze konden vandaag niks vinden... Computer uitgelezen.... VolvoNL database geraadpleegd, kon wellicht iets zijn met massavliegwiel waar een software-update voor was. Stond er echter al op. Monteur heeft van ellende maar wat zaken losgemaakt en weer vastgezet maar niks van dat alles. Nu willen ze binnenkort een T3 van een ander filiaal halen om te luisteren.... Dat had ik gisteravond echter al gedaan 
Het getik is gewoon normaal precies hetzelfde als bij Soepkop. Het ging mij echt om de ratel bij afzetten. Die hoor je bij mij iets harder dan bij Soepkop maar bij hem is hij ook aanwezig... Conclusie het hoort bij de motor...
Mocht iemand een beter klinkend filmpje hebben van een T3 die loopt en uitgezet wordt graag
@Soepkop: Biertje hou ik je aan.... En sorry voor het je alert maken op het nare geluid van de T3

Het getik is gewoon normaal precies hetzelfde als bij Soepkop. Het ging mij echt om de ratel bij afzetten. Die hoor je bij mij iets harder dan bij Soepkop maar bij hem is hij ook aanwezig... Conclusie het hoort bij de motor...
Mocht iemand een beter klinkend filmpje hebben van een T3 die loopt en uitgezet wordt graag

@Soepkop: Biertje hou ik je aan.... En sorry voor het je alert maken op het nare geluid van de T3

-
- 7th Gear member
Software update op een dubbelmassa vliegwiel?
- Sanpat
- 1st Gear member
ik heb het bij mezelf niet eerder gehoord... moet ik nou wel of niet gaan luisteren... dilemma! Misschien doet die van mij het ook en ga ik het dadelijk ook ineens iedere keer horen! Ik zal toch eens opletten...remmm schreef:Allen, niet schrikken....
2012: Volvo V60 T3 Kinetic, Saville Grey - My first Volvo!
-
- 4th Gear member
Grote kans dat die van jou het ook doet. Maar ik hoor het al niet meer hoor! Ik geniet nog dagelijks van de smeuïge T3 \:D/
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 5th Gear member
Hoe is dit eigenlijk afgelopen, altijd fijn voor mede forummers
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 7th Gear member
Als je de koppeling intrapt tijdens het afzetten hoor je niks!
- remmm
- 5th Gear member
Conclusie: V60 is 2x een dag weg geweest, Bij de dealer hebben ze dingen losgemaakt en weer vastgemaakt, ze konden niks vinden.
Ik heb geluisterd naar de motor van Soepkop en precies hetzelfde geluid, daarna een kenner eens naar laten luisteren en hij wist mij te vertellen dat het de veertjes in de koppeling zijn, deze rammelen bij afzetten... Kwam vroeger veel voor bij Alfa's hij vond mijn koppeling ook erg stinken en adviseerde mij om deze onder garantie te laten vervangen, maar een nieuwe koppeling na 14.000km leek mij sterk?? Stinkende koppeling heeft Soep gelukkig ook snel last van....
Ergo R&R hebben gelijk geen herrie bij ingetrapte koppeling.... Dus het is de charme van het geheel en zou dus bij alle t3's zo moeten zijn. Het valt mij blijkbaar als eerste op....
Ik heb nog wel steeds last van het feit dat de motor bij koude start wel goed loopt maar beroerd rijdt... Dus de 1e zoveel km een beetje hakkelend... Dat vind ik wel storend... Als iemand daar nog iets op weet?
Ik heb geluisterd naar de motor van Soepkop en precies hetzelfde geluid, daarna een kenner eens naar laten luisteren en hij wist mij te vertellen dat het de veertjes in de koppeling zijn, deze rammelen bij afzetten... Kwam vroeger veel voor bij Alfa's hij vond mijn koppeling ook erg stinken en adviseerde mij om deze onder garantie te laten vervangen, maar een nieuwe koppeling na 14.000km leek mij sterk?? Stinkende koppeling heeft Soep gelukkig ook snel last van....
Ergo R&R hebben gelijk geen herrie bij ingetrapte koppeling.... Dus het is de charme van het geheel en zou dus bij alle t3's zo moeten zijn. Het valt mij blijkbaar als eerste op....
Ik heb nog wel steeds last van het feit dat de motor bij koude start wel goed loopt maar beroerd rijdt... Dus de 1e zoveel km een beetje hakkelend... Dat vind ik wel storend... Als iemand daar nog iets op weet?
- dutchlimits
- 5th Gear member
Beetje jammer voor een volvo, zelfs mijn 12 jarige auto is nog stiller (als het filmpje het niet teveel verergert)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- remmm
- 5th Gear member
Je merkt er overigens niks van als je rijdt, behalve maar dat zal wel aan die van mij liggen. Mijn v60 klinkt namelijk vrij verrot als de airco aanstaat.... Dan heb je dit plus een irritante fluit erbij.... Leuk die kleine blokken van tegenwoordig waar best veel pk's uit te halen zijn maar ik denk met weemoed terug aan de oude roffel van de 850 van mijn pa 

- dutchlimits
- 5th Gear member
Tja, ik heb ook maar een 4 pitter, maar het blokje klinkt prachtig en loopt super stil, vooral sinds ik er castrol olie in heb gedaan is hij stationair bijna niet te horen in de cabine. Klinkt ook wel aparter dan een normale 4 pitter, mede dankzij catback sportuitlaat van simons (het is een afgekorte 5 pitter)..
ondanks dit zou ik ook 100x liever een 5 pitter hebben :oops: alleen al om het geluid
maar deze auto is me dierbaar
ondanks dit zou ik ook 100x liever een 5 pitter hebben :oops: alleen al om het geluid
maar deze auto is me dierbaar
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 7th Gear member
Het geluid komt uit de bak,als alle forumleden met een handgeschakelde bak de motor uit zetten met ingetrapte koppeling en het verschil luisteren met niet ingetrapte koppeling,dan ben ik benieuwd naar de uitkomst hiervan.
Bij 90% van alle auto,s hoor je verschil,de bak staat immers stil bij ingetrapte koppeling en dat maakt het verschil.
Het is de speling in de tandwielen en assen die je hoort als je de motor uitzet zonder ingetrapte koppeling.
Conclusie,niets aan de hand!
Bij 90% van alle auto,s hoor je verschil,de bak staat immers stil bij ingetrapte koppeling en dat maakt het verschil.
Het is de speling in de tandwielen en assen die je hoort als je de motor uitzet zonder ingetrapte koppeling.
-
- 5th Gear member
Ramon
Waar ik je over schreef heeft een Powershift, deze heeft natuurlijk ook een koppeling, kan dat de zelfde "klachten" geven?
Waar ik je over schreef heeft een Powershift, deze heeft natuurlijk ook een koppeling, kan dat de zelfde "klachten" geven?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
-
- 7th Gear member
Ik zal morgen de bulletins is lezen er over!
- Fredhead
- Geartronic member
Temperatuursensor die niet helemaal lekker meer is en voor een verkeerd mengsel zorgt?remmm schreef: Ik heb nog wel steeds last van het feit dat de motor bij koude start wel goed loopt maar beroerd rijdt... Dus de 1e zoveel km een beetje hakkelend... Dat vind ik wel storend... Als iemand daar nog iets op weet?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Is het verstandig om de auto uit te zetten met ingetrapte koppeling?Ramon&Ramon schreef:Het geluid komt uit de bak,als alle forumleden met een handgeschakelde bak de motor uit zetten met ingetrapte koppeling en het verschil luisteren met niet ingetrapte koppeling,dan ben ik benieuwd naar de uitkomst hiervan.